Skip to main content

Voor een periode van 3 maanden heb ik geen GSM bereik gehad. Dit is hetzelfde probleem als veel iPhone 11 gebruikers hebben met KPN, waarbij de telefoon geen internet heeft, behalve 1 minuut na het aan en uitzetten van vliegtuigmodus.

In deze periode heb ik veelvuldig hulp gezocht bij en gebeld met KPN, en uiteindelijk kwamen ze met de volgende oplossing: ik moest mijn telefoon opsturen naar Reconnext, en zou via hun een iPhone 13 krijgen. Edit: er is in deze tijd ook meermaals een ‘ticket’ voor mij aangemaakt waarbij dit probleem is geconstateerd en KPN mij hierover zou berichten over een oplossing en compensatie, met als resultaat een vervanging voor een iPhone 13

Ruim een week na het opsturen van mijn telefoon, waardoor ik dus lang zonder telefoon zat, krijg ik nu eindelijk een email met het volgende onderwerp: “Servicerapport voor ordernummer (Z26082557 / CF911868)”. Hierin staat bij de reparatieomschrijving: ‘geen defect geconstateerd’. Als ik het goed begrijp zullen ze mijn iPhone 11, waarvan ik zeker weet dat hij wel degelijk defect is, net zoals de toestellen van alle andere iPhone 11 gebruikers op dit forum, gewoon terug sturen. Nu breekt mijn klomp. 

Is dit de conclusie van 3 maanden teleurstelling in de service van KPN? Gewoon een defecte telefoon terugsturen, met als enige recours het bellen van een telefoonnummer? Voor de oplettende lezer: ik heb geen telefoon, dus ik kan niet bellen. Ik weet zeker dat mijn telefoon defect is. Bovendien vrees ik voor een nog langer proces waarbij ik god weet hoe lang nog op een werkende telefoon kan wachten. 

KPN moet zijn orde op zaken stellen en mijn klachten nu eens en voor altijd oplossen. Ik wil duidelijkheid en erkenning voor mijn probleem. 

Zijn er meer KPN klanten die via Reconnext een iPhone 13 zouden krijgen na dit probleem? Wat was voor hun het gevolg hiervan? 

 

Met vriendelijke groet,

Gijs Hillen

De communicatie is erg slecht, maar als er op het rapport van Reconext staat dat er geen gebreken zijn gevonden, dan is dat juist goed nieuws. Je krijgt in dat geval een iPhone 13 (en niet je oude telefoon terug).

In de mail (of het gesprek) staat namelijk dat als het probleem niet aan je telefoon ligt, dat er dan vanuit gegaan wordt dat het aan het netwerk van KPN ligt. In dat geval kom je in aanmerking voor een nieuwe telefoon. 

Je kan er dus vanuit gaan dat je binnenkort een iPhone 13 krijgt. Bij mij was precies hetzelfde gebeurd. Reconext zei ‘geen gebreken’, paar dagen later een iPhone 13 waar ik voor moest tekenen.

Wellicht zie je ook twee IMEI-nummers op je rapport van Reconext. De eerste is je iPhone 11, de tweede een iPhone 13.


Heel erg bedankt Matthew, klopt inderdaad over de IMEI nummers. Hoop dat ik snel het nieuwe toestel krijg.

 


Reageer