Skip to main content

Goedemiddag, 

 

Ik ben net terug van een weekje Spanje … en in verwarring. De Iphone van mijn zoon (Iphone 11) heeft in Nederland grote problemen met 4G (al een lange tijd). Ik dacht eerst dat ie zelf iets had gedaan, maar afgelopen week in Spanje werkte zijn telefoon als een zonnetje. Aanmelden ging razendsnel, 4G continue beschikbaar. Gisteravond op Schiphol en hier thuis weer dezelfde oude problemen. Ik herken veel van die problemen die hier worden beschreven, hoe zou ik dit op kunnen lossen? 

Oef. Je bent wel een beetje laat. Juli 2022 al is hier een omruilactie voor gestart (inmiddels gesloten; de door Apple ter beschikking gestelde hoeveelheid iPhone 12 is op). De oudere iPhone 11 is namelijk niet meer compatibel met het kpn netwerk door een software update van Apple zelf. Dit was net na de zomer vorig jaar. 

Overigens heeft de nieuwere iPhone 11 vanaf productiejaar 2022 een andere chipset die wel werkt op kpn.

De omruil actie is helaas inmiddels gesloten. Je zult zelf een nieuw telefoontje voor je zoon moeten kopen. Deze gaat, althans via kpn, niet meer werken. Zijn nummer over zetten naar een andere provider kan ook als het er niet een is op het kpn netwerk. Het kindvriendelijke (beperkingen in te stellen) Simpel kan dus wel. Dat werkt via het T-mobile netwerk.

Het topic met de omruil actie; inmiddels gesloten.


Nu weet ik het weer! Mijn dochter had hetzelfde probleem en toen is haar telefoon omgeruild. Helemaal vergeten. Maar als KPN weet dat de telefoon niet weet op het netwerk … dan zijn ze vast wel bereid om iets te doen denk ik. Ik hoef niet een gratis nieuw toestel, als we iets kunnen regelen vind ik het ook prima. Ik ga eens even lief bellen … Mocht ik er niet uitkomen dan kan ik altijd overstappen.