Skip to main content

Hallo,

Ik heb onlangs een gloednieuwe S23 ultra aangeschaft en tegelijk 2 duo SIMs in gebruik genomen om mijn oude toestel in de gym te kunnen gebruiken. Ik gebruik de vliegtuigmodus om te schakelen tussen de 2 toestellen, ik zet de ene op vliegtuigmodus voordat ik de andere weer uit de vliegtuigmodus haal, dat is immers handiger dan het ongebruikte toestel helemaal uit te zetten. 

Vreemd genoeg lijkt het alsof de klantenservice medewerkers aan de telefoon ook nooit 100% zeker weten of dat nu wel of niet kan, sommigen beweren zelfs dat beide toestellen ook op het netwerk aangemeld kunnen zijn. Ik heb echter sinds het nieuwe toestel en de duo SIMs last van onderbroken gesprekken, soms kan ik zelfs helemaal geen gesprek starten met mijn nieuwe S23 ultra. 

  • Zijn er technici die hier een eenduidig antwoord op kunnen geven of een duo SIM dit soort problemen kan veroorzaken of dat het wellicht aan het nieuwe toestel kan liggen? 
  • Kan ik schakelen tussen beide toestellen met de vliegtuigmodus of moet ik echt 1 toestel uitzetten altijd?

Alvast bedankt!

 

Marcel

 

 

 

Om de ene sim te kunnen gebruiken, moet de andere sim uit zijn. Ik weet niet of de vliegtuigstand voldoende uit is.

Probeer het eens met letterlijk het andere apparaat uit, als het dan wèl werkt, weet je dat de vliegtuigstand niet voldoende is.

 


Om de ene sim te kunnen gebruiken, moet de andere sim uit zijn. Ik weet niet of de vliegtuigstand voldoende uit is.

Probeer het eens met letterlijk het andere apparaat uit, als het dan wèl werkt, weet je dat de vliegtuigstand niet voldoende is.

 

Dank je voor je antwoord!

Ik had er niet bijgeschreven dat ik wel al getest heb of uitschakelen van het 2e toestel ervoor zorgt dat gesprekken niet afgebroken worden, dat blijkt helaas toch te gebeuren…

 


Ik heb jarenlang een duo sim gebruikt voor mijn auto telefoon. Belangrijk is wel dat je eerst het ene toestel uitzet of op vliegtuigstand en dan pas de andere aan. En vice versa. 


Ik heb jarenlang een duo sim gebruikt voor mijn auto telefoon. Belangrijk is wel dat je eerst het ene toestel uitzet of op vliegtuigstand en dan pas de andere aan. En vice versa. 

 

Thanks, dat is wel belangrijk om te weten!   
Wat jij zegt leek mij ook logisch, anders zou je de hele dag bezig zijn met telefoons en carkits helemaal uit te zetten (als dat al kan met een carkit) en weer opstarten… 

 

 


Ik heb jarenlang een duo sim gebruikt voor mijn auto telefoon. Belangrijk is wel dat je eerst het ene toestel uitzet of op vliegtuigstand en dan pas de andere aan. En vice versa. 

 

Het grappige is dat een KPN engineer mij terugbelde voor een ander probleem en hij op deze vraag antwoordde dat het niet gebruikte toestel echt UIT moet, en dat vliegtuigstand blijkbaar niet genoeg zou zijn. Het lijkt me eerder dat het dan niet voor ieder toestel werkt misschien, omdat de vliegtuigmode soms niet goed werkt ofzo. Maar dat zou dus betekenen dat zo'n toestel een gevaar vormt in een vliegtuig, als het toch nog op het netwerk gaat klooien terwijl je dat niet wilt, bizar.