Skip to main content

Ik zit in Oostenrijk op de camping en heb het volgende probleem

Op mijn iphone 12 heb ik op A1 vol signaal en 5G 

op de andere iphone 15 pro krijg ik bij dezelfde aanbieder helemaal niets met A1

beide Telefoons hebben een KPN abonnement op mijn naam en exact dezelfde instellingen

weet iemand hoe dit kan.

ik mies op beide telefoons handmatige netwerk selectie. Automatisch werkt slecht

groet

jan Reit

Hoi ​@226471 (Jan),

Op de iPhone kun je ook gewoon handmatig zoeken naar een mobiel netwerk, waarmee je in het buitenland verbinding kunt maken, zoals in jouw geval Oosterijk.

Ga zo te werk:

• Open de instellingen app (tandwieltje) op je iPhone.
  • Ga vervolgens naar Mobiel Netwerk
  • Kies in het volgende scherm onder Schakel deze lijn in op Netwerkselectie
  • Zet vervolgens het schuifje achter Automatisch helemaal uit
  • Nu gaat je iPhone op zoek naar beschikbare netwerken op jouw locatie.
  • Kies dan het mobiele netwerk (de bovenste of de tweede) uit met het beste bereik

In Oosterijk kun je dan kiezen uit:

• A1 (Beste bereik)
  • Orange (eveneens goed bereik)
  • Tele-Ring
  • T-Mobile (Goed bereik)
  • 3

Het is even uitvinden op welk mobiel netwerk je probleemloos kunt bellen en internetten, op de locatie waar je momenteel verblijft in Oosterijk. 

Vaak helpt het ook, om je iPhone’s helemaal uit te zetten (dus niet de vliegtuigstand) en na een paar minuten weer aan.
Dan gaat de simkaart zelf zoeken naar het beste en sterkste mobiele netwerk, en zich daarop aanmelden.

Hoi Michel,

bedankt voor je reactie.

ik heb beide methodes gebruikt. Handmatig en automatisch. Geen ven beide gunctioneert naar tevredenheid.

opnieuw opstarten ook al meerdere malen

wat gek is dat de iPhone 12 van mijn vrouw

het wel doet.

die pakt A1 met vol signaal en 5G

ik heb trouwens niet zo veel keus in providers hier

A1, AT3 en Magenta(die helemaal niets doet geen G verbinding)

op AT3 heb ik 1 streep en 4G. Dat werkt beroerd.

zou netwerkinstelling resetten kunnen helpen? 

groet,

Jan Reit

Hoi ​@226471 (Jan),

Als ik het zo lees, en wat je al inmiddels hebt gedaan, adviseer ik je zeker om de netwerkinstellingen in jouw iPhone te gaan resetten, want dat zou zeker kunnen helpen.
Hiermee haal je eventuele fouten eruit, en worden de juiste instellingen weer ingeladen.

Laat even weten, of het resetten van de netwerkinstellingen heeft geholpen.
Magenda is trouwens de nieuwe naam van T-Mobile in Oosterijk, en AT3 zegt mij niets.

Reageer