Skip to main content
Beantwoord

iPhone melding WiFi zwak beveiligd

  • December 31, 2020
  • 14 reacties
  • 389 keer bekeken

Op mijn iPhone krijg ik de melding dat WiFi zwak beveiligd is WPA/WPA2 (TKIP) Hoe kan ik dit oplossen?

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Beste antwoord door Nick83

@Nick83 en @JanD ik heb ingelogd maar weet helaas niet hoe ik dit kan wijzigen. Ben hier een leek in dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?

Ok, fijn dat het inloggen inmiddels goed gelukt is 👍

In het menu boven klik je dan op Network en vervolgens links op Security. Dan zie je dit:

Bij Security Type kies je voor WPA2-PSK. En bij WPA Encryption voor AES. Dat TKIP moet dus weg. Dat is onveilig. Vervolgens dan op Submit.

En dan moet het goed wezen. Op je mobiel de WiFi even verbreken en weer opnieuw verbinden. Hoop dat de melding dan weg is.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

Kan iemand van KPN mij hier antwoord op geven?


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • December 31, 2020

Welke Experiabox heeft u? Kunt u op dat ding inloggen? --> http://192.168.2.254 Heeft u versterkers in huis?


  • December 31, 2020

Hallo @Miss T , in het modem hoef je bij de veiligheidsinstellingen voor de wifi uitsluitend te kiezen voor WPA2 en AES en niet WPA/WPA2 en/of TKIP/AES.

Dus alléén WPA2.

Bij sommige modems kun je ook AES apart instellen, zo niet dan alleen WPA2.

Succes.

 


  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

@JanD bedankt voor uw reactie. Maar hoe doe ik dit?


  • December 31, 2020

@JanD bedankt voor uw reactie. Maar hoe doe ik dit?

Even inloggen in het modem zoals @Nick83 ook beschreven heeft.

 


Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • December 31, 2020

En het kan volstrekt geen kwaad.

 

 


  • December 31, 2020

En het kan volstrekt geen kwaad.

 

 

Hallo @Macabeus , WPA/TKIP moet je niet meer willen gebruiken i.v.m. de veiligheid.

 


  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

@Nick83 lees nu pas uw reactie. @JanD ik lees zijn reactie nu pas. Maar er wordt gevraagd om inloggegevens? Sorry ben hier echt een leek in. 
@Nick83 ik heb deze in 2013 gekregen. Ik denk een V9


  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

@Nick83 en @JanD ik heb ingelogd maar weet helaas niet hoe ik dit kan wijzigen. Ben hier een leek in dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?


  • December 31, 2020

Hallo @Miss T , misschien kan en wil @Nick83  je daarmee helpen, ikzelf ken de V9 niet.

Succes.

 


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • December 31, 2020

@Nick83 en @JanD ik heb ingelogd maar weet helaas niet hoe ik dit kan wijzigen. Ben hier een leek in dus hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen?

Ok, fijn dat het inloggen inmiddels goed gelukt is 👍

In het menu boven klik je dan op Network en vervolgens links op Security. Dan zie je dit:

Bij Security Type kies je voor WPA2-PSK. En bij WPA Encryption voor AES. Dat TKIP moet dus weg. Dat is onveilig. Vervolgens dan op Submit.

En dan moet het goed wezen. Op je mobiel de WiFi even verbreken en weer opnieuw verbinden. Hoop dat de melding dan weg is.


  • December 31, 2020

Hallo @Nick83 , bedankt voor het bijspringen, tof.


  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

@Nick83 en @JanD dank beide voor het helpen. Wordt zeer gewaardeerd. 


  • Auteur
  • Topper
  • December 31, 2020

@Nick83 @JanD top het is gelukt😊😃