Skip to main content

Beste,

 

Het abonnement van mijn zoon welke een kids sim abonnement heeft loopt af. Als ik via Mijn KPN wil verlengen lijkt het verlengen een gewoon abonnement te worden.

Hoe gaat dit in zijn werk als je wel nog een kids sim wil verlengen?

Vrij zinloos om een abonnement te verlengen naar ... hetzelfde abonnement. 

Zijn huidige zal gewoon doorlopen. 


Is niet zinloos. Bij verlengen betaal je weer iets minder namelijk. 


Dan kan je het best even bellen morgen. 

0800-0402 


Ik heb zojuist gebeld maar het schijnt dat je een Kids Sim niet kan verlengen. Kan iemand mij uitleggen waarom dit niet kan?


Ik heb dit zelf ook even moeten opzoeken. Ik wist namelijk wel dat je een ander abonnement niet kunt verlengen naar een Kids Sim. Van Kids Sim naar Kids Sim leek mij wel te kunnen. Helaas blijkt dit niet het geval.

Een Kids Sim abonnement kun je inderdaad niet verlengen naar een Kids Sim abonnement. Je kunt deze alleen verlengen naar een ander abonnement.

Waarom? Dit is om te voorkomen dat mensen een Kids Sim abonnement blijven gebruiken terwijl degene voor wie het abonnement is inmiddels volwassen is. En daar is dit abonnement nou juist niet voor bedoelt.


Waarom? Dit is om te voorkomen dat mensen een Kids Sim abonnement blijven gebruiken terwijl degene voor wie het abonnement is inmiddels volwassen is. En daar is dit abonnement nou juist niet voor bedoelt.

Dit argument begrijp ik niet goed. Als je niet verlengd maar door laat lopen kun je het gewoon blijven gebruiken of je nou volwassen bent of niet. Ik heb diverse abonnementen lopen voor kinderen die hier ergens tussen 10-12 jaar een abonnement krijgen, vanwaar het idee dat na de eerste periode ze ineens volwassen zouden zijn. 

En zelfs als je volwassen bent dan is het prijsverschil met een regulier sim-only abonnement klein. Het gaat om de (kosten)bescherming van een kids abonnement:

  • 0900 Nummers bellen is niet mogelijk
  • Extra bundels en opties bestellen is niet mogelijk
  • Vanuit Nederland naar het buitenland bellen is niet mogelijk

Onlangs heb ik een nieuw kids abonnement afgesloten en betaal daarvoor 12,50. Terwijl ik voor hetzelfde verlengbare abonnement kids nu 13,76 betaal (door inflatiecorrectie). Het zou toch mogelijk moeten zijn dat te verlengen tegen dezelfde kosten als nu een nieuw abonnement kost?

Uiteindelijk kan ik dit ook voor elkaar krijgen door eerst met nummerbehoud over te stappen naar een andere provider en dan weer een nieuw kids abonnement voor dit nummer bij KPN afsluiten. 

Best wat gedoe voor 1,16 per maand, dus ik begrijp niet waarom KPN dit niet gewoon mogelijk maakt? 


09xx nummers kun je op een 'gewoon' abonnement ook laten blokkeren. 

En daarin zit bellen naar NL  nummers + deze landen en gebieden in de belbundel. Zonder kosten! Dus waarom zouden ze dat niet moeten kunnen en mogen bellen?

 


Bedankt voor je reactie. Ik wil voor mijn kinderen graag een abonnement zonder bijkomende financiële verrassingen. Dus geen 0900 nummers, geen extra bundels kunnen activeren, niet bellen naar landen die buiten de bundel vallen. KPN heeft daar een mooi product voor: Kids Sim. 

Je mag het afsluiten en zolang blijven gebruiken als je wilt, maar niet verlengen tegen de huidige lagere kosten, dat is het probleem waar ik tegenaan loop. 


Kids sim mag volgens de voorwaarden gebruikt worden tot en met het 17de jaar.

Daarna mag kpn 'm zelf afsluiten volgens de voorwaarden. Indien gebruikt door 18+.


Reageer