Skip to main content
Beantwoord

IPhone 14 heeft slechte tot geen internetverbinding in Frankrijk

• August 11, 2025
  • 1 reactie
  • 30 keer bekeken

Ik ben in Frankrijk op vakantie en heb super langzaam internet. Mijn vriend heeft hetzelfde abonnement en nergens last van. Kunnen jullie mij helpen dit op te lossen? Ik heb een iPhone mini 14. Hij een Samsung 10. Allebei niet meer de jongste telefoons dus. 
mijn bundel vliegt er ook doorheen terwijl ik eigenlijk alleen maar aan het wachten ben op verbinding. 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Fennafloor. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je geen goede dataverbinding hebt in Frankrijk. Ik denk niet dat het ligt aan de telefoon hoor, maar meer met welk netwerk je telefoon verbinding maakt. Ik wil je aanraden eens de volgende tips te proberen: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Als je hierna nog hulp nodig hebt, laat het dan maar weten!

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 12, 2025

Hoi ​@Fennafloor. Welkom op de KPN Community! Lastig dat je geen goede dataverbinding hebt in Frankrijk. Ik denk niet dat het ligt aan de telefoon hoor, maar meer met welk netwerk je telefoon verbinding maakt. Ik wil je aanraden eens de volgende tips te proberen: 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Als je hierna nog hulp nodig hebt, laat het dan maar weten!