Skip to main content

Ik heb sinds recent KPN Unlimited, vaak moet ik grote bestanden downloaden en gebruik is dus best veel data vergeleken andere KPN klanten. Vorige maand zo'n 200 GB en deze maand al 240 GB (waarvan 150 GB in 1 dag). Dit is inderdaad erg veel, toch vroeg ik me af of ik hiermee in de problemen zou kunnen komen - ook al zou unlimited natuurlijk ook echt unlimited moeten zijn. 

Bump? 


Heeft u dit gelezen?

Max 5 GB per dag dus.

U zegt dat u Unlimited heeft en 150 GB in 1 dag gedownload heeft. Klinkt best stoer, maar lijkt me erg onwaarschijnlijk dat u dat via het mobiele netwerk gedaan heeft.


Reactie ingetrokken.

 


@JanD wat zou worden gezien als "heel erg bont" door KPN? 


@Nick83 Ik vul aan via SMS zodra ik de melding krijg dat ik 80% van mijn 1gb aanvuller heb gebruikt - is niet ideaal maar het werkt wel. Heb in een dag ongeveer 60-70 keer aangevuld. 


@Nick83 Ik vul aan via SMS zodra ik de melding krijg dat ik 80% van mijn 1gb aanvuller heb gebruikt - is niet ideaal maar het werkt wel. Heb in een dag ongeveer 60-70 keer aangevuld. 

Zelfs met 70 x 1 GB aanvullen zit je nog niet aan de 150.


Mijn telefoon houd mijn gebruik bij en heb dus vaker bijgevuld dan dat, dat is ook verder niet mijn vraag en de discussie lijkt me ook niet echt nuttig.... Mijn vraag is meer of dit een probleem kan zijn 


@JanD wat zou worden gezien als "heel erg bont" door KPN? 

Hallo @uducbwj ik had mijn reactie ingetrokken omdat ik dat dat het om data via vast internet gaat.

Ook het mobiele verbruik wordt door KPN gemonitord.

Ik weet niet wat voor grens KPN daarvoor heeft, dat zal per geval en soort gebruik bekeken worden.

Ik denk dat ze ingrijpen als het netwerk via de mast waarmee jij verbinding hebt teveel belast wordt zodat andere mobiele gebruikers gaan klagen dat ze (tijdelijk) geen mobiele en/of internettoegang tot 4G (meer) hebben

 


Ik denk dat ze ingrijpen als het netwerk via de mast waarmee jij verbinding hebt teveel belast wordt ...

Dat denk ik ook. En dat krijg je er geen GB's meer bij. Als je dan een SMS stuurt, krijg je een bericht terug in de trend van "Wegens een technische storing is het niet geluk om ...". Daar lees je hier ook nogal eens klachten over op het forum, dat het GB's toevoegen niet lukt. 


@uducbwj Welkom op het KPN Forum! We hanteren op dit moment geen harde grens voor het aantal GB's per dag. Maar de graadmeter is doorgaans inderdaad of er structureel overlast ontstaat voor ander gebruikers. Maar ik kan je geruststellen: Ik ben zelf nog geen gevallen tegengekomen waarin wij zijn overgegaan tot een waarschuwing of beperkingen. Het maandelijkse verbruik wat je beschrijft lijkt me ook niet buitensporig dus je hoeft je geen zorgen te maken. 


Vandaag heb ik een 2 jarig unlimited abonnement afgesloten en er een iphone 13 bij gekocht. Maar toen ik verbinding maakte met de iphone hotspot en tv ging kijken op mijn NLziet app op de tv kreeg ik ineens de melding dat mijn 8GB databundel op was en ik data bij moest bestellen. Dat is toch geen unlimited internet?? Unlimited betekent ongelimiteerd. Zit er dan toch een limiet op? Hoe kan je nu zorgeloos internetten als je een limiet hebt van 8GB per dag?? Kan ik me beroepen om het contrsct nog te ontbinden als het niet echt unlimited is? Ik heb dit genomen omdat ik ongelimiteerd gebruik van mobiel internet wou. Als ik had geweten dat dat wel beperkt is had ik het niet genomen.


@Bart33 als je nog binnen  de 14 dagen bedenktijd zit: snel opzeggen dan. Dan kun je vervolgens bij een andere provider een unlimitid abonnement afsluiten. Ik raad je aan om dan wel je eigen eerst in te lezen in wat u eigenlijk afsluit.


Om overbelasting van het netwerk is dit bij alle providers het geval. Zie het als onbeperkt spareribs eten. Ook dan moet je iedere keer een portie bestellen.


Maar dan kan je niet onbezorgd bingewatchen of downloaden zoals ze op de site beweren. ik wou mijn apps terugzetten en tv kijken ik zit gelijk aan de 8 GB limiet. Bij Vodafone is het volgens hun site wel echt onbeperkt. Dan neem ik liever daar een abonnement.


 


Dus ook, ze verbergen dat wel steeds ergens in hun omschrijvingen. Ze openen allebei met dat je data nooit op kan etc. Als je niet verder kijkt trap je er in zoals ik nu gedaan heb.


Volgens mij is Budget mobiel wel onbeperkt zonder hindernissen voor 20 euro per maand, moet je wel genoeg aan 5-1 mbps snelheid hebben.😱😱


Op de site van kpn zie je het meteen. Bij Vodafone moest ik flink zoeken inderdaad. 


Dank je wel allebei voor de hulp. Ik had een annulering gedaan, maar zal toch dit abonnement en de iphone houden dan. Op zich is het niet slecht. Wel wat meer gedoe dan ik dacht.