Skip to main content
Vraag

iPhone 15 Pro Max: van goed gesprek naar robot geluid

• November 24, 2025
  • 14 reacties
  • 95 keer bekeken

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1

Beste lezers,

ik heb nu zins enige tijd dat als ik een gesprek voor dat er dan een probleem op treed met het geluid wat ik ontvang in het gesprek de stem is hoorbaar maar klinkt als een robot / slechte haperende verbinding, het is niet bij elk gesprek en het gesprek begint ook altijd in goede kwaliteit kwa hoe lang je belt is het ook verschillend, het vreemde is als je het gesprek verbreekt en diegene opnieuw belt dat het probleem over is. het maakt niet uit of ik handsfree of gewoon bel.

Van alles getest zoals ook op de site van KPN word beschreven.

• Toestel aan/uit 
  • Hoesje eraf
  • Diagnose test gedaan op de Iphone is oke.
  • Toestel is nog geen 2 jaar oud ook en is een keurig toestel nog steeds.
  • Uiteindelijk gebeld met KPN klantenservice maar helaas geen oplossing enkel dat ik naar een fysieke winkel beter kan gaan om te laten controleren.

Voor mij was het even nu dat ik dacht misschien is hier een antwoord te vinden, ik denk zelf dat het netwerk gerelateerd is maar dat is even een aanname ook.

Ik hoop dat iemand een antwoord of idee of suggestie heeft.

14 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Een tijdje terug heb ik contact opgenomen met Apple, zij gaven aan dat ik de VPN van mijn telefoon moest knallen. Dit heeft toen gewerkt, alleen is het nu na een aantal weken weer terug. Heel irritant. 

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 25, 2025

Dank je wel ​@xmarjoleinn voor je reactie ik heb geen VPN erop mits dit standaard erop zou moeten zitten.

Ben vandaag dus in de fysieke winkel geweest van KPN en heb alles uitgelegd er is volgens winkel personeel is het niet echt iets over bekend mits je een fysieke simkaart hebt nou die had ik dus niet.

Ik heb nu wel een fysieke simkaart om te kijken of dit het probleem oplost zo niet zal de telefoon nagekeken moeten worden en zou het een software of hardware probleem kunnen zijn.

Zelf wel een diagnose test uitgevoerd op de telefoon en daar komt niets uit dus het is wat lastig.

Ik ga het dus nu en morgen even testen om te kijken of het over is, het geeft geen garanties omdat het niet structureel is.

Ik heb nu nog garantie op mijn toestel een paar dagen dus ik moet wel wat haast maken wil ik daar aanspraak op maken.

Word vervolgt en ik hoop alsnog dat er mensen zijn met antwoorden.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@rednas76. Welkom op de community! Aangezien de diagnose op je telefoon niets aangeeft en het probleem niet steeds voorkomt, snap ik dat dit lastig te achterhalen is. Goed dat je langs de KPN winkel bent gegaan. Met de fysieke simkaart kun je in ieder geval testen of het aan de eSIM ligt of toch aan het toestel zelf.

Omdat je garantie bijna afloopt, is het slim om dit goed in de gaten te houden. Blijven de klachten, laat de telefoon dan zeker nog even nakijken zodat je binnen de garantietermijn iets kunt doen.

Laat je hier weten hoe het verder gaat?

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Hai ​@Vikash van KPN,

Dank je wel voor het welkom.

Gisteren met de fysieke sim deed het probleem zich dus weer voor dus wederom vandaag met jullie klantenservice gebeld en deze stelde voor een andere telefoon te pakken en dan te kijken of het probleem er nog is heb nu 4 gesprekken getest en het is nog niet voor gekomen dus het lijkt erop dat het toch in het toestel zit, ik hoop nog steeds dat er meerdere mensen zijn die dit hebben ​@xmarjoleinn heeft het ook gehad of nog steeds hoe is haar status bijvoorbeeld nu ?

we gaan dus nog even verder het zal deze dagen duidelijk worden.

en ik zal het hier delen hoe het vordert

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Zelf heb ik een normale sim én een eSim(zakelijk). ‘T is echt mega irritant. De ene keer is het na een kwartier, de andere keer na een uur. Het is trouwens ook echt een Apple probleem en niet een KPN probleem.

Ik ken meerdere mensen met hetzelfde probleem, en allemaal een Apple. En ook verschillende series van Apple, dus niet alleen 15 ProMax. 

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

​@xmarjoleinn dan valt het onder de garantie van het toestel lijkt mij en zou het opgelost kunnen worden met een reparatie hopelijk

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 26, 2025

Ik heb het ook met mijn zakelijke toestel, en ben er inmiddels aan gewend om op te hangen en terug te bellen. Ik bel vrij veel tijdens het werk, dus het gebeurt zeker één keer per dag.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

​@rednas76 ik heb het toestel al meer dan 2 jaar.. voor zover ik weet valt het niet onder garantie. Althans, daarover heb ik niks gehoord van Apple. I

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • November 26, 2025

Ik zal Apple is bellen van de week om te informeren, wij hebben AppleCare+ op onze toestellen zitten tot 23 Okt 2026 zie ik.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

​@bnh Laat maar weten als ze met een oplossing komen, mogelijk helpt het voor ons ook

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

beste ​@xmarjoleinn en ​@bnh,

als een toestel dit niet eerder heeft vertoond is het vreemd dat het opeens wel zo is, en is het zo dat een apparaat niet correct werk, ik ben hierin vrij rechtlijnig en je mag gewoon er wat van verwachten van een toestel van meer dan €1000 al met even dat gemeld te hebben.

het lijkt me echt mega irritant als je dat elke dag hebt met bellen ​@bnh.

Ik ben verder gaan onderzoeken en test vandaag met een volledig software matig herstelde iPhone hopelijk geeft dat ruimte tot verbetering,  word vervolgt

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 27, 2025

​@rednas76 Ik ben benieuwd! Ik werk in de arbeidsbemiddeling en spreek elke dag meerdere mensen telefonisch. Vaak ook wel serieuze gesprekken. Denk dat je wel kan bedenken hoe irritant dit probleem dan is.. Ik hoop echt dat iemand een goeie oplossing vindt. 

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 29, 2025

Heb van alles geprobeerd nu zoals

telefoon gereset en software er opnieuw opgezet dus verse start

ging 2 dagen goed nu vandaag toch weer het probleem wat erg vervelend is.

dus het is echt een hardware probleem van de iPhone 15 helaas is mijn garantie vandaag of morgen verlopen, als ik de consumenten bond moet geloven niet maar goed.

Maandag maar weer bellen kijken of er een gepaste oplossing te verzinnen is hiervoor.

dus word nog steeds vervolg ​@xmarjoleinn en ​@bnh en ​@Vikash van KPN 

suggesties nog steeds welkom

rednas76
Deelnemer
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Deelnemer
  • December 2, 2025

Beste allen,

Kon het niet laten maar heb na dit bericht toch nog een keer mijn hele telefoon van scratch opnieuw geïnstalleerd en heb nu nog steeds geen problemen meer.

Wat heb ik gedaan :

1 - Uiteraard een backupp gemaakt maar alles ook apart weggezet via de cloud enzovoorts, mede als je een backupp terug zet kan er nog steeds een fout in zitten.

2 - Vervolgens gehele telefoon leeggehaald en geheel terug gezet naar de fabrieks instellingen zoals dat je hem krijgt dat hij nieuw is.

3 - Alles weer terug gezet wat nodig was en de troep eraf gelaten zoals apps die je niet gebruikt, data zoals foto’s ook opgeschoond enzovoorts dus echt een verse telefoon.

4 - Je bent er wel even zoet mee maar tot op heden is het het toch wel waard de veranderingen zijn merkwaardig van kleine problemen die erin sluipen die er nu weer uit zijn, het is enigszins als je wat zoekt op het net iets wat we weinig nog doen en zo loopt je telefoon vol met rotzooi, als je 2 jaar met je telefoon doet en dan een nieuwe neemt zal je er minder snel aan moeten geloven.

Bij intensief gebruik zal je dit soort zaken sneller merken als je je telefoon niet opschoont.

Al met al hoop ik dat het zo blijft de eerste keer was dezelfde dag het probleem terug en nu tot op heden niet, er zijn echt diverse zaken verbeterd, ik hoop dat als men het uitprobeert dat het dan ook zo werkt ik zal er t.z.t nog op terug komen of het weg blijft of terug komt.

Dus succes en bedankt voor de input heb je andere ervaringen hierin verneem ik het ook graag.