Skip to main content
Vraag

Is de snelheid van mijn Super Unlimited+ geen overdaad?

• February 4, 2026
  • 13 reacties
  • 49 keer bekeken

Jelle van Damme
Deelnemer

Even een klein vraag, ik zit altijd op m’n mobiele data.

ik heb superunlimited+, maar ik denk dat dat overbodig is. Welke snelheid kan ik het beste pakken?

13 reacties

JanD
Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@Jelle van Damme als je bijna contractvrij bent kun je je abo verlengen naar een abo met lagere snelheid.

Jelle van Damme
Deelnemer

Je kan elke maand je abbonnement gratis verlengen of verlagen. Dus weet niet welk unlimited abbonnement ik moet kiezen.

JanD
Superuser
  • February 4, 2026

Je kunt maandelijks  je mobiele data naar boven of beneden bijstellen, niet je soort abo aanpassen, dat kan alleen als je contractvrij bent ​@Jelle van Damme 

Jelle van Damme
Deelnemer

Ja dat bedoel ik ook, naar welke kan ik het beste aanpassen heb nu superunlimited+ maar denk als dat te overbodig is.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Hallo ​@Jelle van Damme ,

Dat is ook afhankelijk van andere dingen zoals bv het delen van MB’s. Maar ik zou minimaal één stap terug gaan. Maar de kans is groot dat je nog wel verder naar beneden kunt. Sowieso kun je jouw keuze maandelijks aanpassen. Hieronder staat een overzicht:

Unlimited abonnementen 2025

In 2025 heeft KPN een nieuwe Unlimited abonnement geïntroduceerd. Er zijn nu vier verschillende soorten Unlimited abonnementen.

Abonnement SuperUnlimited+ SuperUnlimited Unlimited400 Unlimited50
Download snelheid 1000 Mbit/s 600 Mbit/s 400 Mbit/s 50 Mbit/s
Upload snelheid 200 Mbit/s 200 Mbit/s 150 Mbit/s 20 Mbit/s
MB's delen 100 GB 75 GB 50 GB 40 GB
Binnen Europa 100 GB 75 GB 50 GB 40 GB
Buiten Europa* 25 GB - - -

* Met SuperUnlimited+ heb je 25 GB om te gebruiken in de VS, Canada, Turkije, Marokko, het Caribische deel van Nederland en Suriname.

Jelle van Damme
Deelnemer

Ik zal altijd op me 5G. Nooit op wifi. Is Unlimited 50 snel genoeg? Of kan ik het beste Unlimted 400 pakken?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Ik zou unlimited 400 kiezen. Dan heb je sowieso voldoende snelheid.

Jelle van Damme
Deelnemer

Ah oke. En unlimted 50 is geen goede optie?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Natuurlijk is unlimited 50 ook prima. Je kunt dat ook eerst proberen en eventueel na een maand overstappen op 400.

Jelle van Damme
Deelnemer

Ja het is meer voor, ik zit altijd op m'n 5G, gebruik het voor spotify, instagram, googelen, youtube, ect.

En ook voor discord.
En andere zaken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 4, 2026

Daarom ook in eerste instantie dit advies gegeven, dan weet je zeker dat je genoeg snelheid hebt:

Ik zou unlimited 400 kiezen. Dan heb je sowieso voldoende snelheid.

• February 4, 2026

Ja het is meer voor, ik zit altijd op m'n 5G, gebruik het voor spotify, instagram, googelen, youtube, ect.

En ook voor discord.
En andere zaken.

Voor al die toepassingen zal de 50Mb snelheid genoeg zijn deze zullen niet tegelijk worden gebruikt uitgaande van een mobiele telefoon.

Jelle van Damme
Deelnemer

Ik heb 50MB gepakt, heb zelf een iphone 16 pro max. Dus het zal vast goed zijn. Anders pas ik het volgende maand weer aan.

Iedereen bedankt voor het meedenken! ❤️😘