Skip to main content
Antwoord

Kan e-sim niet downloaden

• September 18, 2025
  • 4 reacties
  • 81 keer bekeken

Zojuist is mijn mobiele nummer overgezet naar KPN. Ik kan alleen de ESim nergens downloaden. Als ik in MijnKPN mn abo wil koppelen krijg ik de melding Er is iets misgegaan. Probeer het later. Ik ben nu niet meer bereikbaar en kan niet bellen.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@RonaldusH 

Het beste kun je even een (link) KPN Winkel binnen lopen bij jouw in de buurt.

Een medewerker zal je dan helpen bij het downloaden en activeren van je eSIM op jouw smartphone, zodat je weer bereikbaar bent op je vertrouwde 06-nummer.

Ook kan de medewerker je dan gelijk helpen, om je mobiele abonnement goed te koppelen aan de Mijn KPN App.

Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RonaldusH 

Het beste kun je even een (link) KPN Winkel binnen lopen bij jouw in de buurt.

Een medewerker zal je dan helpen bij het downloaden en activeren van je eSIM op jouw smartphone, zodat je weer bereikbaar bent op je vertrouwde 06-nummer.

Ook kan de medewerker je dan gelijk helpen, om je mobiele abonnement goed te koppelen aan de Mijn KPN App.

Neem wel je geldig legitimatiebewijs mee naar de KPN winkel, want daar wordt om gevraagd ter verificatie.

• Auteur
  • Topper
  • September 18, 2025

Uiteindelijk idd naar KPN winkel geweest. Daar kregen ze het ook niet opgelost en hebben ze servicelijn oid gebeld. Stond in de activatie iets niet goed en dit is gecorrigeerd. Daarna werkte het.

Erg jammer dat KPN zelf verder onbereikbaar is. De chat wil me alleen laten bellen wat dus niet gaat. Als je dit aangeeft verwijst die naar community waar KPN medewerkers paraat staan om het probleem op te pakken. Tot op heden is er nog niet door 1 van hun een reactie gegeven. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@RonaldusH 

Goed dat je naar een KPN winkel bent geweest, aangezien er iets niet goed ging bij de activatie van de eSIM, maar dankzij de goede hulp in de winkel, ben je nu gelukkig weer bereikbaar.

KPN klantenservice kun je ook gewoon telefonisch bereiken als je dat zou willen, al is het vaak een enorme zoektocht op hun website.

De telefoonnummers zijn: 0800-0402 of gewoon vanaf je KPN mobiele aansluiting op 1200.

De moderatoren (medewerkers van KPN) op deze community, reageren op volgorde van binnenkomst van berichten, waardoor het enkele dagen kan duren voordat ze op je topic reageren.

Dus bij storing kun je het beste direct bellen met bovenstaande nummers (eventueel vanaf een andere telefoon).

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@RonaldusH, goed om te lezen dat het via de winkel gelukt is. Het klinkt alsof er bij jou iets achter de schermen was misgegaan, wat via een omweg is verholpen. Bij een storing is het altijd het snelste om telefonisch contact te hebben, zoals Michel ook al aangeeft. Als je telefoon het niet doet is dat lastig, maar je zou bijvoorbeeld met de telefoon van een kennis of buur kunnen bellen op dat moment.

Via de community zijn wij hier ook zoals je ziet, maar het is geen chat waar je direct een antwoord krijgt. Afhankelijk van de drukte kan dat soms enkele dagen duren, voordat wij er zijn zijn er anderen die al goed met je meedenken.