Skip to main content

hi! ik zit nu in het buitenland en ben mijn fysieke simkaart kwijt geraakt. nu wil ik een e sim activere, maar dat gaat enkel met een sms code. is er een andere manier? kan ook niet naar kpn bellen gezien ik geen nl nummer heb nu.ik kan dus ook geen fysieke nieuwe simkaart bestellen naar mijn huisadres…. 😞 help

Hallo @Fidan ,

Je kunt vanaf morgen 8.00 met iedere telefoon vanuit het buitenland naar KPN bellen: 

Bel +316 1200 1200 (pas op: belkosten). 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storing 24/7 bereikbaar. 

 


@Noordzee bedankt voor je reactie! Bellen vanuit turkije met turkse simkaart gaat wel een beetje duur zijn🥲 kan iemand anders, mijn zus in nl, wel voor mij bellen en een e sim kunnen activeren? Of kan dat enkel via mij?


Hoi @Fidan dat is onhandig. Heb je de simkaart wel geblokkeerd?

https://www.kpn.com/service/mobiel/verlies-diefstal.htm#/

Heb je geen toegang tot MijnKPN? Bel dan naar onze Klantenservice om je simkaart te laten blokkeren. Bellen kan ook vanuit het buitenland. Je betaalt het tarief voor bellen in het buitenland.
Onze klantenservice is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.->    0031612001200

 

Er is eerst een vervangende fysieke simkaart nodig. Ik denk niet dat jouw zuster die uit jouw naam kan bestellen. Heb jij toegang tot Facebook en/of X? Daar kan je KPN Webcare ook bereiken.

De simkaart wordt naar jouw huisadres gestuurd. Als jouw zuster de simkaart in een telefoon stopt, kan zij de (e-sim) verificatiecode ontvangen en aan jou doorvertellen. Op die (enige) manier zou jij de e-sim in het buitenland kunnen activeren.


@RBxx hi! Bedankt voor je reactie! Ik heb mijn sim inderdaad geblokkeerd. Via facebook een nieuwe fysieke simkaart kunnen bestellen naar mijn huisadres. Echter besefte ik later dat mijn zus geen huissleutel heeft van ons huis en ze niet aan die nieuwe sim kan komen. Ik wou super graag kunnen internetten 2 dagen tijdens mijn terugreis met de auto in de eu landen, maar ik denk dat ik dat kan vergeten…


Bellen om een esim te activeren kan niet denk ik. Want de KPN medewerker aan de telefoon kan nooit 100 % zeker weten dat u het bent.


Tja, dan wordt het lastig @Fidan . Zonder toegang tot de vervangende simkaart gaat het niet lukken. Zonder verificatiecode via sms ook geen e-sim….

 


Ik wou super graag kunnen internetten 2 dagen tijdens mijn terugreis met de auto in de eu landen, maar ik denk dat ik dat kan vergeten…

Tsjaa, de enige kans erop is toch morgen vanaf 8.00 bellen: 

Hallo @Fidan ,

Je kunt vanaf morgen 8.00 met iedere telefoon vanuit het buitenland naar KPN bellen: 

Bel +316 1200 1200 (pas op: belkosten). 

Aanvulling:
Bereikbaar maandag t/m vrijdag 08.00 tot 18.00 uur, zaterdag 08.00 tot 17.00 uur (NL tijd).
Zon- en feestdagen gesloten. Voor storing 24/7 bereikbaar. 

 

 


Ik wou super graag kunnen internetten 2 dagen tijdens mijn terugreis met de auto in de eu landen, maar ik denk dat ik dat kan vergeten…

Tsjaa, de enige kans erop is toch morgen vanaf 8.00 bellen: 

 

De vervangende fysieke simkaart is (na contact met Webcare via Facebook) al onderweg naar het thuisadres van @Fidan . Veel meer kan klantenservice nu ook niet doen.


Reageer