Skip to main content

Is het mogelijk een esim te krijgen voor mobiele data, dus een 0970… nummer?

Ja, dat kan bij KPN @RutgerU 

 


Volgens mij niet.

Bij welke abonnementen kan ik e-sim gebruiken?

Bij alle mobiele abonnementen van KPN, zowel mét toestel als Sim Only zolang het toestel geschikt is voor e-sim. Het is niet mogelijk bij data-only abonnementen of prepaid.

bron: E-sim, jouw nieuwe simkaart voor meerdere devices | KPN.com


Vorige week had een mede-forumlid nog een e-sim voor data only i.c.m. met een tablet bij KPN en het is ook mogelijk als sim only e-sim voor data-sim @RBxx 

Waarschijnlijk is de info van jouw bron niet helemaal bij.

 


Het lijkt erop dat de informatie op de website inderdaad niet up-to-date is, want een e-sim kan namelijk bij alle abonnementen, ook data-only. Alleen bij prepaid werkt dit niet. Ik heb hiervan ook gelijk een melding gemaakt zodat deze informatie op de website wordt aangepast.

Verder werkt e-sim natuurlijk alleen op toestellen/apparaten die dit ondersteunen. Wil je weten of jouw apparaat e-sim kan gebruiken? Kijk dan op kpn.com/esim onder de veelgestelde vragen.


Tja, je moet natuurlijk wel uit kunnen gaan van de informatie op de website 😋.


Ik heb toch nog een vraag @Denise van KPN : hoe bestel je “Mobiel internet” met een e-sim?

Op de bestelpagina (Mobiel internet) in de shop zie ik geen E-sim als keuze. Wel staat daar:

Heb je genoeg aan alleen internet? Geen belminuten of sms nodig? Bijvoorbeeld voor je laptop of tablet? Kies dan voor Mobiel Internet van KPN. Dit is een simkaart met alleen een databundel. 


Vandaag een iPad Air 13” gekocht. Mijn oude iPad Air uit 2022 heeft een simkaart met 0970 nummer. Een 0970 nummer kan volgens de klantenservice van KPN niet omgezet worden in een eSIM. Er wordt bij KPN een onderzoek gestart. Volgens zeggen heeft Apple alleen rekening gehouden met 06 nummers, maar die mogen niet meer gebruikt worden voor de iPad.


Bij KPN is een eSIM ook mogelijk voor 097 nummers @WiilemB , als de klantenservice anders zegt, zijn ze nog niet bijgepraat.

Een Apple is internationaal en accepteert ook 097 nummers.

Het is niet alleen de iPad waar geen 06 nummers gebruikt mogen worden, het geldt voor alle apparaten waarmee je niet kunt bellen, de zogenaamde IoT-apparatuur.

 


Bij KPN is een eSIM ook mogelijk voor 097 nummers @WiilemB , als de klantenservice anders zegt, zijn ze nog niet bijgepraat.

Een Apple is internationaal en accepteert ook 097 nummers.

Het is niet alleen de iPad waar geen 06 nummers gebruikt mogen worden, het geldt voor alle apparaten waarmee je niet kunt bellen, de zogenaamde IoT-apparatuur.

 

Bedankt. Ga morgen weer bellen


Het is allemaal verwarrend, want de informatie lijkt tegenstrijdig te zijn. Op de website geven we namelijk wel een lijstje van tablets die e-sim ondersteunen. Maar verder staat er ook dat het niet mogelijk is. Met de informatie die ik intern heb, worden we ook niet veel wijzer. Dus er zal inderdaad iemand naar moeten kijken. Ik ga eens navragen! Hopelijk heb ik snel meer duidelijkheid.


Dag Denise,

ik heb weer contact opgenomen met de klantenservice. Daar werd gezegd dat mijn oude simkaart niet ‘op de hoogte’ is van  eSIM. Ik krijg morgen een nieuwe simkaart om het daarmee te proberen.


Oke, ik heb meer duidelijkheid!

KPN biedt inderdaad e-sim aan bij Data Only abonnementen als je deze besteld in combinatie met een tablet. Bestel je alleen een Data Only abonnement, dan kan je hierbij (nog) niet kiezen voor e-sim.

Hopelijk beantwoordt dit jullie vragen!


Bedankt. Valt dit onder klantenbinding of koppelverkoop?


Een nieuwe simkaart ontvangen wat een oplossing zou zijn, maar blijkt geen oplossing te zijn. Nu maar wachten tot de KPN mogelijk gaat maken wat Denise gisteren schreef.


Durf ik je verder niet te zeggen, @WiilemB. Maar hopelijk wordt het ooit voor Sim / Data Only abonnementen ook mogelijk om e-sim te kiezen. Voor nu is alleen een fysieke simkaart mogelijk.


@Denise van KPN 

Een fysieke sim kan wel omgezet worden in een e-sim. Is dat geen workaround om toch een e-sim te krijgen vanuit een Sim / Data Only abonnement?

Jullie schrijven op de pagina waar je een iPad kunt bestellen;

 

E-sim downloaden en activeren ;

  1. Maak een KPN ID aan
  2. Koppel je bestelling aan je KPN ID
  3. Download de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
  4. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden
  5. Ga naar ‘Simkaart vervangen’ en vraag een e-sim aan
  6. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden

 

Hier lijkt het ook alsof jullie zelf een workaround beschrijven in termen als ‘Simkaart vervangen’ (terwijl je er nog geen hebt). Of is dit heel creatief gedacht?


@Denise van KPN

Op jullie zakelijke pagina (https://www.kpn.com/zakelijk/kpn-een-mkb/mobiel/data-only.htm?&campaignid=ps:s=go:t=ZakelijkAdwords:c=KPN+Z+-+MKB+-+Sbrd+-+MKB+%26+producten:d=Data+Only:co=kpn%20data%20sim%20only%20zakelijk:id=71700000038155807:f1=kpn+data+sim+only+zakelijk:f2=p:&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw9vqyBhCKARIsAIIcLMFmiyZYbtf1YxA-wz17ZWfK19jh0Gtj2BIFMDNxX8c7rP2jASwZxzwaAuznEALw_wcB&gclsrc=aw.ds ) staat:

 

Kan ik een Data Only abonnement ook gebruiken met een E-sim?

Ja dat kan, voor Data Only abonnement kun je zowel op een fysieke simkaart als een E-sim gebruiken.

 

Is er dan ook echt geen workaround mogelijk voor particulieren? 


Nog een update: ik lees hier dat het wel kan:

 

Nog even terugkoppeling, ik heb het abo besteld, en een fysieke simkaart ontvangen. Na activatie ervan kon ik via de app een eSIM installeren. De site loopt dus achter, maar gelukkig werkt het zoals gehoopt. Bedankt voor het meedenken!


Zakelijk is niet hetzelfde als Consumenten, dus die 2 zijn niet te vergelijken.

Nog even terugkoppeling, ik heb het abo besteld, en een fysieke simkaart ontvangen. Na activatie ervan kon ik via de app een eSIM installeren. De site loopt dus achter, maar gelukkig werkt het zoals gehoopt. Bedankt voor het meedenken!

Ik heb dit dus nagevraagd en mijn collega's gaven aan dat dit alleen zou moeten kunnen bij een abonnement in combinatie met een tablet. Verder weet ik het ook niet, sorry.


@Denise van KPN FYI: de methode zoals Sjoerds beschreef in bovengenoemd ander forum werkt (ook voor mij).


@Bir1971 “als het abonnement zichtbaar is in de KPN app dien je op je iPad hierheen te gaan en op “simkaart vervangen” te klikken (daarvoor moet deze eerst geactiveerd zijn via je iPhone zoals je ook al schreef en gedaan had). Bij simkaart vervangen klik je op e-sim. Houd de fysieke simkaart nog steeds in je iPhone. De nieuwe (vervangende) e-sim wordt dan via de app op de iPad geïnstalleerd en de fysieke sym in je iPhone werkt dan gelijk niet meer.”

Is een bericht van elders op het forum met als aanhef:”E-sim mobiel internet voor de pas aangekondigde iPad.

Dit is mij ook gelukt


Reageer