Skip to main content

Dag

Ik woon sinds kort bij een gedeelte van mijn ouders huis in. Hun hebben internet maar het is zo traag, en hun willen niet overstappen omdat hun er geen geld aan uit willen geven. Nu zit ik er dus aan te denken om een mifirouter te nemen, alleen lees ik overal dat je daarbij geen unlimeted simkaart in kunt doen. Is een modem dan handiger? en zo ja kan dat dan wel gezien ik aan het andere kant van het huis zit en de bekabelde internet uit het jaar 0 komt en traag is? 

Wat is de beste oplossing? 

Werkt u bekabeld? Ligt er een kabel vanaf de huidige modem naar uw woongedeelte? 


Er ligt wel een kabel, maar ik vraag mij dus af wat hiervan de snelheid is (of maakt dat niet?). Sorry ik heb er weinig verstand van


Sluit dan een pc of laptop aan op die kabel en doe een speedtest. Wat komt daar uit?


Minimale internetsnelheid van kpn is 50 Mbit/s

Wat is de afstand van Kpn modem naar jou ruimte?

De goedkoopste oplossing voor de lange termijn is een netwerkkabel door trekken naar je ruimte een aansluiten op een wifi6 router als de afstand te ver is kan je een switch tussen plaatsen.

KPN Modem > Kabel > Router

KPN Modem > Kabel > Switch > Kabel > Router

Switch prijs  rond 22 euro 

Router prijs rond 60 euro

Met een wifi6 router aangesloten op een modem van 50Mbit/s kan je in je ruimte alles doen  wat je gewend bent zoals tv kijken , een pc bekabeld op router aansluiten en je mobiele apparaten draadloos verbinden


@J.D.P waar haal jij vandaan dat de minimale snelheid van een internetverbinding van kpn minimaal 50 is?


@J.D.P waar haal jij vandaan dat de minimale snelheid van een internetverbinding van kpn minimaal 50 is?

Is het lager dan 50 ?


Er zijn mensen woonachtig in een buitengebied die nog niet eens 10 halen.  Vaak wordt er dan een 4gmodem aan toegevoegd.  Ik vermoed dat ts in een buitengebied woont.


Er zijn mensen woonachtig in een buitengebied die nog niet eens 10 halen.  Vaak wordt er dan een 4gmodem aan toegevoegd.  Ik vermoed dat ts in een buitengebied woont.

Ik weet niet waar degene woont hoef ik ook niet te weten en ik vind het niet relevant om door te vragen of degene wel of niet in een buitengebied woont, het is aan de vrager om zijn probleem zo duidelijk mogelijk te schetsen voor een goede oplossing die er toe doet.

Ik haal mijn  info van de website van kpn.

In mijn regio is het minimaal af te sluiten abonnement zelfs 100, ik riep 50 omdat dat was het minimaal voorheen, hussel pakket 


Dat zijn TOT snelheden.  Het kan dus zijn dat je met de nieuwe abonnementsvorm toch maar een snelheid hebt van 10 of zelfs minder.  Indien ts in een buitengebied woont bestaat er een kans dat gratis sneller internet buitengebied leverbaar is waardoor de snelheid omhoog gaat en er wellicht geen extra mifirouter gekocht hoeft te worden. Vandaar dat ik benieuwd of ts in een buitengebied woont.


Dat zijn TOT snelheden.  Het kan dus zijn dat je met de nieuwe abonnementsvorm toch maar een snelheid hebt van 10 of zelfs minder.  Indien ts in een buitengebied woont bestaat er een kans dat gratis sneller internet buitengebied leverbaar is waardoor de snelheid omhoog gaat en er wellicht geen extra mifirouter gekocht hoeft te worden. Vandaar dat ik benieuwd of ts in een buitengebied woont.

Heb je @LotteL6 vraag goed gelezen ? Er staat Hun hebben internet maar het is zo traag, en hun willen niet overstappen omdat hun er geen geld aan uit willen geven.

Dit heeft met haar ouders financiële plaatje te maken en niet met het aanbod ,zo vat ik het op 


Dat klopt maar sneller internet buitengebied is een gratis optie. 


KPN biedt geen unlimited abonnementen aan voor routers. De unlimited abonnementen die KPN aanbiedt zijn 06 nummers en mogen dus niet gebruikt worden voor data only toepassingen. KPN biedt ook 097 nummers hiervoor aan maar heeft (nog) niet de optie om hier ook unlimited data mee aan te schaffen.


Dat klopt maar sneller internet buitengebied is een gratis optie. 

Niemand hier heeft over het buitengebied,


Er ligt wel een kabel, maar ik vraag mij dus af wat hiervan de snelheid is (of maakt dat niet?). Sorry ik heb er weinig verstand van

Je hebt een kabel lopen, dat is al prettig. 
 

Het lijkt mij goed om eerst eens de internetsnelheid vast te stellen. Doe eens een test via: 

 

https://www.kpn.com/search.htm?q=Speedtest

 

 


Hoi @LotteL6, welkom op ons forum!
Ik zie dat er al een levendige discussie is ontstaan 😅 kom je er een beetje uit zo?

Er is misschien nog wel wat winst te behalen met de snelheid van je aansluiting maar een unlimited abonnement is niet bedoeld voor een mifi router zoals @Ik_Combineer al noemt.


Hallo

ja ik zag het al. Ik kom er alleen helaas niet uit, gisteren de internet kabel aangesloten en helaas gebeurt er niks? Dus ik loop hier nu weer mee vast😅


@LotteL6, Wat is de snelheid die je meet via https://kpn-itns.speedtestcustom.com?


Kunt u wat foto's plaatsen? Dan kunnen we zien waar we het over hebben.


@wjb dat lukt dus helaas niet want er komt geen internet uit die kabel, of hoe moet ik het zeggen😅

 

@Nick83 waarvan wil je foto’s? Zal ik ze morgen even maken


@wjb dat lukt dus helaas niet want er komt geen internet uit die kabel, of hoe moet ik het zeggen😅

Doe dat gewoon via wifi en dan in de buurt van de Experia/KPN Box.