Skip to main content

Beste KPN,

 

Sinds ik mijn iPhone 11 heb (2022), heb ik nauwelijks tot geen mobiel internet. Ik heb hierover meerdere malen contact met jullie gezocht maar werd van het kastje naar de muur gestuurd.

Nu kwam ik er afgelopen zomer achter dat het een bekend probleem is met het netwerk van kpn. Ik heb hierop specifiek doorgevraagd en kwam in contact met Eric *** van Network Services Support Desk. Hij liet mij telefonisch weten dat mijn toestel vervangen moest worden voor een iPhone 12. Omdat er leveringsproblemen waren met de iPhone 12, zou dit even kunnen duren. Dit gesprek was op 16 augustus 2023, inmiddels een half jaar geleden. Ik heb afgelopen weken geprobeerd telefonisch contact op te nemen met de heer *** maar dat is niet gelukt. De telefonisch klantenservice weet blijkbaar niets van dit probleem. Een hoop ergernis en belminuten later ben ik niets opgeschoten. 

Mijn vraag is daarom nu hoe mijn verbindingsproblemen worden opgelost en wel graag op korte termijn. 

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. privacy collega

Hoi. Bekend probleem inderdaad. Er is een iPhone 11 batch met een chipset die niet werkt op kpn. Dat is aan type nummer en dergelijke helaas niet te zien. Zo'n chipset (fysiek) kan niet vervangen. 

Een moderator komt hier nog. Zet je daarvoor vast zoveel mogelijk relevante persoonlijke gegevens in je profiel?

https://forum.kpn.com/settings/profile

De wachtrij is tot een kleine 2 dagen. 

Het inmiddels gesloten topic over de iPhone 11. Je komt direct op het laatste bericht november '22 van de moderator.

https://forum.kpn.com/mobiel-15/sinds-zaterdag-slechte-verbinding-via-4g-op-iphone-11-569833#post1643560


Hoi @Christelllvdw, welkom op de community. Zoals Peter al noemt is dat een bekend iets wat een paar jaar geleden veel speelde. Via het forum hebben we hier geen mogelijkheden meer voor. Dit proces loopt nu via het reparatieproces. Via die weg kan gekeken worden of jouw toestel daar onder valt, of dat het iets anders is. De juiste vervolgstappen kunnen dan gepland worden. Het reparatieproces kan je via deze weg bekijken en starten: reparatie.kpn.com.


Hoi Jasper, dankjewel voor je reactie. Dat betekent dat ik mijn toestel moet aanmelden voor reparatie, moet opsturen en moet afwachten wat er vervolgens gebeurd? Ik vind het niet prettig om mijn telefoon zomaar op te sturen terwijl ik niet weet hoe lang ik hem kwijt ben, of ik hem weer terugkrijg en zo ja, hoe. 


Dat is hoe het proces hiervoor werkt inderdaad. Ik heb daar geen andere opties voor.

Als je nog een oudere telefoon hebt zou je die kunnen gebruiken terwijl het toestel bij de reparatiedienst is.


Ik heb binnen een paar dagen na het opsturen van mijn iPhone 11 een iPhone 12 ontvangen van KPN. Bedankt!


Hier exact hetzelfde probleem 

alles gedaan tot nieuwe simkaart aan toe.

 

Wat is de procedure?


Hoi @Marnic, de procedure wordt boven jouw bericht al uitgelegd in het gemarkeerde antwoord. Als je die stappen volgt zit je op het goede traject.


Ik heb vanmorgen contact gehad met 0800 0402 hij zegt dat het niet kan dus stuurt hij een nieuwe simkaart 

dat heb ik al geprobeerd maar hij gaat verder geen andere oplossing 


Dan heb je nog niet alles geprobeerd. In het gemarkeerde antwoord staat dat je het reparatieproces kunt volgen. Inclusief een link hoe je dat kunt doen. Die moet je volgen, de klantenservice en wij op het forum hebben daar geen andere mogelijkheden voor.


Dan heb je nog niet alles geprobeerd. In het gemarkeerde antwoord staat dat je het reparatieproces kunt volgen. Inclusief een link hoe je dat kunt doen. Die moet je volgen, de klantenservice en wij op het forum hebben daar geen andere mogelijkheden voor.

Bedankt voor je reactie Jasper, ik heb inmiddels mijn telefoon opgestuurd en wacht met smart af 😀☺️


Dan heb je nog niet alles geprobeerd. In het gemarkeerde antwoord staat dat je het reparatieproces kunt volgen. Inclusief een link hoe je dat kunt doen. Die moet je volgen, de klantenservice en wij op het forum hebben daar geen andere mogelijkheden voor.

Bedankt voor je reactie Jasper, ik heb inmiddels mijn telefoon opgestuurd en wacht met smart af 😀☺️

Ik verneem graag je bevindingen! maar had jij hier nog garantie op dan? Toestel is 4,5 jaar geleden op de markt gekomen. Daarnaast lees (en ervaar) ik deze week vergelijkbare problemen, zie ook een ander topic op dit forum. Toeval?


Ik heb het toestel volgens de aanwijzingen opgestuurd naar Teleplan, in de status staat nog steeds “in afwachting van verzending “

 

Weet niet wat dat inhoud… iemand wel?


Ik heb het toestel volgens de aanwijzingen opgestuurd naar Teleplan, in de status staat nog steeds “in afwachting van verzending “

 

Weet niet wat dat inhoud… iemand wel?

dan hebben ze em nog niet formeel in ontvangst genomen. ben erg benieuwd naar de (ongeveer) aankoopdatum en of je hulp krijgt vanuit de garantie. ik reken eigenlijk nergens op (2 jaar, maximaal)


Ik heb het toestel volgens de aanwijzingen opgestuurd naar Teleplan, in de status staat nog steeds “in afwachting van verzending “

 

Weet niet wat dat inhoud… iemand wel?

dan hebben ze em nog niet formeel in ontvangst genomen. ben erg benieuwd naar de (ongeveer) aankoopdatum en of je hulp krijgt vanuit de garantie. ik reken eigenlijk nergens op (2 jaar, maximaal)

Ik hoop dat iemand het wel weet.

heb jij je telefoon ook opgestuurd?


Voordat de reparatiedienst iets gaat doen zullen ze het sowieso laten weten, ze gaan geen handeling uitvoeren en dan achteraf opeens een rekening presenteren. Mochten er kosten zijn laten ze dat altijd eerst weten en pas bij akkoord voeren ze het uit.

Dat gezegde hebbende, voor dit probleem heb ik nog niet gehoord dat er kosten in rekening gebracht zijn. Er is altijd een gratis handeling geweest.

 


@Jasper van KPN bedankt voor de info, 🤞🏼🤞🏼dat er snel een oplossing komt want nu met die oude Samsung kan ik weinig 😂

 


Keurig opgelost door KPN

iphone 12 

Ik ga er al helemaal vanuit dat hiermee alle issues  opgelost zijn!!

 

😃😃


Keurig opgelost door KPN

iphone 12 

Ik ga er al helemaal vanuit dat hiermee alle issues  opgelost zijn!!

 

😃😃

Klinkt goed! Mijne is inmiddels ook onderweg naar KPN voor hopelijk hetzelfde, al is deze direct bij Apple en dus niet KPN gekocht destijds.

Wat meer info: heb vorige week uitgebreide diagnose gedaan met Apple: toestel zelf is prima, maar schijnt een chipset te hebben die niet meer lekker werkt met KPN. Veroorzaker onbekend, maar dat is de voorlopige conclusie.

hopelijk komt de 12 ook snel mijn kant op, want ben nu aan het stunten met een tijdelijk toestel..


Keurig opgelost door KPN

iphone 12 

Ik ga er al helemaal vanuit dat hiermee alle issues  opgelost zijn!!

 

😃😃

Klinkt goed! Mijne is inmiddels ook onderweg naar KPN voor hopelijk hetzelfde, al is deze direct bij Apple en dus niet KPN gekocht destijds.

Wat meer info: heb vorige week uitgebreide diagnose gedaan met Apple: toestel zelf is prima, maar schijnt een chipset te hebben die niet meer lekker werkt met KPN. Veroorzaker onbekend, maar dat is de voorlopige conclusie.

hopelijk komt de 12 ook snel mijn kant op, want ben nu aan het stunten met een tijdelijk toestel..

Helaas hoor ik ook weer klachten over de 12.

Mijn man heeft dezelfde klachten met zijn 12 mini.

Technische dienst neemt contact op.. hopelijk duurt het niet te lang want zonder mobiel internet kan je tegenwoordig weinig.


Dan is het bij hem nog iets anders inderdaad! Je hebt ons al gebeld en daarbij is een melding aangemaakt als ik je goed begrijp, dat is de beste weg ook in dit geval. De technische dienst onderzoekt de situatie en verzamelt voorbeelden. Dus anderen die dit nu ook ervaren: bel ons op 0800-0402.


Zie onderstaande topic. De problemen zijn groter. 

 


Hier hetzelfde probleem. Voor degenen die de 12 inmiddels als vervanging hebben, moet je hiervoor bijbetalen? Telefoon doet het verder namelijk nog perfect, dus een nieuwe telefoon kopen voor eigen rekening lijkt me niet de meest correcte oplossing… ben benieuwd!


Iemand enig idee of de 11 ook kosteloos zal worden vervangen bij het 4G probleem als deze al bijna 4 jaar oud is? Tricky om zo vlak voor buitenland vakantie weg te gaan met slecht functionerend toestel, maar tevens tricky om nu nog op te sturen ter ‘reparatie’. Hoe lang nam dit proces bij jullie in beslag? En krijg je je oude toestel weer retour om alles over te kunnen zetten? 


Er is nog niets bekend @Nettie09, zoals eerder gezegd kan je ons het beste bellen hiervoor. Er kan dan een melding worden aangemaakt voor de technische dienst zodat het meegenomen kan worden in het onderzoek met de leveranciers. De oorzaak is nog niet bekend, dus er is ook nog geen oplossing voor. Er is op dit moment geen sprake van een vervanging.


Iemand enig idee wanneer dit word opgelost? Heb het probleem ook al gemeld maar heb nog geen bericht terug van KPN


Reageer