Skip to main content
Beantwoord

IP nummer toevoegen aan whitelist voor wifi bellen

• April 2, 2025
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Hallo,

Ik heb ooit mijn (Freedom internet) IP adres op een whitelist laten zetten voor het KPN wifibellen, omdat ik soms wat minder mobiel bereik heb in huis. Werkt perfect ! Echter, ik krijg binnenkort een nieuw IP adres (ivm migratie naar glasvezel). Hoe kan ik dit IP adres (ook) op de whitelist voor wifi bellen krijgen ??

Wellic​ht kan @Alex van KPN helpen !?

Alvast bedankt !

Rudi van Drunen

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@rudivd. Het kan zijn dat we in het verleden je IP-adres op een white list hebben gezet. Ik wil je vragen eerst te controleren of je op je nieuwe IP wel of niet gebruik kan maken van Wifi bellen. Als dat niet lukt, dan kun je contact opnemen met de helpdesk. Zij kunnen dan een ticket aanmaken voor de technische dienst, zodat je nieuwe IP toegevoegd kan worden. 

Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 2, 2025

Beste ​@rudivd in principe hoef je niets te doen en werkt het gewoon.

Binnen MijnKPN kun je wel aanzetten dat je bericht krijgt als je IP-adres aangepast wordt, om wat voor reden dan ook, dan ben je altijd voorbereid.

• April 2, 2025

Het lijkt me dat KPN geen individuele ip adressen op zo'n lijst zet. Ik denk dat KPN daar dan het hele subnet op zet. 

Weet je al welk ip je gaat krijgen?

• Auteur
  • Helper
  • April 3, 2025

​@Marlon92 bij mijn vorige change van IP adres (providerwissel) werd het individueel IP adres ge whitelist, niet het hele subnet ;-) vandaar.

Zeker weet ik mijn nieuwe IP adres en v6 prefix al.

​@JanD waar kan ik die instelling vinden ? ps. ik heb dus *geen* KPN internet, dus daarom moest het adres met de hand worden toegevoegd eerder. het glas dat ik krijg is bij dezelfde provider (Freedom Internet)

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • April 3, 2025

​@rudivd 

Gaat er maar vanuit dat kpn het subnet toe voegt. Er zullen meer gebruikers zijn die in hetzelfde subnet zitten. Als kpn alle IP adressen van klanten apart in de whitelist moet zetten dan is dat niet handig.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • April 3, 2025

Als je geen klant van KPN bent voor internet, dan kan ik je helaas niet verder helpen en kun je beter te rade gaan bij je eigen provider ​@rudivd 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 4, 2025

Hoi ​@rudivd. Het kan zijn dat we in het verleden je IP-adres op een white list hebben gezet. Ik wil je vragen eerst te controleren of je op je nieuwe IP wel of niet gebruik kan maken van Wifi bellen. Als dat niet lukt, dan kun je contact opnemen met de helpdesk. Zij kunnen dan een ticket aanmaken voor de technische dienst, zodat je nieuwe IP toegevoegd kan worden. 

Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

• Auteur
  • Helper
  • May 2, 2025

Bedankt voor je reaktie. Ik krijg volgende maand mijn lijn opgeleverd en zal het dan testen en vervolgens rapporteren / reageren

Rudi

Â