Skip to main content
Vraag

iPhone 16e belt spontaan zelf

• February 20, 2026
  • 9 reacties
  • 73 keer bekeken

iPhone 16e belt zelf met andere woorden als ik een gesprek beëindig met iPhone gaat hij spontaan een nummer bellen

9 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Kan je ergens een aanknopingspunt vinden waarom hij welk nummer belt? Ik kan mij niet indenken dat hij bijvoorbeeld random denkt van, laat ik maar bijv. 014-9465345546 (onbestaand/fictief) bellen? 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Nog geen logica kunnen vinden. KPN winkel heeft al Siri uitgezet en optie met meerdere personen tegelijk bellen staat ook uit. Ik vermoed nog steeds een kapot scherm

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Zijn het echt bestaand lijkende nummers? Of gewoon willekeurige nummerreeksen?

Dan kan je al achterhalen of het een instelling is, of een defect in het touchscreen deel.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Nee, zijn voor mij bestaande nummers, zelfs uit de lijst contacten

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Heb je misschien al een reset overwogen?

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Nee, nog niet. Ben ook bezig met lokale kpn winkel. Internet ook afgespeurd op oplossingen. Lijkt mij een scherm probleempje. Had gehoopt dat deze topic bekend zou zijn op het forum

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 20, 2026

Loop anders langs bij een Amac vestiging, die hangen het toestel even aan de ‘monitor’ voor uitlezen, als het inderdaad een schermprobleem is, komt het er daar uit. Of bij de ‘geniusbar’ van een Apple Store in Den Haag, Haarlem of Amsterdam. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2026

Goed idee

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@kuitc! Dat is inderdaad geen normaal gedrag. Als je iPhone na het beëindigen van een gesprek spontaan een bestaand contact belt, dan is de kans groot dat het geen instelling is maar een hardware- of aanraakprobleem.

Aan je uitleg wijst dit sterk in de richting van een zogenoemd ghost touch probleem. Dat betekent dat het touchscreen zelf aanrakingen registreert die jij niet uitvoert. Dit zie je vaker bij een beschadigd of intern defect scherm.

Wat je nog kunt doen voordat je hem laat nakijken:

• Maak eerst een reservekopie (iCloud of via een computer).
  • Voer een volledige reset uit:
  • Instellingen> Algemeen > Zet over of stel iPhone opnieuw in > Wis alle inhoud en instellingen.
  • Stel hem daarna eerst even in als nieuwe iPhone (zonder direct je back-up terug te zetten) om te testen of het probleem blijft.

Blijft het probleem dan bestaan? Dan is de kans groot dat het echt het scherm is. Het advies van ​@driemaster  is dan een goede tweede stap: laat hem uitlezen bij een Amac of bij een Apple Store. Zij kunnen vrij snel zien of het touchscreen afwijkingen registreert.

Ik heb wel nog een vraagje: doet je telefoon dit alleen met bellen, dat is best gek namelijk als het wel een ghost touch kan zijn!

Laat je even weten wat eruit komt? Ben benieuwd of het inderdaad het scherm blijkt te zijn.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 23, 2026

Zoals je misschien gelezen hebt zijn wij al 2 keer naar een KPN winkel geweest. De 1e keer heeft men het koppelen van telefoongesprekken uitgezet ? De 2e keer iets van SIRI uitgezet ? Van beide opties heb ik twijfels of dit het juiste is. Zodra wij in de buurt van een Amac winkel zijn gaan wij iPhone laten testen. Hou je op de hoogte !