Skip to main content

Binnenkort ga ik naar Londen. Op de site van KPN (augustus 2023) kan ik gewoon data uit mijn huidige bundel gebruiken zonder extra kosten. (ik hoop dat dat idd zo is ;) 

Bij de instellingen op mijn Samsung A53 vond ik bij ‘verbindingen’ , ‘mobiele netwerken’ ook de optie ‘naam toegangspunt’, waar ik een vinkje kan zetten bij KPN Internet. Is dat van toepassing als ik buiten de EU ga? Of sowieso? Wat betekent dat? 
Dank je wel :)
 

Het toeganspunt zorgt voor de juiste afhandeling van internetdiensten via jouw mobiel.

Dat toeganspunt is altijd van toepassing, ook in NL, anders heb je geen mobiel internet.

 

 


Dank je wel voor je reactie. Tot nu toe stond bij Naam Toegangspunt ‘KPN Internet’  niet aangevinkt. En ik maak al weken zonder problemen gebruik van de mobiele data(bundel) van KPN. Ik begrijp nog niet waarom ik deze optie nu wel of niet moet ‘aanvinken'? …. 

Toevoeging: inmiddels aangevinkt en kan het nu niet meer uitvinken ;) 


Als het werkt in Nederland dan zal dat hetzelfde zijn in Engeland / Londen.

Hoe reis je naar Londen? Jouw abonnement bundel werkt daar ook en zonder extra kosten, maar tijdens een reis met vliegtuig en/of veerboot kan je te maken krijgen met dure netwerken die via de satelliet werken. Zet voor je aan boord gaat je "mobiele data” uit om kosten (tot € 60,50) te voorkomen.

Zie ook → Kennisbank: KPN Mobiel in het buitenland: Roaming | KPN Community