Hoi ​@H. Brands en welkom op de KPN Community! Goede vraag die je stelt, maar misschien niet makkelijk te beantwoorden.
Het is mogelijk om een duosim aan te vragen voor je 06-nummer bij ons/KPN. Echter kun je de toestellen waar beide simkaarten in zitten niet tegelijkertijd aan hebben. Dus als je de ene gebruikt, dient het andere toestel uit te staan (of in vliegtuigmodus).
Verder is het mogelijk om met een iPhone inkomende calls te relayen naar een ander apparaat met hetzelfde Apple ID. Lees er meer over hier. Dus op die manier kun je ook op twee apparaten/toestellen tegelijk dezelfde call ontvangen.
Hopelijk heb je hier iets aan en als je er nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag!
Sowieso zal het een zakelijk abonnement zijn wat je hebt? ​@Arjan van KPN ging er in zijn reactie waarschijnlijk vanuit dat je ern particulier abonnement hebt. DUO-SIM werkt bij zakelijke abonnementen misschien weer anders. Het is maar de vraag of het daarbij überhaupt beschikbaar is.
Hey ​@H. Brands. Ik ging er inderdaad vanuit dat het om een particulier abonnement ging. Hoe het precies zit bij Cloud ÉÉN durf ik niet te zeggen. Je kunt dan het beste met hun contact opnemen.
Ik volg dit onderwerp vanaf de start, om te zien wat de mogelijkheden zijn maar die zie ik zoals ik al verwachtte nog niet. Het probleem met mobiele telefonie is mi dat het nummer gekoppeld zit aan 1 fysiek apparaat en daar bij mijn weten nog steeds niet op ingebroken kan worden om dat om te leiden. ( daarom heb ik ook nooit een mobiel nummer als mijn hoofd nummer willen gebruiken, niet afhankelijk willen zijn van een apparaat )
Mogelijk heb ik een idee, vraag, wil je het voornamelijk gebruiken om bereikbaar te zijn onder 1 nummer of (ook) om met 2 telefoons met hetzelfde nummer uit te kunnen bellen ? Voor beiden zie ik wel een mogelijkheid.
Als ik uit wil gaan, dan wil ik niet een grote mobiel bij mij hebben. Ik heb een toestel gevonden van 9 bij 4 cem. dit past makkelijk in de broekzak. Het is dus eigenlijk een luxe probleem.
O, op zo’n manier. En waarom wil je dat die 2 telefoons hetzelfde nummer hebben ? Ik vermoed voor een niet-kpn dienst die wel gebruik maakt van het 06 nummer. Daar voorziet mijn idee niet in.
Maar ik begrijp je behoefte zeker. Een tijdje terug werd er intensief geadverteerd voor een dergelijk systeem, naam of leverancier weet ik niet meer, niet van kpn meen ik. Wat dat wel was dat moet iemand hier (die dit leest) nog wel weten.
Wanneer ik mijn zakelijke abonnement bij Cloud een opzeg, en een particulier abonnement neem bij de KPN, kan ik dan wel gebruik maken van een duosim?
Als je je nummer wilt behouden, dan dien je niet je abonnement op te zeggen bij Cloud EEN. Je kunt het beste contact met hen opnemen en aangeven dat je je nummer wilt behouden, zodat zij 'm vrij kunnen geven. Als je contract al is verlopen bij Cloud EEN, dan zou je zonder problemen gewoon een consumenten mobiel abonnement (met nummerbehoud) kunnen afsluiten en op die manier je nummer kunnen overzetten. Je hebt dan wel het klantnummer van je Cloud EEN contract nodig om door te geven aan KPN voor het nummerbehoud.
Kortom: Ja, dan kan je gebruik maken van een duosim :)
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.