Skip to main content

Ik heb een iPhone XR voor prive-gebruik en wil graag op ditzelfde toestel een 2e nummer aanvragen en installeren. Ik begrijp dat ik hiervoor e-sim moet gebruiken? Klopt dit? En hoe vraag ik op deze manier een 2e telefoonnummer aan? Want bij de informatie en bestelopties die ik tot nu toe heb gevonden, krijg ik het idee dat ik alleen mijn huidige nummer kan overzetten op e-sim. Ik heb de helpdesk van KPN al gebeld, maar degene die ik sprak wist niet goed hoe dit werkt met een Apple-telefoon. Alvast bedankt voor de reacties.

Helaas @Karin H. 
Dit gaat niet met de iPhone XR


@huistijger Bedankt. Dus e-sim is alleen mogelijk met 1 nummer?


Nee dat is niet mogelijk op de XR


Apple zegt iets anders volgens mij @huistijger: Je iPhone kan via een fysieke nanosimkaart verbinding maken met een netwerk van een aanbieder. De iPhone XS, iPhone XR en nieuwere modellen ondersteunen Dual SIM met één fysieke nanosimkaart en één eSIM (niet overal beschikbaar). Bron.


Oh da's nieuw voor mij, weer wat geleerd.


De iPhone Xr ondersteund inderdaad E-sim. Hier heb ik vorig jaar gebruik van gemaakt toen ik in Amerika was dus kan dit met 100% zekerheid bevestigen. Je kan een tweede abonnement afsluiten en deze kan je toevoegen via de instellingen van de iPhone, Mobiele data, voeg dataplan toe. 

 

Vaak krijg je een QR code die je kan inscannen en in andere gevallen kan je de gegevens handmatig invoeren. 

 

Ondanks dat je hiermee een tweede telefoonnummer kan toevoegen moet je er wel rekening mee houden dat je bijvoorbeeld geen tweede whatsapp account kan gebruiken met het nieuwe telefoonnummer. Dit zou wellicht kunnen met de WhatsApp Business App maar daar heb ik me niet mee bezig gehouden.


Dank je wel Joey. Goed om te weten, ook van de whatsapp!