Skip to main content

Ik mag verlengen en dat wil ik met een nieuw toestel  maar heb ik dan geen vrije telefoon keuze? 

Hallo @Vr12 ,

Ja hoor, je kunt zelf het gewenste toestel kiezen. Bij KPN kun je momenteel kiezen uit 53 verschillende telefoons. 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons/

Daarnaast kun je ook nog kiezen voor Sim-only als je al een goede telefoon hebt of toch ergens  elders een telefoon wilt kopen. 


Maar ik wil graag een andere telefoon dan die binnen de 53 telefoons van kpn genoemd worden. Kan dit ook of moet ik het abonnement afwachten ik zit nu drie maanden voor de beeindiging


Hallo @Vr12 

 

Ja, dat kan ook, je kan bij diverse online aanbieders een telefoon uitkiezen die KPN zelf niet levert en daarbij je KPN abonnement verlengen.

B.v.: https://www.mobiel.nl/ of https://www.belsimpel.nl/


Maar ik wil graag een andere telefoon dan die binnen de 53 telefoons van kpn genoemd worden. Kan dit ook of moet ik het abonnement afwachten ik zit nu drie maanden voor de beeindiging

Je kunt bij een online aanbieder verlengen als je daar wel jouw toestel kunt vinden. Zie de links van Gesp hierboven. ⬆️

Maar : je kunt ook gewoon zelf ergens een telefoon kopen als dat voor jou mogelijk is. Het voordeel daarvan is dat je geen toestel-lening aangaat.  

En jouw abonnement blijft dan ongewijzigd doorlopen op dezelfde voorwaarden zolang je het niet opzegt. Alleen de afbetaalde toestelkosten van je vorige toestel verdwijnen uiteraard van je maandelijkse rekening na de einddatum van jouw contract.  

Want : Verlengen is niet verplicht! Zolang je niet verlengt en niet opzegt, loopt het abonnement ongewijzigd door. 

 

 


Je kunt ook bij de Mediamarkt een telefoon uitzoeken. Of bij Belsimpel.nl bijvoorbeeld. Bij verlengen kun je dan (in dat geval via hen) een lening afsluiten. Maar een lening is niet verplicht natuurlijk. Je kunt de telefoon ook gewoon betalen.

Belangrijk: voor een lening t/m € 249 krijg je geen BKR registratie. Dat kan fijn zijn als je gedurende de afbetaalperiode een hypotheek ofzo nodig hebt.

Ikzelf heb mijn abonnement lokaal verlengt bij een winkel met de naam Optie 1 en daar komt ook mijn telefoon vandaan.

Maar ik heb mijn mening al vaker gespuit hier: ik ben opgevoed dat je leent voor een huis of een auto. 

Andere zaken als die te duur zijn om in 1 x te betalen kun je of voor sparen of vakantiegeld of een minder dure keuze maken.


Maar ik heb mijn mening al vaker gespuit hier: ik ben opgevoed dat je leent voor een huis of een auto. 

Andere zaken als die te duur zijn om in 1 x te betalen kun je of voor sparen of vakantiegeld of een minder dure keuze maken.

Ook voor een auto ga ik geen lening afsluiten. Alleen ooit een hypotheek afgesloten voor een huis, verder koop ik alleen iets als ik dat kan betalen. 


Je kunt bij een online aanbieder verlengen als je daar wel jouw toestel kunt vinden. Zie de links van Gesp hierboven. ⬆️

Maar : je kunt ook gewoon zelf ergens een telefoon kopen als dat voor jou mogelijk is. Het voordeel daarvan is dat je geen toestel-lening aangaat.  

...

Ook bij online aanbieders kan je hem in 1 keer betalen, dat heb ik voor mijn huidige toestel ook gedaan bij mobiel.nl, het toestel was ook bijna € 100 goedkoper met abonnement dan om hem los aan te schaffen.
En als het abonnement ook nog eens fors goedkoper is voor hetzelfde aan data en onbeperkt bellen dan is dat alleen maar win win wat mij betreft.