Skip to main content
Beantwoord

Is het Kids abonnement ook geschikt om een Apple watch te gebruiken?

  • 11 December 2022
  • 23 reacties
  • 634 keer bekeken

Is het Kids abonnement geschikt om in Apple Watch te gebruiken? Via e-sim?

HoI @tintin1704 . Welkom op het forum.

Ik moest even graven maar het antwoord daarop is: Ja!


Is het ook binnenkort mogelijk om de Apple Watch via gezinsconfiguratie te beheren? Of is dat met bovenstaande al mogelijk?


Ik moet je bekennen dat ik niet weet wat dat is, @JeroeninHuizen .  Is dat een feature van apple zelf?


Yep, familie setup maar dat moet wel door de provider ondersteund worden begrijp ik van Apple. Op die manier kan je een Apple Watch koppelen aan een iPhone van de ouder, met beheermogelijkheden maar wel Met een e-sim met eigen nummer voor de kids. Is in een aantal Landen al mogelijk. 


Zie hier


Bij Truphone is dit mogelijk in bv Engeland en Duitsland. Maar ook nog niet in NL. Ik denk dat KPn dit moet toestaan. 


Ik ga het voor je navragen, @JeroeninHuizen ! Zodra ik meer weet laat ik jou dat weten.


Hey Erwin. Dat zou top zijn! Zou toch wel heel fijn zijn als KPN dit wilt gaan ondersteunen. Omweg is een multisim als tweede nummer op de iphone maar is begrotelijk en een beetje onhandig. Ik denk dat er meer ouders zijn die graag in het eco systeem van Apple blijven. 


Geld ook voor ons, heb het inmiddels opgelost met multi-sim omdat het niet anders kon

Maar zou toch wel heel graag willen dat iPhone-abonnement met Gezinsconfiguratie mogelijk wordt gemaakt

@Erwin van KPN Is er inmiddels al een update of een verwachting wanneer dit mogelijk is???


Geld ook voor ons, heb het inmiddels opgelost met multi-sim omdat het niet anders kon

Maar zou toch wel heel graag willen dat iPhone-abonnement met Gezinsconfiguratie mogelijk wordt gemaakt

@Erwin van KPN Is er inmiddels al een update of een verwachting wanneer dit mogelijk is???

De laatste keer dat ik vroeg kreeg ik een voorzichtig positief antwoord dat er over nagedacht werd. Maar daarna is het stil gebleven.

Ik ga weer een reminder sturen!


Ter aanvulling:

Als je onder punt 7 kijkt op https://support.apple.com/nl-nl/109036 bij de onderstaande aanbieders, zou KPN de eerste kunnen zijn in Nederland die dit aanbiedt in Europa zijn er al meerdere). Wellicht een goed verkoopargument 


Ook wij zijn erg benieuwd welke provider in Nederland een 4G/5G oplossing gaat bieden voor de Family Setup van Apple Watch. Apple Watch - Carriers - Apple Je kan wel een data kaart krijgen voor een iPad maar voor een Apple Watch ontbreekt een goede data oplossing in de vorm van een e-sim.

 


Hoi @Erwin van KPN , is er inmiddels al meer nieuws? Ik heb voor alle kinderen een apple watch met 4G aangeschaft maar kom er nu achter dat KPN het niet ondersteund. 


Ik ga weer navragen. Ik heb hier ook niks meer over gehoord. 


Hoi @Erwin van KPN ik ben ook erg benieuwd of dit mogelijk is.


Hallo @Erwin van KPN,

 

ook ik ben benieuwd wanneer dit mogelijk is. Heb alle workarounds geprobeerd. Maar punt van kritiek is dan als main provider reseller van Apple mag KPN deze optie toch wel snel aan gaan zetten voor hun klanten. 
ik kan de Apple Watch nu alleen voor mezelf instellen met allerlei gekke begrenzingen. Maar niet de ideale school functies etc gebruiken voor mijn dochter. 
dus nu moet het horloge steeds af en thuis blijven en terecht. Want ander is het gewoon een telefoon onder je neus. 
  

Ook ik zou dus graag horen wat de insteek van KPN gaat worden op korte termijn 🙂 alvast bedankt 🙏 


Zou ook graag willen zien dat je family setup kan gebruiken op de watch. Word hoog tijd dat KPN dit mogelijk maakt. Het is er al een paar jaar en vind het rond uit slecht dat het zo lang moet duren voordat het hier werkt. Dit zou voor mij wel de overstap zijn naar mobiel internet bij KPN. Zit nu nog bij Simyo. 


Idem hier. Kijk al een tijdje (met enige verwondering) naar de traagheid van dit proces.

Is inzicht te geven wat maakt dat er zo gewikt en gewogen wordt? Het lijkt me namelijk toch een prima extra verdienmodel voor KPN. Hoor graag!


@Erwin van KPN ik heb ook interesse in de family setup voor een apple watch met kids abonnement. Een post om op de hoogte te blijven.


@Erwin van KPN

Is er nog een status update omtrent dit topic? Ik denk dat er klanten staan te springen om de gezinsconfiguratie te gebruiken. 

Groet,

Alex

 


@Erwin van KPN Ik ben geïnteresseerd in de Family Setup voor een Apple Watch met een kids-abonnement en ben ook benieuwd naar de plannen van KPN op korte termijn. Alvast bedankt!


@KPN best wel wat vragen weer zo en dan nog los van mensen die de community niet kennen of er op kunnen reageren. 
Kan er een goed uitsluitend antwoord worden gegeven. Ben al eeuwig klant 😅. Zou dat graag blijven. 


Ik lees mee hoor. En al jullie verzoeken gaan ook naar de organisatie . Maar ik meld me pas weer als ik ook iets nieuws te melden heb. 


Reageer