Kunt u me helpen?!
Even een korte inleiding, maar wellicht dat mensen de situatie (deels) herkennen? Ik ben klant bij KPN en gebruik op dit moment (nog) een IPhone 11 (een moeizame combinatie met een KPN abonnement, zo is gebleken).
Over het uiterst moeizaam verlopende contact van de afgelopen maanden gaan we het even niet hebben, maar wel over de “oplossing”: KPN heeft sinds eind oktober een oplossing-/compensatie regeling in het leven geroepen. De meeste klanten zullen hier een e-mail over ontvangen hebben. Zo ook ik, maar omdat ik (tijdelijk) in het buitenland zit, is deze regeling lastig uit te voeren.
Allereerst: de link in de e-mail verwijst mij naar de reguliere KPN website, dus waar moet ik heen?
Verder heb ik in de afgelopen weken herhaaldelijk (telefonisch) contact gehad met KPN, wat gezien de staat van mijn telefoon en een tijdsverschil van 9 uur, een grote uitdaging is. Bij het meest recente contact, eind november, is mij verteld dat er een nieuwe telefoon aangevraagd kan worden... waarna het oude toestel binnen 14 dagen retour moet.
Beeldig, maar ik bevind mij in het buitenland. Om het vervangende toestel in handen te krijgen, dien ik deze op eigen kosten en eigen risico te ‘verschepen’. Daarbij moet mijn huidige Iphone wél op tijd retour, anders riskeer ik een boete van €500,-???
Als bonus: alle extra belkosten, gemaakt omdat ik telefonisch contact op heb genomen met KPN, omdat ik (wederom) niet teruggebeld werd (ondanks de beloftes dat dit wel zou gebeuren!).. Deze belkosten zal ik zelf moeten betalen! U mag best weten dat het €1,- per minuut kost om naar Nederland te bellen, en ik ruim ander half uur aan de lijn heb gehangen… vruchteloos wel te verstaan?
Resultaat: ik weet niet meer wat ik moet doen? Hang gevoelsmatig tussen de wal en het spreekwoordelijke schip, maar ben inmiddels wel redelijk radeloos.. wie helpt mij verder?