Skip to main content

Ik ben al sinds juni bezig met het melden van 4G problemen op de iPhone 11 Pro van mijn zoon. Veel verschillende antwoorden gehoord maar nooit een oplossing. Deze week maar weer gebeld voor de zoveelste keer en wat blijkt, alle tickets zijn gesloten omdat de iPhone 11 Pro geen last zou hebben van de 4G problematiek. Nooit een reactie vanuit kpn gekregen van de vele tickets die ik aan heb laten maken. 
 

ik vind het zeer vreemd dat na maanden bellen en klagen nu plotseling de iPhone 11 Pro hier buiten valt, kan iemand van kpn hier meer info over geven?

Zo onbeschoft gaat KPN helaas met klanten om. Er moeten schijnbaar 1000 klachten zijn om iets als een probleem te zien. Eén enkele klacht of een handjevol is voor KPN niets waard. Wordt niet naar gekeken. 


Gewoon nog een keertje bellen. En zeg gewoon dat het een iPhone 11 is (wat ook zo is), je hoeft niet alle details te melden. Je moet echt geluk hebben wie je aan de lijn hebt, helaas.

Grote onzin natuurlijk dat deze geen problemen zou hebben. Zit dezelfde hardware in voor de 4G verbinding.


Voor zover bij mij bekend is, speelt het probleem alleen op de iPhone 11 en iPhone 12. Van deze laatste is het probleem verholpen met een nieuwe update. Maar als de technische dienst zegt dat het probleem dat jij ervaart op de iPhone 11 Pro geen onderdeel is van de storing, dan mogen we erop vertrouwen dat dit klopt. In dat geval zullen we samen naar een oplossing moeten kijken.

Probeer eerst dit:

  • Zet je toestel uit en weer aan, of haal de batterij eruit.
  • Check in MijnKPN of je al je MB's hebt opgebruikt. Zijn je MB's op? Dan wordt de snelheid van 't internet verlaagd.
  • Kijk of 'bellen over 4G' of 'bellen over wifi' aan staat op je toestel.
  • Zorg dat je altijd de laatste software update hebt.

Werkt dit niet? Volg dan het stappenplan hier: Storing mobiel internet op je telefoon? Handige tips. Vergeet daarbij niet om de dekkingskaart ook te controleren. Hiermee zie je namelijk hoe de dekking op jouw adres is.

Is dit allemaal in orde en blijf je problemen houden? Dan kun je het beste opnieuw bellen met 0800 0402 om een ticket voor de technische dienst aan te laten maken. Zij kunnen dan het netwerk controleren.


Maar als de technische dienst zegt dat het probleem dat jij ervaart op de iPhone 11 Pro geen onderdeel is van de storing, dan mogen we erop vertrouwen dat dit klopt.

De iPhone 11 en iPhone 11Pro gebruiken dezelfde A13 Bionic Soc en  Intel XMM 7660 modem. Indien de iPhone 11 problemen met 4g netwerk van KPN, kan de iPhone 11Pro geen wonder verrichten. Ik vertrouw erop, dat TD gewoon de klanten van de kastjes naar de muurtjes stuurt.


Maar als de technische dienst zegt dat het probleem dat jij ervaart op de iPhone 11 Pro geen onderdeel is van de storing, dan mogen we erop vertrouwen dat dit klopt.

De iPhone 11 en iPhone 11Pro gebruiken dezelfde A13 Bionic Soc en  Intel XMM 7660 modem. Indien de iPhone 11 problemen met 4g netwerk van KPN, kan de iPhone 11Pro geen wonder verrichten. Ik vertrouw erop, dat TD gewoon de klanten van de kastjes naar de muurtjes stuurt.

ik ken inmiddels een paar personen waarvan hun iPhone 11 Pro vervangen is door een 13.

gewoon weer en manier van kpn om onder hun verantwoordelijkheid uit te komen, zoals we veel kunnen lezen hier op het forum. 

 

ik ga een klachten procedure bij de acm starten, ben er echt wel klaar mee.


Ik moet je eerlijk bekennen dat het mij wat onduidelijk is. In de communicatie die ik heb ontvangen wordt alleen gesproken over de iPhone 11. Over eventuele problemen met de iPhone 11 Pro kan ik niets vinden.

Het enige wat ik kan aanraden, is om via 0800 0402 contact op te nemen en een ticket voor de technische dienst te maken. Zij kunnen het probleem dat jij ervaart dan verder onderzoeken.


Voor zover bij mij bekend is, speelt het probleem alleen op de iPhone 11 en iPhone 12. Van deze laatste is het probleem verholpen met een nieuwe update.

Tijd om uit je droom te ontwaken…


Reageer