Skip to main content

Heb een nieuwe telefoon gekocht, bij kpn, en krijg geen telefoontjes binnen, heel sporadisch eentje, ze springen direct op de voicemail hoor ik. Ook krijg ik de meldingen, oproep gemist en voicemailgesprek een stuk later binnen

ik snap hier helemaal niks van maar dit is erg vervelend, heb hem bij een telefoonkaart in laten stellen, want ja kon heeft die service niet meer☹️

Hoi Aafke, welkom hier. 

Dit is wel erg naar. Heb je dit probleem op 1 bepaalde locatie? Bijvoorbeeld alleen thuis? Of overal? Heb je op die plek wel genoeg bereik? Werkt je internet bijvoorbeeld wel? 

En ook nog belangrijk, werkt de KPN simkaart wel in een ander toestel? 


Zoals gezegd, ikheb er geen idee van, alleen dat ik niet te bereiken ben, in ieder geval thuis niet, heb wel internet. De simkaart is pas opgewaardeerd van telfort naar kpn, 

zie dat hij aangeeft bij Sim kaartbeheer

sim 1

kpn

onbekend nummer


Ok dus je weet op dit moment alleen maar zeker dat je thuis niet te bereiken bent en dat is nadat je de nieuwe telefoon in gebruik hebt genomen?

Met jou oude telefoon was je thuis wel bereikbaar @Aafke1?

En was je ook nog bereikbaar nadat de simkaart om is gezet van Telfort naar KPN?

Ik hoor het allemaal graag!

 


Ik was op mijn oude telefoon gewoon bereikbaar daarna. Maar krijg wel telefoon, op deze nieuwe,  als ik buiten ben, dus geen WiFi heb, maar thuis niks. Want ben vrijdag nog bij een telefoonwinkel in Wierden langs gegaan, en die belde mijn nr daar en ging toen gewoon over, dus?????


1+1=2 zou je denken. Wel bereikbaar als je buiten bent. Niet bereikbaar als je bij jou thuis binnen bent. De telefoon ontvangt binnen vermoedelijk té weinig signaal om telefoontjes e.d. aan te nemen. Had je op je vorige toestel Wifi Bellen ingeschakeld? Als je nieuwe telefoon hiervoor geschikt is, schakel dit dan eens in. Ben benieuwd of de situatie hierna verbeterd. 


Het gekke is dat alles werkt binnen, kan gewoon appen etc. . Ik heb geen idee, want ik laat het altijd bij de telefoonwinkel doen. Waar kan ik die instelling vinden?


@Aafke1 Bedoel je met ‘alles werkt binnen’ dat alles -behalve telefoneren- werkt? Waarschijnlijk omdat je verbonden bent met de wifi. Kan dit kloppen? 
Onze toestelhulp heeft per merk en type toestel een handleiding hoe je Wifi Bellen kunt instellen. Mits het toestel hiervoor geschikt is natuurlijk. 

Linkje naar de toestelhulp: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen.htm#!/

Laat je het weten als het gelukt is dit in te stellen? Mocht het niet lukken. Welk merk en type telefoon gebruik je nu? 


Ik ben niet zo handig, maar heb net WiFi uitgeschakeld en krijg nu telefoon binnen. Maar weet niet hoe ik dat goed moet zetten, dat ook de WiFi blijft werken. Ik heb de Samsung Galaxy A52s 5G


Je kunt het stappenplan voor het instellen van je toestel voor bellen via WiFi volgen, klik dan HIER

WiFi moet je wel op je toestel aanlaten.