Skip to main content

 

Hallo,

Ik kan wel een sms versturen en die komt ook aan bij de ontvanger, maar ik kan geen sms ontvangen.

Als ik dus een code toegestuurd krijg, geen sms en dat is zeer lastig. Heb het oa nodig bij digid, bank enz

Hallo @Mathilda126 ,

Is het geheugen vol? Probeer eens wat sms-je te verwijderen…. 


Staan helemaal geen sms-jes in

 


Heb je wellicht in het menu van jouw telefoon (bij berichten) het berichtfilter onbekende afzenders aanstaan? Zet die dan uit. 


???? geen idee waar ik dat kan vinden

heb een samsung s9

 


OK, ik een iPhone.

Maar in het menu van de Samsung zal ook wel ergens wat in te stellen zijn in het menu SMS/Berichten. 


Vast wel, heb alleen geen idee wat er verkeerd staat, omdat ik daar nooit iets in verander


Kan zelfs niet in mijnKPN, iedereen stuurt tegenwoordig een verificatiecode per sms

 


Dan deze procedure maar even volgen : 

https://www.helpforsmartphone.com/public/nl/samsung/galaxy-s9/android-9-0/guides/26/Set-up-SMS-Samsung-Galaxy-S9

of deze : 

https://handleidingen.vodafone.nl/samsung/galaxy-s9-android-8-0/berichten/de-telefoon-instellen-voor-sms/

of deze : 

https://www.hollandsnieuwe.nl/toestel-instellingen?pagina=device/samsung/galaxy-s9-plus/topic/sms/handmatig-instellen/1

 


Aardig van je om deze linken te sturen, ik had de 1e twee zelf al opgezocht en dat staat allemaal goed


Als helemaal niets werkt, dan zou ik met jouw telefoon even teruggaan naar de winkel waar je de telefoon hebt gekocht. Daar helpen ze je dan verder. 

Bij KPN gekocht? Ga dan langs bij een KPN-winkel. 


Het vreemde is dat hij tot vorige week nog gewoon deed, maar in ieder geval bedankt voor de moeite


Het vreemde is dat hij tot vorige week nog gewoon deed

Mogelijk is ie tóch vol. N.a.v. topic heb ik even bij de sms-instellingen gekeken en zie dat het maximum 1000 stuks is. Als je niet “verwijder automatisch de oudste berichten als het maximum (1000) is bereikt” aan hebt zullen ze dus niet meer binnenkomen.

Staan helemaal geen sms-jes in.

Lijkt me onwaarschijnlijk gezien ook de notificatiecodes. Buiten de deur gebruik IK meestal sms omdat Whatsapp dan een beetje van de bundel verbruikt en sms is (bij mij) binnen het abonnement.


Ja, dat was natuurlijk ook mijn eerste vraag. 

Ik heb in mijn eigen telefoon ook even de instelling bewaren aangepast naar maximaal 1 jaar. 


Hallo, ben ik weer, ook het automatisch verwijderen van berichten stond/staat aan

Inmiddels een nieuwe sim-kaart ontvangen en nog steeds geen sms kunnen ontvangen


Heb je de mogelijkheid om (evt. via vriend(in), kennis, familielid) de simkaart even in een ander toestel te proberen.

En heb je 't toestel al eens herstart?!


Hallo PeterG

Ja heb ik beide geprobeerd en ook dan kan ik geen sms ontvangen en het toestel meerdere malen herstart. Heb ook een nieuwe sim-kaart gekregen, niks helpt


Als helemaal niets werkt, dan zou ik met jouw telefoon even teruggaan naar de winkel waar je de telefoon hebt gekocht. Daar helpen ze je dan verder. 

Bij KPN gekocht? Ga dan langs bij een KPN-winkel. 

@Mathilda126

Ik ben bang dat dit de enige oplossing is. Dan kan daar in de winkel even iemand in het menu van jouw telefoon kijken wat er loos is. 


Een moderator zal hier binnen afzienbare tijd komen.

Opdat deze snel kan kijken (in de systemen) is het handig als je al de volgende gegevens in je profiel (dus niet hier in het topic) hebt geplaatst.

Naam, postcode huisnummer, woonplaats, klantnummer mobiel (en je mobiele nummer, dat kan ook in dat vak)


Dank je voor alle reacties, ik heb ook 2x met KPN gebeld, iemand van de technisch(?) afdeling gaat me vandaag of morgen terugbellen. Die wacht ik nog even af.

 


Iedereen hartelijk bedankt, hij doet het weer.

In het netwerk van KPN stond sms niet aan, verzenden wel. Ze hebben het weer aangezet en alles doet het weer.

Fijne jaarwisseling allen


Hallo @Mathilda126, fijn dat de technische afdeling dit voor jou heeft opgelost. Hele fijne jaarwisseling gewenst! 

Iedereen hartelijk bedankt, hij doet het weer.

In het netwerk van KPN stond sms niet aan, verzenden wel. Ze hebben het weer aangezet en alles doet het weer.

Fijne jaarwisseling allen