Skip to main content

Ik heb een glasvezel aansluiting die momenteel niet werkt (is KPN mee bezig, lijkt er opdat er ergens in de wijk een kabel stuk is). Zowel mijn partner als ik hebben KPN mobiel dus we hebben voor tethering allebij 100GB gekregen. Echter zijn voor ons allebij de hotspots zeer slecht bruikbaar. Waar mijn iphone 0 problemen heeft met verbinden op de iphone zelf, heeft mijn PC (40cm afstand) willekeurig heel veel problemen om te verbinden met servers. Als ik bijvoorbeeld een website open krijg ik vaak connection timeouts, terwijl soms de pagina zo snel laad als mijn vaste glasvezel verbinding. 

 

Als ik bijvoorbeeld een Youtube filmpje open in mijn browser op mijn PC duurd het 10 seconden om te laden, en daarna heb ik 1080p zonder problem. Als ik World of Warcraft opstart is het verbinden traag en duurd lang, maar eenmaal verbonden heb ik een ping van 25~35ms (waar via glasvezel 2~5ms) wat echt nog super goed te doen is.

 

De speedtest geeft snelheden aan die prima te doen zijn. Als de hotspot aan staat en ik laadt de pagina op mijn telefoon en op de PC, dan is heeft mijn telefoon geen problemen terwijl de PC een timeout krijgt. Aangezien ik prima kan gamen (zodra het verbonden is), lijkt het mij dat er iets niet goed gaat via de hotspot verbinding.

 

Mijn partner heeft een PC die ongeveer hetzelfde is, zelfde generatie iphone, en ze kan zelf amper een 140p twitch stream openen (wifi en usb aansluiting vertonen dit allebij). Als ze vervolgens haar ipad aansluit is er helemaal niks aan de hand en werkt alles prima. 

 

Het is fijn dat er zo snel een oplossing is om toch internet te kunnen hebben (internet is hier zeer belangerijk voor zowel thuiswerken als entertainment en hobbies), lijkt het mij dat de hotspot verbinding toch echt niet zo slecht zou moeten functioneren. Ik zie dat er erg veel mensen zijn die hotspot problemen hebben (zowel KPN als waar dan ook in de wereld), en wat ik zie is dat het probleem vaak bij de provider ligt en niet de telefoon zelf.

 

Ik heb in de telefoon al van alles nagekeken: battery saving, eventuele limieten, computability modus in de hotspot instellingen etc, maar niks lijkt het te verbeteren.

Hoe heb je de hotspot verbonden met je pc, via USB, draadloos of via Bluetooth @kjarli ???

 


@kjarli 

Probleem eens apn portalmmm.nl in plaats van apn internet voor je wifi hotspot instellingen van je iPhone. Ik ga ervan uit dat je voor wifi hotspot apn internet gebruikt. :-)


Hoe heb je de hotspot verbonden met je pc, via USB, draadloos of via Bluetooth @kjarli ???

 

Via WiFi, om de 1 of andere reden werkt USB niet, kan alleen foto’s/video’s delen. Bij mijn partner werkt USB wel, maar is ook tergent traag.

 

@kjarli

Probleem eens apn portalmmm.nl in plaats van apn internet voor je wifi hotspot instellingen van je iPhone. Ik ga ervan uit dat je voor wifi hotspot apn internet gebruikt. :-)

Zowel “Mobile data” als “personal hotspot” gebruiken “internet”. Aanpassen naar portalmmm.nl doet het ook niet


Hoi @kjarli. Wat jammer dat je een trage internetverbinding hebt wanneer je jouw pc verbindt met een hotspot. Ik heb eerlijk gezegd geen goed antwoord hierop en heb daarom even voor je gegoogeld. Wellicht heb je iets aan deze website.


Die tips al gevolgd na uitgebreid googlen. Voor mijn PC + telefoon heb ik het nu enigsinds werkend. Ik heb de internet kabel er uit gehaald en de PC opnieuw opgestart. Ik heb het vermoeden dat ondanks windows weet dat er geen verbinding is, er toch DNS verzoeken op die verbinding worden uitgevoerd. Hierna krijg ik echter DNS errors en moest dus zelf aangeven welke NS er gebruikt moesten worden (1.1.1.1 en 8.8.8.8 werken voor mij). Nu heb ik zelf geen problemen meer.

Echter lost dit het probleem bij mijn vriendin nog niet helemaal op. Haar telefoon ligt op ~50cm van het raam en heeft redelijk slecht bereik. Kan dit te maken hebben met haar sim kaart? Ze heeft al sinds het begin op 3 verschillende iphones middelmatige verbinding in huis terwijl ik met zowel android als iphone nooit problemen heb gehad.


Welke iPhone heeft zij? Er zijn op dit moment netwerkproblemen met sommige iPhones.

Als je problemen ervaart met je bereik, gesprekken of mobiele data, kan je als eerst het volgende proberen:

  • zet het toestel eens uit en weer aan
  • probeer om de simkaart in een ander toestel te plaatsen. Werkt het dan wel?
  • zet de netwerkinstellingen opnieuw in, via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'

Maakt dit geen verschil, dan kan je via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) een melding aan laten maken voor onze technische dienst. Meer hierover lees je in het onderstaande topic. 

 


Reageer