Skip to main content
Beantwoord

iPhone blijft tijdelijke 06-nummer weergeven, ben wel bereikbaar op het juiste nummer. Hoe kan dit?

• November 29, 2025
  • 6 reacties
  • 87 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds 2 maanden overgestapt van VF naar KPN met nummerbehoud. Echter blijft op mijn iphone (en dus met imessage / facetime) het tijdelijke nummer van de sim staan.

Wat heb ik al gedaan:

• Netwerk instellingen gereset (tig keer overigens)
  • Fysieke sim omgezet naar esim (nu kan ik niet meer handmatig het nummer wijzigigen)

Bij het toevoegen van de esim (via mijn kpn) kwam ook het verkeerde nummer in beeld om te koppelen.

Overigens wel gewoon bereikbaar op de juiste 06.

Ik hoef vast niet uit te leggen dat multisim (hangt al bij activeren), facetime, imessage kunnen niet op het juiste nummer aangemeld worden.

Iemand iets soortgelijks meegemaakt?

Beste antwoord door TDN

Kennelijk heeft jouw telefoon nog steeds op bepaalde plekken het oude nummer in het systeem staan. 

In het esim-profiel, maar men hoeft de iPhone niet te resetten. esim verwijderen, netwerk instelling resetten, iPhone rebooten, nieuwe esim via iDeal (gestolen/verloren telefoon) downloaden, iMessage en FaceTime deactiveren, iPhone weer rebooten en iMesage/FaceTime activeren en indien nodig de correcte telefoonnummer onder Settings →  Phone → My Number en iMessage/FaceTime handmatig invoeren.

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 30, 2025

Hallo ​@LennartB82 ,

Ik vrees dat je niet alleen de netwerkinstellingen moet resetten, maar dat je een volledige reset moet gaan doen van jouw telefoon. 

En dat is een gedoe. 

Kennelijk heeft jouw telefoon nog steeds op bepaalde plekken het oude nummer in het systeem staan. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • November 30, 2025

Als aanvulling op ​@Noordzee zorg bij IOS (zoals ook bij Android) voor een back-up, in dit geval iCloud. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 30, 2025

In het esim-profiel, maar men hoeft de iPhone niet te resetten. esim verwijderen, netwerk instelling resetten, iPhone rebooten, nieuwe esim via iDeal (gestolen/verloren telefoon) downloaden, iMessage en FaceTime deactiveren, iPhone weer rebooten en iMesage/FaceTime activeren en indien nodig de correcte telefoonnummer onder Settings →  Phone → My Number en iMessage/FaceTime handmatig invoeren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 1, 2025

@TDN  deze ga ik zo even proberen. Ik kan me niet voorstellen dat het in mijn tel zit aangezien er na het scannen van de esim gewoon een compleet onjuist nummer staat. (Ik zal hem verder niet delen)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 1, 2025

Komt ie:

3 pogingen, alle 3 de keren met nieuwe esim

• 1e keer, ondanks de stappen etc, kwam weer de oude 06 nummer naar boven. Aanpassen via my number kan wel met een sim maar met esim is het een vast gegeven
  • 2e keer, nieuwe ingeving: andere telefoon. E-sim toegevoegd → Gewoon het verkeerde nummer.
  • 3e keer, weer netwerksettings reset, alles uitgezet, e-sim verwijderd. Nieuwe esim aangevraagd en gescand:
    • → 2 e-sim plans in iphone
      • Oude (tijdelijke) nummer
      • Mijn eigen nummer
  • Zowaar de oude geen service, de nieuwe wel.  Tijdelijke weggegooid en mijn eigen laten staan. Het werkt! Thanks ​@TDN 

Het verwijderen/toevoegen etc van de esim had ik nog niet eerder gedaan…

Thanks all!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@LennartB82, welkom op onze community!

Mooi opgelost, bedankt voor het delen van je feedback!