Skip to main content

Als ik een boodschap doe en mijn vrouw moet inloggen is dat onmogelijk bij 2 traps verificatie. Oplossingen:

1: verificatie doorsturen vanuit de ontvangende telefoon naar 1 andere telefoon

2: verificatie code gelijktijdig naar 2 telefoons sturen

Kun je aangeven waar je wil inloggen ?

Een inlog is natuurlijk eigenlijk persoonlijk maar . . .


Zoiets kan niet voor zover ik weet. Ik heb hier in het verleden al eens naar op zoek geweest. En heb geen oplossing gevonden. 

Het is met DigiD ook zo. Wij hebben de zorgverzekering bij CZ lopen. En samen 1 polis. Bij CZ op de site moet je inloggen via DigiD met sms verificatie. Dat kan dus maar 1 van de 2 doen. De ander kan gewoon niet inloggen. Fijn. Geweldig. Echt... 

Je kan beter een wachtwoord nemen van 25 willekeurige tekens ofzo. Dat vind ik persoonlijk veilig zat. En een stuk handiger.


Ja, daar ben ik het mee eens.

En / of iets doen met IP-adressen, zoals bij marktplaats, die waarschuwt als je vanaf een andere computer of locatie inlogt.

Maar, veel systemen vereisen dat je 2 traps verificatie doet.


Het is met DigiD ook zo. Wij hebben de zorgverzekering bij CZ lopen. En samen 1 polis. Bij CZ op de site moet je inloggen via DigiD met sms verificatie. Dat kan dus maar 1 van de 2 doen. De ander kan gewoon niet inloggen. Fijn. Geweldig. Echt...

Dat is toch wel vreemd, ook al heb je samen een polis, dan nog zou je persoonlijk in moeten (kunnen) loggen.

Zoiets kan niet voor zover ik weet. Ik heb hier in het verleden al eens naar op zoek geweest. En heb geen oplossing gevonden.

Ha !, ik wel.

Voor de DigiD verificatie gebruik ik een vast nummer, de code wordt dan voorgelezen.

En er wordt gebeld met nummer weergave ( zoals dat hoort natuurlijk ).

En, mijn “vaste” (voip) lijn gaat parallel (gelijktijdig) over op mijn mobiel.

Zo zou dat evt ook naar meerdere nummers (mobielen) kunnen gaan.

 

Ik vindt dat heel mooi geregeld bij DigiD, maar dat is helaas een goed bewaard geheim.


Hallo @fwt 

 

Er bestaan apps voor Android die automatisch SMS kunnen doorsturen b.v. deze: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.frzinapps.smsforward&gl=US

 

Op iPhone kan je met Apple Continuïteit bij gebruik van dezelfde Apple ID ook op meerdere apparaten je SMS binnen krijgen maar dat is met mobieltjes zelf niet echt handig om om daar dezelfde Apple ID op te gebruiken, je zou het b.v. wel kunnen doen als je nog een iPad gekoppeld aan jouw Apple ID hebt en die toch thuis laat liggen.

Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT204681

 

Bij Apple heb je ook nog zoiets als Family Orbit, daar kan je o.a. ook tekstberichten mee monitoren, maar is eigenlijk meer bedoeld om in de gaten te houden wat je kinderen aan het doen zijn.


Ha !, ik wel.

Voor de DigiD verificatie gebruik ik een vast nummer, de code wordt dan voorgelezen.

En er wordt gebeld met nummer weergave ( zoals dat hoort natuurlijk ).

En, mijn “vaste” (voip) lijn gaat parallel (gelijktijdig) over op mijn mobiel.

Zo zou dat evt ook naar meerdere nummers (mobielen) kunnen gaan.

 

Ik vindt dat heel mooi geregeld bij DigiD, maar dat is helaas een goed bewaard geheim.

Ik heb geen voip lijn. En om die speciaal voor DigiD aan te schaffen lijkt me een beetje teveel van het goede. Bovendien: dat voorlezen lijkt me niks. Ik wil het gewoon op scherm hebben staan.


Ja, wat jij wil, ik draag een mogelijke oplossing aan, maar voor elke oplossing is weer een probleem :→

( voor de meelezers : )

Je hoeft geen voip aanmelding (in huis) te hebben, het nummer alleen doorzetten kan via een web interface.

Dat gaat dan in mijn geval wel via een dienst buiten KPN, de mogelijkheden met een “vaste” cq voip lijn zijn bij KPN zeer beperkt.


Kun je aangeven waar je wil inloggen ?

Een inlog is natuurlijk eigenlijk persoonlijk maar . . .

De PC thuis want daar zit mijn vrouw achter………. Fred


Hi

Mijn vrouw of ik wil inloggen bij een site die 2 factor identificatie gebruikt. De controle code wordt naar slechts 1 telefoon gestuurd. Die telefoon is buiten aan het wandelen. Inloggen gaat dan niet tenzij je de code kunt doorsturen of naar 2 telefoons sturen. Dit protocol belemmert 2IFC.

Dat zou anders moeten kunnen.

FWT


Persoonlijk heb ik hetzelfde als jou, en ik gebruik hier een app voor op Android genaamd "sms forwarder" dezelfde als @GeSp naar doorlinkt. Als je naar maximaal 1 ander telefoonnummer wilt doorsturen werkt dit uitstekend.