Goedemiddag,
Sinds een kleine twee weken ben ik overgestapt van T-Mobile naar KPN. Tot nu toe zeer tevreden over het bereik en de snelheid. Ik loop echter wel tegen een issue aan. Als ik een hotspot maak op mijn iPhone (iOS versie 17.2.1) dan zie ik op mijn MacBook (macOS 14.2.1) de hotspot staan. En ik kan er mee verbinden.
Zodra ik echter een browser open (firefox, waterfox, safari en edge) en een adres invul krijg ik een foutmelding dat de pagina niet geladen kan worden. Zowel mijn iPhone als Macbook heb ik al meerdere keren uitgezet en weer aangezet (dus niet herstart). Het issue blijft. Als ik dan de terminal (command prompt van macos) open en ping naar google.com krijg ik de melding dat de host niet gevonden kan worden.
Op een of andere manier lijkt het er op dat dns-verzoeken ergens blijven hangen. Blijven hangen. Ik heb zelf geen handmatige DNS ingesteld op mijn MacBook. Dit heb ik wel in mijn browser firefox, maar als ik een andere browser pak dan pakt hij gewoon de toegewezen dns-servers van het netwerk (dus de kpn-dns servers).
Ik moet wel zeggen dat ik een E-Sim gebruik van KPN. Zou dat het issue misschien zijn?
Tom