Skip to main content

Hoi hoi….

Vraagje, ik wil voor een beperkt aantal contacten altijd bereikbaar zijn. Hun oproep moet daarom altijd hoorbaar zijn, ongeacht ik mijn telefoon op stil heb staan.

Ik heb namelijk altijd mijn telefoon op stil staan maar wil wel bereikbaar zijn voor bijv mijn partner en kind.
Ik wil geen gebruik maken van de "niet storen" modus. 

Ik heb een Oppo…

 

Wat is jouw bezwaar tegen "Niet storen"?
Die functie is nou juist bedoeld om niet gestoord te worden, behalve door geselecteerde contacten.

De telefoon op "stil” zetten is alles of niets.


Hallo @Heidy Heijboer 

 

Mogelijke optie is om dan de standaard ringtoon op Geen te zetten en die voor de mensen die je wel moeten kunnen bellen op een aparte ringtone in te stellen, de ringtone moet je dan per contact instellen.

Dan moet de telefoon niet op stil staan dus andere geluidsmeldingen moet je dan ook allemaal uit of op Geen zetten.

 

@RBxx Nadeel van Niet storen is dat je ook geen meldingen van nieuwe mails krijgt op je scherm, bij mij tenminste niet. Die zie je pas als de niet storen periode automatisch of handmatig uitgezet wordt.


Hoi @GeSp , ik heb op mijn Samsung als test de e-mail app op de uitzonderingslijst van “niet storen” gezet en ontvang nu gewoon geluidsmeldingen van binnenkomende mails terwijl de functie aanstaat.

Samen met een paar telefoonnummers en alarmen op de uitzonderingslijst ben ik bereikbaar voor alles wat ik wil. De rest zie ik wel na de “niet storen” periode.


Hoi @RBxx 

Ik bedoelde dat je geen tekstmelding op je scherm krijgt tijdens niet storen, maar als je zo wel de tekstmeldingen te zien krijgt zou TS het ook op die manier kunnen doen en dan de geluidsmelding van mail uitzetten als zij die niet wil horen.


Dan is het nu wachten op een reactie van @Heidy Heijboer om te horen waarom de "niet storen" modus ongewenst is. 


Sorry krijg nu pas de melding binnen… Ik heb mijn telefoon gewoon altijd op stil staan dus gebruik de "niet storen”functie niet!

Maar ik zou dus graag een aantal telefoontjes altijd door willen laten komen...


Dan moet je die gewoonte “altijd op stil” toch eens heroverwegen.

Stil = altijd stil, zonder uitzonderingen.

Als je uitzonderingen wilt maken is “Niet storen” de betere weg.

Dan is je toestel stil voor iedereen, behalve voor geselecteerde contacten.

Probeer het eens, om te kijken of het bevalt. Je hoeft er maar weinig voor aan te passen, alleen wat contacten op de uitzonderingslijst van "niet storen" zetten.


Sorry krijg nu pas de melding binnen… Ik heb mijn telefoon gewoon altijd op stil staan dus gebruik de "niet storen”functie niet!

Maar ik zou dus graag een aantal telefoontjes altijd door willen laten komen...

Als je echt nooit meldingen of beltonen wilt horen behalve voor een paar contacten dan kan je de telefoon ook als volgt instellen:

De telefoon van stil halen.
De standaard ringtoon en meldingsgeluiden op Geen zetten en bij de contacten die je wel moeten kunnen bellen stel je wel een beltoon in, dat moet je dan per contact (partner, kind e.d.) doen waarvan je de oproepen wil horen.