Skip to main content
Antwoord

iPhone 17 Pro Max levertijden verkort, maar mijn toestel is nog niet binnen

• October 21, 2025
  • 6 reacties
  • 309 keer bekeken

MarcoBl
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ik heb mijn iPhone 17 Pro Max Deep Blue 256 GB besteld op 22 september. Toen stond de levering op ongeveer 3 á 4 weken. Gisteren was het vier weken geleden en nog steeds niet binnen (kan ik begrijpen, veel vraag etc).

Alleen, vandaag wordt de post geupdate met verwachte levertijden en staat er 2 á 3 weken? Hoe kan het dat dit zo is terwijl ik al 4 weken wacht?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@MarcoBl 

Dit heeft alles te maken met de grote vraag naar de nieuwe iPhone 17 serie, waarbij de reguliere iPhone 17 veel harder loopt dan dat Apple had verwacht, de productie is hiervan met 30% verhoogd.
Van de iPhone 17 Pro Max is het vaker het geval dat die later worden uitgeleverd door Apple aan de providers en andere verkooppunten, dat gebeurd bijna elk jaar.

De levertijden zijn verwachte levertijdenwaarmee aangegeven wordt dat het dus langer kan gaan duren dan in eerste instantie werd verwacht, ook omdat KPN 100% afhankelijk is van wat Apple daadwerkelijk uitlevert en ook wanneer.
Hier heeft KPN, maar ook de andere providers geen enkele invloed op.

Dat de levertijd van jouw iPhone 17 Pro Max weer met 2 tot 3 weken is verlengd, heeft dus alles te maken met de uitleveringen vanuit Apple.
Want zolang Apple niets uitlevert, kan KPN het ook niet naar je toesturen.

Het is dus echt een kwestie van veel geduld, zeker de weken nadat Apple de nieuwste iPhones heeft gepresenteerd en in de verkoop heeft gedaan.

Hoe je mailbox dus in de gaten, en kijk af en toe bij de status van je bestelling.
Meer kun je helaas niet doen.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@MarcoBl 

Dit heeft alles te maken met de grote vraag naar de nieuwe iPhone 17 serie, waarbij de reguliere iPhone 17 veel harder loopt dan dat Apple had verwacht, de productie is hiervan met 30% verhoogd.
Van de iPhone 17 Pro Max is het vaker het geval dat die later worden uitgeleverd door Apple aan de providers en andere verkooppunten, dat gebeurd bijna elk jaar.

De levertijden zijn verwachte levertijdenwaarmee aangegeven wordt dat het dus langer kan gaan duren dan in eerste instantie werd verwacht, ook omdat KPN 100% afhankelijk is van wat Apple daadwerkelijk uitlevert en ook wanneer.
Hier heeft KPN, maar ook de andere providers geen enkele invloed op.

Dat de levertijd van jouw iPhone 17 Pro Max weer met 2 tot 3 weken is verlengd, heeft dus alles te maken met de uitleveringen vanuit Apple.
Want zolang Apple niets uitlevert, kan KPN het ook niet naar je toesturen.

Het is dus echt een kwestie van veel geduld, zeker de weken nadat Apple de nieuwste iPhones heeft gepresenteerd en in de verkoop heeft gedaan.

Hoe je mailbox dus in de gaten, en kijk af en toe bij de status van je bestelling.
Meer kun je helaas niet doen.

• Nieuwkomer
  • October 22, 2025

Ik heb mijn iPhone 17 Pro Max Deep Blue 256 GB besteld op 22 september. Toen stond de levering op ongeveer 3 á 4 weken. Gisteren was het vier weken geleden en nog steeds niet binnen (kan ik begrijpen, veel vraag etc).

Alleen, vandaag wordt de post geupdate met verwachte levertijden en staat er 2 á 3 weken? Hoe kan het dat dit zo is terwijl ik al 4 weken wacht?

Hopelijk komt het snel, heb mijne 23 september besteld zelfde kleur

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@MarcoBl en ook ​@Cj25. Begrijpelijk dat je even achter je oren krabt als de levertijden worden ingekort, terwijl jullie al langer wachten dan de eerder gecommuniceerde levertijden. Daar is wel een verklaring voor te geven en Michel legt dat ook al heel mooi uit. Dat heeft te maken met de vraag erg hoog was in het begin en het aanbod vanuit de fabrikant wat achterbleef. Dan krijg je lange levertijden. Nu wordt het aanbod wat gelijkgetrokken met de vraag en daarom zijn de levertijden wat korter als je nu besteld. We verwachten dus een groot aantal toestellen in een wat kortere periode dan eerder het geval was. 

Voor de rest kan ik alleen maar onderstrepen wat Michel zegt over dat het een kwestie van geduld is. Het toestel komt er echt aan en hopelijk is dat zo snel mogelijk voor jullie :) Houd ook http://mijnbestelling.kpn.com in de gaten om te zien wanneer je je toestel kunt verwachten. 

MarcoBl
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • October 30, 2025

Goedemorgen! Gisteren keek ik op de bestelling status pagina en zag ik dat mijn gegevens waren goedgekeurd en dat mijn nieuwe iPhone 17 Pro Max eindelijk klaar wordt gemaakt voor verzending.

Mijn vraag is hoelang dit dan nog precies duurt voordat die verzonden word naar mij? Is dat een paar dagen of nog een week of is het gewoon afwachten?

Admin: samengevoegd met je bestaande topic hierover

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Woehoe! Dat is goed nieuws :) Dat zou uiterlijk een paar dagen moeten zijn. Heb je nu misschien al een track and trace gekregen? 

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • November 18, 2025

Dat ik moet wachten op mijn nieuwe iPhone 17 Pro Max Cosmic Orange is me inmiddels duidelijk.

Waar dat door komt begrijp ik ook.

Wat ik niet begrijp is waarom er 1344 € van mijn rekening is afgeschreven. Het artikel is niet leverbaar.

Stel je eens voor dat KPN dit bij 100.000 mensen doet. Dan praat je over miljoenen euro's, en de rente die daarvan getrokken wordt. Geld waar ik geen cent van zie.

Mag hopen dat KPN hier iets tegenover zet...