Skip to main content
Beantwoord

Is het opsturen van de iPhone 11 de enige oplossing?

• March 11, 2025
  • 8 reacties
  • 100 keer bekeken

Michan Bos
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste KPN, 

Zoals vermeld in de titel: iphone 11 met verbindings probleem met kpn. 

Vele malen gebeld (in de zomer, najaar, en net weer)

De oplossing: even je telefoon opsturen. 

Ik vroeg de beste meneer: kun je niks regelen dat de vervangende telefoon er eerst is? 

Antwoord: Nee. 

Ik gebruik mijn telefoon ook zakelijk, een week geen telefoon is geen optie.

Tevens kreeg ik geen wantwoord op: Waar laat ik al mijn gegevens die tijd? in de cloud? die al allang niet meer toereikend met hoeveelheid die erop staat. 

Is er dan echt geen andere optie na maanden wachten (ik zou een reactie krijgen als er een oplossing zou zijn)

Met vriendelijke groet,
Michan

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Michan Bos, hier is dan het antwoord vanuit KPN: De iPhone 11 dient opgestuurd te worden en na controle van het toestel zal er een nieuwe iPhone 13 naar jou toe worden gestuurd. Dat is tegenwoordig de procedure. Het is niet mogelijk om eerst de iPhone 13 te ontvangen en daarna pas de iPhone 11 op te sturen. 

Is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar mooier kan ik het niet maken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Michan Bos
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Hallo KPN medewerkers, 24 uur verder… ik zie vele berichten die snel antwoord hebben en ook meerdere topics met het zelfde probleem wat opgelost is door vooraf de telefoon op te sturen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Michan Bos 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen is de community geen chat dienst waarbij je snel een antwoord krijgt van een moderator, daarnaast werken de moderatoren de binnenkomende nieuwe topics op datum af, waardoor het soms enkele dagen kan duren voordat je antwoord krijgt.

Daarnaast stel je zelf een vraag, en beantwoord hem vervolgens zelf.
De procedure omtrent het omruilen van de iPhone 11 voor een iPhone 13 is inderdaad, dat je jouw iPhone 11 ter reparatie dient aan te bieden en vervolgens dient op te sturen naar het adres dat je vervolgens per mail krijgt.
Na een controle, krijg je dan een nieuwe iPhone 13 opgestuurd naar je woonadres.

Het is dus niet zo, dat je eerst de iPhone 13 thuisgestuurd krijgt en dan pas je iPhone 11 hoeft op te sturen, dit zou kunnen resulteren dat klanten hun iPhone 11 niet meer gaan opsturen naar KPN, en dat wilt KPN uiteraard voorkomen, wat ook volstrekt logisch is.

Kun je wegens zakelijke overwegingen niet zonder je iPhone, dan zou je zelf voor een oplossing moeten zorgen, denk hierbij aan het tijdelijk lenen van een smartphone van een familielid, goede collega, kennis of vriend.

Misschien kan je jouw mobiele abonnement bij KPN inmiddels verlengen, dan kun je tijdens het verlengen kiezen voor een nieuw toestel (iPhone 13, 14, 15 of 16), die je dan binnen enkele werkdagen in huis hebt.

Maar het is inderdaad niet mogelijk, dat je eerst een nieuwe iPhone 13 toegestuurd krijgt, en pas daarna je huidige iPhone 11 kunt opsturen.

Michan Bos
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Dank voor je bericht.

Ik zie diverse topics waarbij dit wel vooraf gedaan word nav een bericht hier….

Dit is dus wel mogelijk. 

Graag reactie van kpn zelf, met een passendr oplossing. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • March 12, 2025

Dank voor je bericht.

Ik zie diverse topics waarbij dit wel vooraf gedaan word nav een bericht hier….

Dit is dus wel mogelijk. 

Graag reactie van kpn zelf, met een passendr oplossing. 

Beste ​@Michan Bos,

Als een topic al in behandeling is door een medewerker, wordt er inderdaad sneller op gereageerd.
Verder is dit een klant helpt klant forum, en kunnen medewerker eigenlijk niks hier met zakelijke klanten.

Uw iPhone 11 probleem.

Er is een groep eerste klanten geweest die eerst de vervangende iPhone hebben gekregen en daarna hun oude konden opsturen.

Deze regeling is inmiddels gesloten wat ik heb begrepen, de laatste groep daarvan is nu in uitvoering van dit proces.

Deze werkwijze is dus inmiddels weer gestopt, en er is weer terug gestapt op het normale proces.

Eerst je iPhone 11 opsturen, dan gaan ze kijken of uw telefoon ook dit probleem heeft.

Indien dit wordt geconstateerd, krijgt u een 13 opgestuurd, indien niet, dan komt uw oude toestel retour.

Dat betekent in de praktijk dat je inderdaad zonder telefoon zit, iets wat in deze tijd eigenlijk niet meer kan (zeker niet als ondernemer). Maar het is helaas wel hoe het is, en er is geen andere oplossing.
Deze zal u dus zelf moeten verzinnen, KPN kan je hier niet mee helpen.

Misschien heeft een bekende een oude telefoon liggen die u kunt lenen. Verder kunt u een backup maken van uw iPhone op de pc of in de iCloud.

Michan Bos
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 12, 2025

Dan maar overstappen met de 7 telefoon nummers… 

Heb btw geen zakelijk abo, gebruik mijn telefoon zakelijk 😉 

Lijkt me de beste oplossing als kpn niks kan en wil doen.

Klant help klant is prima! 
Maar met dit probleem kan dat niet. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • March 12, 2025

Dan maar overstappen met de 7 telefoon nummers… 

Heb btw geen zakelijk abo, gebruik mijn telefoon zakelijk 😉 

Lijkt me de beste oplossing als kpn niks kan en wil doen.

Klant help klant is prima! 
Maar met dit probleem kan dat niet. 

Oké, duidelijk, maar het verandert de zaak niet echt. 

U kunt natuurlijk een moderator afwachten, maar voor 99% dat u hetzelfde verhaal gaat horen. 

Succes met de situatie, ik hoop dat het opgelost kan worden.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 13, 2025

Hallo ​@Michan Bos, hier is dan het antwoord vanuit KPN: De iPhone 11 dient opgestuurd te worden en na controle van het toestel zal er een nieuwe iPhone 13 naar jou toe worden gestuurd. Dat is tegenwoordig de procedure. Het is niet mogelijk om eerst de iPhone 13 te ontvangen en daarna pas de iPhone 11 op te sturen. 

Is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar mooier kan ik het niet maken. 

Michan Bos
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 13, 2025

Duidelijk: dus geen passende oplossing…