Skip to main content
Ook ik haak graag even in hierop. Mijn man heeft denk ik al 25 jaar een kpn nummer, nu wonen we al 14 jaar in belgie en hebben 9 jaar geleden zijn abonnement aangepast naar sim only, nu wil hij hem iets op waarderen zodat hij meer mb's heeft. Nu kan dat ineens niet omdat we geen nederlands adres hebben( dat hadden we 9 jaar geleden ook niet) .we hebben beide de nederlandse nationliteit en een geldig nl id bewijs. We krijgen keurig elke maand de rekening op ons belgisch adres. Wat kunnen we hier aan doen hij wil zijn nummer gewoon behouden.



*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt





Beste @Edwinrenate, welkom! Het wijzigen van het abonnement zou gewoon moeten kunnen. Het verlengen daarentegen niet. Dat kan inderdaad alleen als er een Nederlands contractantadres opgegeven wordt. Het is mogelijk dat dit negen jaar geleden niet het geval was, maar het is nu wel zo. Betekent helaas dat je óf het abonnement zo moet laten zoals het nu is, óf zou moeten kijken of je toch een adres van bijvoorbeeld familie in Nederland kunt gebruiken om het contract te vernieuwen. Ik begrijp zeker dat dit heel lastig is, maar anders kunnen we dit niet doorvoeren in de systemen. Niet het antwoord wat je wilt hebben, maar hopelijk toch voldoende uitleg. Als je nog vragen hebt, laat je het dan weten?
I.v.m. Europese mededingings regels mogen providers niet op elkaars grondgebied abonnementen uitgeven. Er is dus voor een KPN abonnement een Nederlands adres nodig tegenwoordig.

Die regels zijn er sinds de Roam like home regeling op 15 juni 2017 is ingevoerd. Daardoor kan je het abonnementen tot 4 maanden per jaar zonder extra kosten in een ander Europees land gebruiken. (de Neelie Kroes vakantieregeling, zeg maar)
Dank voor je uitgebreide toelichting, Peter!