Skip to main content

Hoi KPN,

ik heb de problemen gehad met de iPhone 11, waarbij er een hele tijd terug een grote terugroepactie is geweest van deze toestellen. Na verschillende belletjes met de klantenservice, gesprekken via het Forum en maanden geen internet hebben en afwachten zijn de iPhones omgeruild voor de IPhone 12.
 

Nu krijg ik doodleuk van de klantenservice te horen dat er weer (ongeveer) hetzelfde probleem is met de iPhone 12. Ik schakel namelijk continu over op KPN Edge en mijn verbinding met bellen is slecht/valt weg.

 

Na het hele gedoe rondom de iPhone 11, snap je toch dat mensen geen zin hebben om dit nóg een keer maanden te moeten doorlopen met de iPhone 12? Ik kan nu vaak niet op internet en slecht bellen. Dat is het hele principe van een bellen en internet abonnement bij jullie. Als jullie de service niet kunnen leveren, wat duidelijk blijkt, laat mensen dan alsjeblieft gewoon bij jullie weg gaan. Maar nee, je abonnement vroegtijdig stoppen zodat je naar een andere partij kan stappen kost je maanden abonnementskosten en een flinke boete.

 

Ik snap dat jullie technische problemen zoals dit niet 1,2,3 opgelost hebben, maar mensen zo laten wachten en vastlaten zitten aan het abonnement die niet levert waar je voor betaalt is echt echt niet oké. Ik kan niet wachten tot mijn abonnement afloopt in november en ik over kan stappen.
 

vriendelijke groet,

Muriel

Daar ik zie dat jullie hier reageren, vind ik het raar als ik in augustus contact heb dat er alleen gezegd is dat er wat problemen met de masten waren en niets over de 1phone 11/12. Ik heb in totaal vier abbonementen Nu zit er een in het buitenland, helaas geen ontvangst. fijn dus. Hoor net via de telefoon pas over de iphone problemen, ik heb nog 1 11 en 1 12, zelf al voor de andere abbo's een 15 en 16 aangeschaft. dAcht dat het aan mij lag. Hoor net ook dat er een oplossing geboden wordt helaas ik weet nog niets. Graag snel een oplossing. duurt al lang genoeg


@kuup72 Voor de afhandeling is het belangrijk dat er per getroffen abonnement / iPhone telefonisch een ticket bij de klantenservice op 0800-0402 is aangemaakt. Verder is het afwachten, niemand kan vertellen hoe lang.


Na een tijd geleden bij de KPN winkel langs te zijn geweest met verbindingsproblemen bij mijn Iphone 11 ben ik het nu wel beu. Er is toen een ticket aangemaakt (daar krijg ik overigens geen bevestiging van, dus kan ik er ook niet op terugkomen). Als ik niet in een omgeving ben met Wifi is het hommeles. Geen of uiterst trage verbinding en niks werkt. Al maanden. Ik zie in dit forum, waar ik zojuist ben toegetreden dat er talloze klachten zijn en de teneur is dat er niets gebeurt. Mogelijk is KPN op de achtergrond bezig dit probleem op te lossen, maar er vindt geen enkele hoopvolle communicatie plaats. Nou, als KPN het niet doet, dan doe ik het wel. Dus, als er geen afdoende reactie komt, overweeg ik de volgende instellingen te informeren:

  • Consumentenbond
  • Tros Radar
  • Geschillencommissie Telecommunicatiediensten
  • Autoriteit Consument en Markt

Het vervelende is, dat ik de indruk heb dat als ik ga ‘dreigen’ met opstappen, dat geen enkel effect heeft. Wat is nou één klant minder die enkele tientjes betaalt?

Dus: KPN, DOE IETS. ik heb een serieuze klacht over een al maandenlang bestaand probleem en ik wil dat daar een oplossing voor komt en dat ik daarover fatsoenlijk geïnformeerd word. En geen smoesjes van: “we hebben het al zo druk”. Daar heb ik eerlijk gezegd geen boodschap aan. Dan neemt KPN maar nieuwe medewerkers aan die in elk geval met de communicatie kunnen helpen.


Problemen met data netwerk verbinding van iphone 11. De netwerkwerk verbinding is niet stabiel. Er is in April 2024 een IOS-update geweest, die dit probleem heeft veroorzaakt, volgens andere forums. In welke mate daardoor de onderdelen van de iphone niet meer goed met elkaar werken varieert per toestel blijkt of waar je de iphone gebruikt. 

Wat is het verschijnsel: Een 4G netwerk kan spontaan wegvallen of weer terugkomen als 3G of als Edge. Vaak heel erg traag in communicatie. Het hangt er van af of je binnen een gebouw staat of dicht bij een gebouw. Sta je in een open ruimte waar een goede ontvangst is, dan blijft 4G goed werken. 

Het is erg vervelend, dat Apple en netwerk providers het probleem naar elkaar toeschuiven, zonder de klant goed te informeren. Uitendelijk gaat het erom dat de klant een nieuwe iphone moet gaan kopen. Goed voor de winstmarge van bedrijven. Jammer voor de klant.

De eerlijke oplossing ligt bij Apple. Zij moeten een nieuwe IOS-update maken om dit probleem echt op te lossen voor alle iphone 11 gebruikers en mogelijke schade aan deze toestellen herstellen. Ik heb niet de verwachting dat Apple dit gaat uitvoeren of enige bereidheid toont een IOS-update hiervoor te maken. Immers het is al een half jaar zo. De netwerk providers, die de toestellen verkopen zullen Apple hierop moeten aanspreken of een andere merk adviseren, want ook Apple laat de netwerk providers hun klus klaren, als ik dat goed lees. Consumenten clubs (bijv. Radar) zullen ook weinig kunnen doen. 


Problemen met data netwerk verbinding van iphone 11. De netwerkwerk verbinding is niet stabiel. Er is in April 2024 een IOS-update geweest, die dit probleem heeft veroorzaakt, volgens andere forums. In welke mate daardoor de onderdelen van de iphone niet meer goed met elkaar werken varieert per toestel blijkt of waar je de iphone gebruikt. 

Wat is het verschijnsel: Een 4G netwerk kan spontaan wegvallen of weer terugkomen als 3G of als Edge. Vaak heel erg traag in communicatie. Het hangt er van af of je binnen een gebouw staat of dicht bij een gebouw. Sta je in een open ruimte waar een goede ontvangst is, dan blijft 4G goed werken. 

Het is erg vervelend, dat Apple en netwerk providers het probleem naar elkaar toeschuiven, zonder de klant goed te informeren. Uitendelijk gaat het erom dat de klant een nieuwe iphone moet gaan kopen. Goed voor de winstmarge van bedrijven. Jammer voor de klant.

De eerlijke oplossing ligt bij Apple. Zij moeten een nieuwe IOS-update maken om dit probleem echt op te lossen voor alle iphone 11 gebruikers en mogelijke schade aan deze toestellen herstellen. Ik heb niet de verwachting dat Apple dit gaat uitvoeren of enige bereidheid toont een IOS-update hiervoor te maken. Immers het is al een half jaar zo. De netwerk providers, die de toestellen verkopen zullen Apple hierop moeten aanspreken of een andere merk adviseren, want ook Apple laat de netwerk providers hun klus klaren, als ik dat goed lees. Consumenten clubs (bijv. Radar) zullen ook weinig kunnen doen. 

Of KPN moet het netwerk zo aanpassen dat het wel gewoon werkt met iPhone 11’s. Zoals bij o.a. Odido het geval is en vele duizenden andere providers op deze aardbol waarbij de iPhone 11 en SE wel gewoon werkt.

Voor de klant moet het uiteindelijk niet uitmaken, omdat zij een contract hebben met KPN die voor een goed netwerk moet zorgen zodat ze de door de consument betaalde dienst kunnen leveren. Kunnen ze dat niet, dan moet echt KPN met een oplossing komen. 


Reageer