Skip to main content
Antwoord

Kan een oud medewerker zijn nummer behouden van een zakelijke abonnement zonder het abonnement over te nemen?

• November 10, 2025
  • 3 reacties
  • 50 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Een voormalige medewerker van ons had een zakelijk abonnement via ons bedrijf. Hij wil graag zijn telefoon én zijn telefoonnummer behouden. De telefoon is inmiddels volledig afbetaald, er staat geen openstaand saldo meer op het toestel.

De medewerker wil echter alleen zijn telefoonnummer behouden en het zakelijk abonnement niet overnemen. Hij wil overstappen naar Budget Mobiel (KPN). (privé)

Kunt u aangeven welke stappen wij als werkgever moeten ondernemen, zodat hij zijn telefoonnummer kan behouden en kan meenemen naar zijn nieuwe provider?

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Kiimm, welkom op de KPN Community!

Jouw voormalige medewerker kan inderdaad het nummer meenemen. Op Contractovername KPN Zakelijk Mobiele diensten staat daar het volgende over:

• Er zijn geen administratieve kosten verbonden aan een contractovername. Houd wel rekening met een eventuele afkoopsom.
  • Heb je een mobiel op afbetaling in je contract? Dan dien je eerst het toestelkrediet af te lossen. Dat doe je via het formulier.
  • Een medewerker kan bij vertrek een mobiel nummer meenemen. Het contract wordt ontbonden en je betaalt een afkoopsom. De medewerker kiest een nieuw Sim Only abonnement. Liever een abonnement met een toestel? Dat kan in 1 van onze winkels.
    Let op: heb je een KPN EEN MKB of Grootzakelijk contract? Dan kan je dit alleen telefonisch aanvragen. Neem contact met ons op.

Als ik het goed begrijp, kan je in een keer van Zakelijk naar Particulier door middel van nummerbehoud. Dit kan bij ons ook als je van een andere zakelijke provider komt. Dus misschien kan dit ook bij Budget Mobiel? Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe zij werken. Maar jouw medewerker zou dit natuurlijk kunnen navragen. Er zijn dan 2 dingen belangrijk:

1. Dat jij het telefoonnummer vrij laat geven bij KPN Zakelijk, ook als je nog binnen contract zit. Als je inderdaad nog in contract zit, dan zal je een afkoopsom krijgen als nummerbehoud is aangevraagd.
  2. Bij het aanvragen van nummerbehoud bij het nieuwe abonnement moet worden aangegeven dat het nummer van een zakelijk abonnement komt. Daarbij is het zakelijk klantnummer nodig.

Kom je er zo uit?

3 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 10, 2025

@Kiimm Dat kan, hij moet eest een contractovername aanvragen (zakelijk → particulier), indien nodig de nummer uit bedrijfspool vrijgeven. Als dit voltooid is, een abonnement met nummerbehoud aanvragen bij BudgetMobiel. Zonder de tussenstap contractovername gaat de nummer verloren, de medewerker moet  wel paar dagen voor KPN-abo betalen.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 12, 2025

Hallo ​@Kiimm, welkom op de KPN Community!

Jouw voormalige medewerker kan inderdaad het nummer meenemen. Op Contractovername KPN Zakelijk Mobiele diensten staat daar het volgende over:

• Er zijn geen administratieve kosten verbonden aan een contractovername. Houd wel rekening met een eventuele afkoopsom.
  • Heb je een mobiel op afbetaling in je contract? Dan dien je eerst het toestelkrediet af te lossen. Dat doe je via het formulier.
  • Een medewerker kan bij vertrek een mobiel nummer meenemen. Het contract wordt ontbonden en je betaalt een afkoopsom. De medewerker kiest een nieuw Sim Only abonnement. Liever een abonnement met een toestel? Dat kan in 1 van onze winkels.
    Let op: heb je een KPN EEN MKB of Grootzakelijk contract? Dan kan je dit alleen telefonisch aanvragen. Neem contact met ons op.

Als ik het goed begrijp, kan je in een keer van Zakelijk naar Particulier door middel van nummerbehoud. Dit kan bij ons ook als je van een andere zakelijke provider komt. Dus misschien kan dit ook bij Budget Mobiel? Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe zij werken. Maar jouw medewerker zou dit natuurlijk kunnen navragen. Er zijn dan 2 dingen belangrijk:

1. Dat jij het telefoonnummer vrij laat geven bij KPN Zakelijk, ook als je nog binnen contract zit. Als je inderdaad nog in contract zit, dan zal je een afkoopsom krijgen als nummerbehoud is aangevraagd.
  2. Bij het aanvragen van nummerbehoud bij het nieuwe abonnement moet worden aangegeven dat het nummer van een zakelijk abonnement komt. Daarbij is het zakelijk klantnummer nodig.

Kom je er zo uit?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 12, 2025

Hoi ​@Kiimm 

Het is niet kpn, maar ze kopen alleen ruimte in op het KPNNETWERK via KPN Wholesale.