Skip to main content

Ik ga op vakantie naar USA. 
WhatsApp gaat over data, kan ik dan via WhatsApp bellen zonder extra kosten.

 

als je wifi gebruikt is dat zonder kosten, volgens mij. Als je mobiele data gebruikt, dan betaal je uiteraard de data uit je buitenland bundel 


@emielstroeve dank voor je antwoord. had namelijk gekeken bij kpn en er zit 10 euro verschil in bij alleen 2000mb data of 2000 mb/min/sms. Het is al weinig voor veel geld de buitenland bundel. 


Hoofdletter gebruik is essentieel bij data. Anders klopt het niet. 

Het is 2000 MB voor 19,99. Dat is 16000 Mb.

Ik zou zeker zo veel mogelijk via wifi proberen te bellen met WhatsApp. ( en niet de gewone bel functie gebruiken)

En voor mobiel internet:

Audio only met WhatsApp is 720 Kb per 60 seconden. Dat is dus aan te bevelen. (0,720 Mb per minuut)

Want beeldbellen is 5 tot 15 MB per minuut. Dat is 40 tot 120 Mb per minuut. 

Fijne vakantie!


@PeterG 

Bedankt voor je heldere uitleg. En ik ben er helaas niet genoeg in thuis om te weten dat er verschil is met hoofdletters gebruik. 


Die hoofdletters zijn voor het verhaal niet zozeer van belang. Voor jou is belangrijk dat Whatsapp bellen via wifi niks kost en als je via je mobiele bundel belt dan kost dat (veel) geld. Als je dan ook nog eens video bellen gaat doen via je bundel is het helemaal duur, dus dat nooit doen. En via wifi is alles gewoon gratis


Via de bundel audio bellen met Whatsapp is ook weinig.

De bundel is dus 16000 Mb en audio bellen met Whatsapp is snoept daar dan 0,720 Mb per minuut van af. Het verdere rekenwerk, hoeveel minuten/uren dat wel zijn kan je zelf uitrekenen. Vandaar dat hoofdletters/kleine letters er wel degelijk toe doen nu. Anders heb je geen idee van het data verbruik.


Hi @Annemiek

Kort samengevat: Zoveel mogelijk via WiFi bellen via Whatsapp. Via Whatsapp bellen op je mobiele verbinding kan ook, dit kost best weinig data. Zie wat PeterG zei. De duurste optie is om via je bundel te bellen buiten de data om. 

Hopelijk is het zo duidelijk.