Skip to main content

Als ik vandaag de iphone 16 pro max zou bestellen met verlengen is ie er dan vrijdag of zaterdag ? 

Hoi @Dirkstra 

Bij de pre-order en release van de nieuwe iPhone gaat het ieder jaar hetzelfde.

Het is afhankelijk van Apple. De nieuwe toestellen worden in (soms kleine) batches door Apple uitgeleverd en er zijn allerlei uitvoeringen (kleur, model, intern geheugen e.d.). Wanneer jouw toestel geleverd wordt, kan KPN niet voorspellen.

Je kunt de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Welkom op de community @Dirkstra, leuk dat je de iPhone 16 wilt bestellen! Wanneer die geleverd kan worden is afwachten zoals Ruud al zegt inderdaad, dat kunnen we niet met zekerheid zeggen. Als je inlogt op de link die hij deelt kan je de status van je bestelling volgen, dan weet je wanneer je het toestel kunt verwachten.

Het zou fijn zijn als je op de eerste dag van de pre order meteen besteld hebt, dus iets na 14:00 uur dus als 1 van de eersten, je ook op de dag dat de iPhone 16 uitkomt het toestel van ontvangen.

Snap dat het druk is en er nog geen zicht is op voorraden, maar vind het uitermate vreemd dat de echte early birds 1 dag voor de officiële releasedatum afhankelijk zijn van hetzelfde vage antwoord afhankelijk van voorraad, type toestel etc.

Kortom, ik zit vandaag echt op de wachtstoel of er überhaupt een bericht komt van KPN dat mijn toestel onderweg is, maar vrees dat dit ijdele hoop is.

Dus om te voorkomen dat ik om de 5 minuten mijn mail check de vraag, wanneer stuurt KPN de eerste toestellen de deur uit, is dat vandaag zodat de telefoon op de releasedatum bij klanten aankomt, of sturen jullie de eerste toestellen op de release datum zelf dus morgen 20 september de deur uit ? (en dus pas zaterdag binnen)

Ik kan alleen herhalen wat hierboven gezegd is @Eric_Peters .

De KPN Community is niet de plaats voor individuele vragen over levertijden. Mogelijk worden er net als vorig jaar verwachte levertijden vanuit Apple in dat topic genoemd, maar altijd onder voorbehoud. Zoals in het genoemde topic ook staat kan je de status van jouw bestelling volgen in Mijn Bestelling. Zo gauw er een datum bekend is en jouw toestel naar je toe komt, kan je het daar zien.

Ik vind het vreemd dat mijn bestelling nog steeds op "wordt gecontroleerd" staat, terwijl ik het ruim twee uur na de release heb geplaatst. Er zou duidelijkheid moeten zijn over wanneer je je bestelling kunt verwachten. Ik moet morgen werken en het is belangrijk voor mij om te weten wanneer iets wordt geleverd.

Daarnaast is het frustrerend dat, wanneer je de klantenservice belt, ze je niet kunnen helpen omdat ze net zo weinig weten over je bestelling als jijzelf. Ik bedoel, ze zouden op z'n minst moeten kunnen checken of alles klopt. Misschien is er iets misgegaan? Op deze manier kan iedereen wel 'service' aanbieden.

En dan te bedenken dat mediamarkt gewoon modellen op voorraad heeft. Nu bestellen is morgen is huis…. 

En dan te bedenken dat mediamarkt gewoon modellen op voorraad heeft. Nu bestellen is morgen is huis…. 

Valt tegen… ook daar zijn de welbekende populaire modellen uitverkocht. Ik kreeg gisteren van Amazon bericht dat beide iPhone pro Max toestellen die ik besteld heb vandaag zouden worden bezorgd… vanmorgen was het bedrag van de credit card gereserveerd en even later kreeg ik de mail dat mijn bestelling een onbekende vertraging gaat oplopen (zonder zicht op hoe lang het gaat duren).

ik vermoed dat Apple vrijwel geen informatie verschaft over wanneer en hoe veel ze uitleveren aan hun afnemers.

Duidelijk: de gemeenschappelijke factor is Apple. Alleen Apple weet wie, wat, wanneer krijgt.

Of postNL verknalt het zoals in mijn geval. Kan keurig zien dat de telefoon de 19e aan is gekomen bij postnl. Had ook gisteravond gewoon een uitlevermoment op vandaag staan. Echter vanochtend plots de “sorry we komen iets later mail”. Lekker onhandig. Dit weekend weg, kan aflever locatie niet wijzigen. Enige andere mogelijkheden die er zijn is op momenten dat ik niet thuis ben. Oftewel, wordt een dramaatje. Maar kan KPN niks aan doen. Die heeft zich keurig aan de belofte gehouden. Enige wat ik vreemd vind is dat ik verder geen enkele communicatie vanuit KPN heb gehad inzake de verzending. Hij stond plots in mn postnl app.. 

Ik heb ook nog geen ETA bij mijn bestelling staan die ik dinsdag heb gedaan, ondanks dat er op de website van KPN nu wel levertijd indicaties staan (vanochtend stond er ‘morgen geleverd’ en vanmiddag ‘1-2 weken’ bij het model dat ik heb besteld. Slechte communicatie vanuit KPN, zeg maar gerust geen communicatie… 

Hi. I had ordered my device iphonr 16 pro max as a pre order on sunday and till now my order status shows on step 1 (check). Why? Logically the device should have been sent to me today. But still after 5 days when i log into my order status it says we shall let you know when we know more and the order status shows at step 1: check. What does that mean?

Ik heb de pro, en er staat nog niets van leveren, alleen in afwachting.

het was zo voorgespiegeld dat het vandaag zou verzonden worden, het niets voor niets een “pre” order… nu had ik net zo goed maar de winkel kunnen gaan…

Is best misleidend moet ik bekennen

KPN : it would be nice if you could throw some light on the situation. My pre order is sowing on stage controleren. Says its reserved but nothing beyond that. 

Ik adviseer om dit ⬇️ centrale topic te gebruiken. Als er iets te melden is, zal dat daar verschijnen.

I advise everyone to use this ⬆️ central topic. If there is something to report, it will appear there.

Mijn verwachting was met zo’n release dat de toestellen de 20e vroeg in de ochtend verzonden zouden worden, met de dag van de release binnen dus .. €1479.- uitgeven maar service (vanuit zowel Apple als KPN) valt toch tegen, jammer! Dit vergt betere organisatie collega’s! 

Groetjes van een collega monteur 🧑🏼‍🔧 

Ik heb dinsdag een 16 pro besteld en de dag ervoor een 16 pro Max, nu is de 16 pro gisteren al binnengekomen de 16 pro Max(256gb desert titanium) nog steeds niet??

wanneer komt deze, want ik ben hiervoor nu al twee dagen thuisgebleven. 
ik wil hem juist op de release hebben, komt die morgen nog? Er is nog steeds geen status in mijn besteloverzicht, kan ik hem ook annuleren als die er niet morgen is?

Ook een desert 16 besteld, geen enkele zichtbaarheid dat hij niet geleverd kan worden. 
KPN haalt eerst hun geld binnen en vervolgens sturen ze een mail toestel is niet op voorraad. 
Ook geen levertijden, lekker makkelijk eerst geld binnen halen dan mensen teleurstellen!!

erg slecht!!

Ik mag hopen dat kpn snel met duidelijk gaat komen, dit is echt een gemis in communicatie…

Ik had op 17 september i phone 16 pro max besteld en nog steeds geen update ontvangen. Er staat alleen dat uw telefoon gereserveerd is en dat u een van de eersten bent die deze ontvangt. Op de releasedatum zag ik dat de iPhone 16 pro max dessert 256 de volgende dag beschikbaar was voor bezorging, maar ik heb er nog steeds geen updates over ontvangen.

Ik zet een slotje op dit topic, zoals Ruud al een paar keer heeft aangegeven is er een centraal topic voor de iPhone 16. Daar wordt alle beschikbare informatie genoemd. Het is onhandig om dit topic daarnaast te hebben, dan krijg je alleen maar onuidelijkheid.