Skip to main content
Vraag

iPhone met KPN‑simkaart gevonden

• May 16, 2026
  • 13 reacties
  • 161 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben een iPhone gevonden waarin een KPN‑simkaart zit. De telefoon is inmiddels via iLost gemeld en veilig opgeborgen. De simkaart is geblokkeerd, maar het simkaartnummer is nog leesbaar.

Zouden jullie de abonnee van deze simkaart willen informeren dat zijn/haar telefoon gevonden is? Wij hebben geen persoonsgegevens nodig — alleen dat de eigenaar door jullie wordt geïnformeerd. Dit valt binnen de AVG omdat er geen gegevens aan ons worden verstrekt.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Admin: simkaartgegevens verwijderd uit openbare post

13 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 16, 2026

Fijn dat u dit meldt. Vul alvast uw gegevens in uw profiel in, dan kan een moderator mee kijken.
Bij privé-opmerkingen kunt u het simkaartnummer en mei-nummer eventueel invullen.

Ook is het slim om de iPhone aan te laten staan, dan kan de eigenaar eventueel een push-up bericht sturen met hun gegevens. Hiervoor is niet direct internet nodig, dit werkt ook als er een andere iPhone in de buurt is.

Beste, mijn gegevens heb ik in mijn profiel gezet en het simkaartnummer eveneens vermeld, het IMEI-nummer weet ik niet omdat de toegangscode onbekend is. De iPhone staat continu aan, ook met andere iPhones in de buurt, maar heb geen push-up melding ontvangen. Bedankt alvast voor alle moeite om de eigenaar op te sporen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • May 17, 2026

Op het inlogscherm kan je links onder op noodgeval klikken, als de eigenaar gegevens heeft ingevuld kan je vervolgens op medisch-ID klikken. Staat er een telefoonnummer dan kan je dit bellen

Die mogelijkheid heb ik (via AI) al geprobeerd maar de eigenaar heeft geen medische gegevens ingevuld.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@GevondenToestel, welkom bij de community en super fijn dat je hier zoveel moeite voor doet! 🙂

De snelste en veiligste route is om even langs te gaan bij een KPN-winkel met het toestel. Zij kunnen dan proberen contact op te nemen met de eigenaar, zodat jij verder geen extra stappen meer hoeft te ondernemen.

Via deze pagina kun je bekijken welke winkels het dichtst bij jou in de buurt zitten. Nogmaals bedankt voor het meedenken en het veilig bewaren van het toestel. 🙂

Mocht het niet lukken om langs een KPN-winkel te gaan, laat het dan vooral ook even weten. Ik zie dat je het simkaartnummer inmiddels al in je profiel hebt ingevuld.

Als je nog vragen hebt dan denk ik graag met je mee! 

Beste Serenay,
De snelste route? Dat begrijp ik niet helemaal. Jullie hebben immers het simkaartnummer, mijn emailadres, mijn mobiele nummer. Je vraagt dat ik naar een KPN-winkel moet gaan om alles opnieuw uit te leggen? Dit is niet de snelste manier, lijkt me. Vandaar mijn verzoek: kunnen jullie contact opnemen met de eigenaar? Dat gaat toch veel sneller i.p.v. een KPN-winkel? En verder, wat bedoel je met veilig? Ik hoor het graag.
Vr.gr. Fred N.

Goedemorgen, kunnen/willen jullie de volgende tekst naar de eigenaar sturen? (AVG-proof)

-----

Geachte klant,

Wij hebben van een vinder de melding ontvangen dat er een iPhone is gevonden waarin uw KPN‑simkaart aanwezig is.

De vinder heeft geen toegang tot uw gegevens en ontvangt die ook niet van ons.

Indien u uw telefoon kwijt bent, kunt u rechtstreeks contact opnemen met de vinder via: **********

Als u uw toestel niet kwijt bent, kunt u dit bericht als niet verzonden beschouwen.

Met vriendelijke groet, KPN

-----

Hopelijk gaat het zo lukken, alvast bedankt voor de moeite.

Vr.gr. Fred N.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@GevondenToestel, ik had al even meegekeken op het simkaartnummer, alleen kon ik daar op dit moment helaas niets op terugvinden. Dat bedoelde ik eigenlijk ook met mijn eerdere bericht. 🙂

Zou je voor de zekerheid nog eens willen controleren wat het simkaartnummer precies is en dit opnieuw in je communityprofiel willen invullen? Op die manier kunnen alleen wij deze gegevens zien. Zou je daar ook meteen nogmaals je eigen telefoonnummer willen toevoegen?

Ik ga het simkaartnummer dan opnieuw controleren. Mocht het daarna opnieuw niet traceerbaar blijken te zijn, dan is een bezoek aan een KPN-winkel waarschijnlijk alsnog de beste vervolgstap. Maar laten we eerst nog even dubbelchecken of alles correct ingevuld staat 🙂

Hierboven een foto van de simkaart, hieronder foto's van mijn mobiele nummer en simkaartnummer, die stonden al ingevoerd 😉

De eerste toegestuurde foto van de simkaart lijkt verdwenen, vandaar hierboven opnieuw toegestuurd 🙂

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hallo ​@GevondenToestel, dankjewel voor de extra toelichting! Helaas kunnen wij niks vinden op dit simkaartnummer, hierdoor kan ik geen verdere acties ondernemen en heb ik het net met een collega erover gehad maar zal een KPN-winkel hier ook niks in kunnen betekenen zijn we bang. 

Ik heb even voor je meegekeken naar wat je eventueel nog meer zou kunnen doen. Je zou het toestel ook nog kunnen afgeven bij het dichtstbijzijnde politiebureau. Zij kunnen dan verder kijken of het toestel bij de eigenaar teruggebracht kan worden 🙂

Alle foto's hierboven heb ik verwijderd wegens privacy en anderen op onze community dit ook kunnen zien. :)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Hallo ​@GevondenToestel, dankjewel voor de extra toelichting! Helaas kunnen wij niks vinden op dit simkaartnummer, hierdoor kan ik geen verdere acties ondernemen en heb ik het net met een collega erover gehad maar zal een KPN-winkel hier ook niks in kunnen betekenen zijn we bang. 

Ik heb even voor je meegekeken naar wat je eventueel nog meer zou kunnen doen. Je zou het toestel ook nog kunnen afgeven bij het dichtstbijzijnde politiebureau. Zij kunnen dan verder kijken of het toestel bij de eigenaar teruggebracht kan worden 🙂

Dat laatste stukje informatie is redelijk oud. De politie is voor gestolen voorwerpen maar niet voor gevonden voorwerpen. Daarvoor moet u zijn bij de gemeente. 

https://www.politie.nl/informatie/ik-heb-iets-verloren-wat-moet-ik-doen.html

Oké, jammer.