Skip to main content
Vraag

Iphone SE 2020 blijft op Edge netwerk

• 3 January 2025
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Nog steeds last van de problemen die er spelen rondom de iPhone 11 en dus ook iPhone SE 2020 die ik in mijn bezit heb. Soms heb ik 4G soms schakelt hij naar Edge en komt daar niet meer uit tot er een sterkere zender is die gewoon weer 4G geeft. Heb de klacht uitgezet bij KPN, al maanden geleden, ondertussen ook een mailtje gehad ‘dat men er mee bezig is en dat ik niets hoef te doen’ maar het is nog steeds niet verholpen. Over een paar maanden mag ik met een verlenging van mijn abonnement een nieuw toestel uitzoeken, maar kan het probleem in de tussentijd niet gewoon opgelost worden of is het echt zo moeilijk te verhelpen? Ondertussen is het behelpen met als er 4G of het werkt zo niet, of er ergens WiFi is waar ik dan op kan. Echt niet te doen dit!

8 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22914 reacties
  • 3 januari 2025

Hi ​@freak969

Het spijt me om te horen dat dit nog niet is opgepakt. Het kan inderdaad iets langer duren om alles goed te onderzoeken. Als ik het goed lees is de ticket op de juiste manier doorgezet. Toch zou ik graag willen weten wanneer je de melding hebt aangemaakt, hoe je dit gedaan hebt en wanneer je de laatste reactie hebt ontvangen van ons. 

Ik hoor graag van je. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 273 reacties
  • 3 januari 2025

Dat weet ik echt niet meer, dat was ergens in september/oktober of zo. Dat heb ik gedaan via een link hier meen ik. Dat is hier bij mijn postings wel terug te vinden, tegelijkertijd heb ik die melding gedaan op aanraden van 1 van je collega’s.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

​@freak969 geen probleem. We hebben het inmiddels doorgegeven. Mijn collega geeft aan dat het ticket inderdaad nog steeds open staat en dat je helaas toch nog moet afwachten. Wel is het signaal, dat jij (en ongetwijfeld ook andere klanten) zo lang moet wachten op überhaupt een reactie van ons, intern meegenomen. Hier wordt naar gekeken. Ik hoop dat je snel iets hoort! Excuses dat het allemaal zo lang duurt😓

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 273 reacties
  • 22 januari 2025

Ik heb vandaag een SMS ontvangen van het ‘reparatieteam van KPN’ dat mijn mobiele verbinding is getest en dat er geen problemen zijn gevonden. Hoezo? Is dit een SMS die verband houdt met de problemen die ik hier beschreef? Want de problemen zijn allerminst opgelost, maar nu heb ik al een aantal dagen niet meer getest op diverse locaties maar dat gaat van het weekend misschien wel weer gebeuren.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22914 reacties
  • 23 januari 2025

HI ​@freak969, nee. Dit betekent dat dit niet aan het netwerk zelf zit. Dit kan dus aan de locatie liggen, vandaar de vraag of het overal gebeurt en het verzoek om altijd de laatste versie te installeren van iOS. Als dat ook niet helpt is de oplossing om het toestel ter reparatie aan te bieden. Als je de iPhone via ons hebt aangeschaft valt dit binnen 2 jaar ook onder garantie. In de sms staan als het goed is ook instructies hoe je dit kunt doen. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 273 reacties
  • 23 januari 2025
Alex van KPN schreef:

HI ​@freak969, nee. Dit betekent dat dit niet aan het netwerk zelf zit. Dit kan dus aan de locatie liggen, vandaar de vraag of het overal gebeurt en het verzoek om altijd de laatste versie te installeren van iOS. Als dat ook niet helpt is de oplossing om het toestel ter reparatie aan te bieden. Als je de iPhone via ons hebt aangeschaft valt dit binnen 2 jaar ook onder garantie. In de sms staan als het goed is ook instructies hoe je dit kunt doen. 

Ik heb de laatste iOS versie in mijn bezit en het ligt niet aan mijn telefoon het ligt aan het netwerk wat niet om kan gaan met iPhone SE 2020 en iPhone 11. Ik heb mijn telefoon nodig en binnen nu en april ben ik toe aan nieuwer toestel met de verlenging van mijn abonnement dus dat heeft niet zoveel zin dan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22914 reacties
  • 27 januari 2025

Dat is dus niet het geval. Op basis van een ticket kan onze technische dienst namelijk duidelijk zien of dit aan het netwerk ligt of niet in combinatie met je toestel. Vandaar dus dat dit onder het reguliere garantieproces valt, en dat heeft altijd zin als er verder geen schade is aan je toestel. 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 273 reacties
  • 28 januari 2025

Wat heeft er zin? Er is geen schade. Het probleem is er gewoon gekomen omdat er iets niet goed is in jullie netwerk die problemen veroorzaken bij twee type iPhone de 11 en dus ook de SE 2020.

Reageer