Skip to main content

Als ik aan het bellen ben zowel met binnenkomend als uitgaand gesprekken 

raak ik mijn internet verbinding kwijt 
Ik zie bij de verbinding als ik aan het bellen ben geen 5G staan en ook geen 5G ik zou toch moeten kunnen bellen en internetten of mijn mobiel als hotspot gebruiken om op min laptop te kunnen internetten.

Graag een oplossing

Mvg Akinn

Hoi @Akinn 

Welkom op het Forum van KPN.

Het lijkt erop dat jouw iPhone 15 Pro Max verbinding maakt met het 2G netwerk van KPN, aangezien je via het 2G netwerk niet tegelijkertijd kunt bellen en internetten.
Je ziet dan ook niet het 5G logo rechtsboven in het scherm staan, maar alleen de ontvangst streepjes want het 2G logo wordt nooit weergegeven bij de iPhone.

Mijn advies hierin is, om de netwerkinstellingen te resetten in jouw iPhone, zodat mogelijke fouten eruit gehaald worden, en de juiste ervoor teruggezet worden.

Hierbij het stappenplan om de netwerkinstellingen te resetten:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel sapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Zodra je iPhone weer volledig is opgestart, zou je rechtsboven het 4G of 5G logo moeten zien staan, afhankelijk van welk signaal het sterkst bij jouw binnenkomt.
In de instellingen van je iPhone kun je ook kiezen, of jouw iPhone altijd kiest voor het 5G netwerk mist beschikbaar op de locatie waar je dan bent, anders schakelt hij automatisch over op 4G.

Via de volgende link, kom je op een pagina waarin dat volledig wordt uitgelegd:
5G Altijd inschakelen of uitschakelen (Bron. iCulture)

Laat even weten of het met mijn adviezen is gelukt!


Heb een nwe iphone 15, geen mobiele data tijdens het bellen. Heb gebeld met kpn, kreeg de tip een e-sim te activeren. Heb ik gedaan, probleem is verholpen!