Skip to main content
Beantwoord

Kan geen berichten versturen met mijn simkaart in de VS

• February 28, 2023
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Ik woon in de VS en heb een KPN sim kaart die ik op zijn minst elk half jaar gebruik om het aktief te houden wanneer ik niet in Nederland ben.  Na vele jaren is het nu niet mogelijk een boodschap te sturen met deze sim kaart of op te bellen naar mijn amerikaanse mobiel of landlijn telefoon, iets wat ik jaren lang wel kon.  Wat is er veranderd?  

Beste antwoord door PeterG

dat is waarchijnlijk het geval - na mijn poging nu een boodschap te sturen is er een KPN message dat ik over de 6 maanden ben.  Terugkijkend denk ik dat de laatste keer dat ik een boodschap stuurde 9 juli was.  Ergens begin januari ging ik dus over de 180 dagen.

Ai, dat is minder.

Hoelang na de 180 dagen kan ik nog zo’n bon kopen voordat het nummer volledig vervalt (met beltegoed van zo’n 9 Euro..)?

Er zijn standaard bedragen. Ik geloof 10, 20 en 30 euro.

Na de 180 dagen gaan er 90 dagen in om nog op te waarderen. Wat dan alleen met bon kan en niet meer via de website. Na die 90 dagen is het helemaal over en sluiten. En wordt het beschouwd als opzegging / beëindigen. Waarbij het nummer ook vervalt en niet meer hersteld kan worden.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2023

Dan zit je mogelijk net iets over de 180 (!) dagen na laatste gebruik.

Als je 'm bijvoorbeeld 6 juni gebruikt hebt dan is het op 6 december “te laat”. En kan ie alleen nog binnen 90 dagen (!) opgewaardeerd worden.

OF…. je tegoed is inmiddels al te laag geworden. Dat kan natuurlijk ook! Ook dan is opwaarderen de enige optie. 

Maar dat kan dan (na de termijn van 180 dagen alleen met een bon….. Verkrijgbaar in Nederlandse supermarkt, sigarenzaak, tijdschriften handel e.d. Dan is in het buitenland de enige optie iemand in Nederland beltegoed (bon) laten kopen. En de gegevens even doormailen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2023

Dank, dat is waarchijnlijk het geval - na mijn poging nu een boodschap te sturen is er een KPN message dat ik over de 6 maanden ben.  Terugkijkend denk ik dat de laatste keer dat ik een boodschap stuurde 9 juli was.  Ergens begin januari ging ik dus over de 180 dagen.  Bedankt voor de informatie over het verkrijgen van een beltegoed bon in Nederland.  Hoelang na de 180 dagen kan ik nog zo’n bon kopen voordat het nummer volledig vervalt (met beltegoed van zo’n 9 Euro..)?   

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 28, 2023

dat is waarchijnlijk het geval - na mijn poging nu een boodschap te sturen is er een KPN message dat ik over de 6 maanden ben.  Terugkijkend denk ik dat de laatste keer dat ik een boodschap stuurde 9 juli was.  Ergens begin januari ging ik dus over de 180 dagen.

Ai, dat is minder.

Hoelang na de 180 dagen kan ik nog zo’n bon kopen voordat het nummer volledig vervalt (met beltegoed van zo’n 9 Euro..)?

Er zijn standaard bedragen. Ik geloof 10, 20 en 30 euro.

Na de 180 dagen gaan er 90 dagen in om nog op te waarderen. Wat dan alleen met bon kan en niet meer via de website. Na die 90 dagen is het helemaal over en sluiten. En wordt het beschouwd als opzegging / beëindigen. Waarbij het nummer ook vervalt en niet meer hersteld kan worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 28, 2023

Veel dank voor al deze informatie - nu weet ik hoe het opgelost kan worden!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 28, 2023

Je hebt nu nog een krappe maand zie ik.…

Succes 🙂