Skip to main content

Hallo,

 

Sinds telfort is overgegaan naar KPN kan ik 1 nummer niet meer bellen.
Ik heb gelezen op internet erover: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/kan-met-de-mobiel-1-nummer-niet-bellen-wel-met-een-vaste-lijn-of-een-ander-mobiel-nummer-430506

En  de provider kon achter de schermen wat goed zetten.

Probleem: ik kan mijn vader niet bellen. Als ik bel krijg ik meteen de melding 'dit nummer is niet in gebruik’.  Hij heeft mij niet geblokkeerd en andersom ook niet.

Hij kan mij wel bellen.

Hallo @mevrouwvroege , je kunt dus met je mobiel niet naar je vader bellen?

Kun je met de vaste lijn wèl naar je vader bellen?

 


Is een vd nummers geporteerd, van aanbieder veranderd (onlangs) ?


Ja. Beide zaten we bij telfort en mobiel abbo is overgenomen door kpn


Ik heb geen vaste lijn. Alleen mobiel 


Ja. Beide zaten we bij telfort en mobiel abbo is overgenomen door kpn


Aha ! Als ik het niet dacht.

Dan moet Telfort je nummer uit de lijst van eigen nummers halen.

Hoe leg ik dat nou weer eens beter uit, als je een nummer wil bellen dan wordt er gekeken of dat nummer toevallig bij dezelfde aanbieder zit, dan hoeft het niet via het externe nummer-systeem (ik weet daar geen benaming voor).

Dus de latende aanbieder moet ergens een vinkje uitzetten, dat had moeten gebeuren bij het porteren van het nummer maar dat gaat nogal eens mis.

 

Aanvulling : telfort is overgenomen door kpn ?

Dan ligt het iets anders, of niet, het is wachten op een kpn-er hier.


Ik heb kpn al gebeld en ook aangegeven wat ik had gevonden op forums... 

Toen zei diegene van de klantenservice ik ga het uitzoeken. En kwam terug met het antwoord dat mijn nummer is geblokkeerd door mijn vader. Maar dat had ik al nagekeken

 

Dus ik hoop inderdaad dat iemand van kpn dit forum ziet.

Telfort wordt inderdaad overgenomen door kpn. En mobiel is al overgezet naar kpn.

 

Bedankt voor uw informatie en hulp! 


Welkom hier @mevrouwvroege, excuses voor de late reactie. Ik moet hiervoor de technische dienst voor gaan aansturen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Vul bij persoonlijke opmerkingen het 06-nummer in van je vader. Dan gaan we aan de slag!


Goedemiddag, 

Het profiel is ingevuld. 

Hartelijk dank! 

Met vriendelijke groet


Hi! Ik heb de technische dienst aangestuurd, en zij gaan het uitzoeken. Het kan dus zijn dat je door hen wordt gebeld (anoniem). Belangrijk dat je dan wel opneemt. Nu moeten we even afwachten, maar ik hoop dat het snel ik opgelost.


Is er al contact met je opgenomen @mevrouwvroege? Ik hoop dat het is opgelost.