Skip to main content

Goedemiddag KPN gebruikers,

Ik wil met mijn abonnement overstappen naar KPN nu ik KPN glasvezel krijg. Ik heb vroeger goede ervaringen met KPN mobiel. Nu vraag ik mij af is een E-sim met twee nummers mogelijk? Ik wil mijn nummer wat ik dagelijks gebruik van mijn nummer wat ik voor het Internet gebruik scheiden. Wat zijn de mogelijkheden?

Hallo @iAddicted ,

Kan e-sim ook met duo-sim?

Nee. Duo-sim is de mogelijkheid dat je voor 1 aansluiting 2 simkaarten hebt voor 2 verschillende toestellen. Je kunt beide toestellen dan niet tegelijkertijd gebruiken. Het is niet mogelijk om 1 of beide van die duo-simkaarten om te zetten naar e-sim. Duo-sim kan alleen met fysieke simkaarten.

bron : 

 


Vanaf Iphone 13 kun je twee e-sim’s gebruiken. Of een e-sim en een normale sim.

Uiteraard is 1 van de twee de master voor mobiel netwerk. Per persoon uit de contactenlijst geef je aan of die op de primaire of op de andere e-sim moet binnen komen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT209044#:~:text=U%20kunt%20dual%2Dsim%20gebruiken,abonnement%20activeert%20op%20een%20eSIM.

Je kunt meer e-sim inzetten, echter er zijn er maar twee “live”.

Ik heb er een kpn zakelijk e-sim inzitten en andere kpn zakelijk gewone sim.

Ik neem toch aan dat dit ook met android telefoons kan.


Ik neem toch aan dat dit ook met android telefoons kan.

Ik heb ze nog niet gevonden. Maar met fysieke simkaart werkt het net zo goed.

Samsung s23 5G heeft 1 x esim + 2 x kaartslot. 

Esim is ook erg onhandig. Onder andere als je toestel defect is en je die voor reparatie af moet geven. En je een tijdelijk toestel gebruikt. 


Onhandig, dat is subjectief. Er zijn ook voordelen.

Je kunt op iphone de esim vrij makkelijk overzetten naar een andere iphone (mijn kpn zakelijk ondersteunt dat overigens weer niet, maar Simyo weer wel).

Daarnaast kun je heel gemakkelijk als je naar het buitenland gaat, online een esim kopen (holafly.com) om op je bestemming data te gebruiken voor een fractie van de kosten die KPN vraagt:-)

Maar iedereen mag voor zich bepalen wat ie handig vind.


Hallo @iAddicted, een hele goede vraag.

In eerste instantie dacht ik, net als @Noordzee, dat je het had over DUO sim. Dat is het gebruik van 1 abonnement met 2 simkaarten met hetzelfde nummer. En dat kan inderdaad niet in combinatie met e-sim.

Maar na het bericht nog een keer lezen, begrijp ik dat je het hebt over DUAL sim. Dat is het gebruik van 2 simkaarten in jouw telefoon. Dat kan sowieso met 1 e-sim en 1 fysieke simkaart. In sommige telefoontoestellen kan het ook met 2 e-sim tegelijk. Maar dit is echt afhankelijk van het toestel.


Ik heb op mijn Samsung A54 een E-Sim ingesteld, maar als ik de instellingen bekijk lijkt het erop dat ik er nog wel eentje aan toe kan voegen. Daarnaast is er ook nog de mogelijkheid van een fysieke sim. Of je én 2 (of meer?) E-Sims én ook nog een fysieke sim kunt gebruiken (wat hier overigens niet de vraag is) weet ik ook niet. 


De A54 kan volgens mij 1 normale en een eSim aan. Een tweede eSim gaat wel, maar dan moet je schakelen tussen de twee als je de ander wilt gebruiken.