Skip to main content

Is er een manier om te checken of een bezoeker op je website een KPN mobiele gebruiker is of van een andere provider afkomt zonder een check te doen bij IP2location oid. Met andere woorden zijn er lijsten beschikbaar welke IPv4 / IPv6 tot KPN mobile behoren?

*admin: afgesplitst

Hi @Dawei_nl!

Een kort maar krachtig antwoord: nee, daar zijn geen lijsten van beschikbaar. Hopelijk krijg je vanuit onze Community een tip hoe je dit inzichtelijk kunt krijgen! :fingers_crossed_tone4:
 


Providers zullen zulk soort lijsten niet beschikbaar stellen. Je zult het zelf uit moeten vogelen denk ik.

Waarom wil je weten bij welke provider een bezoeker zit?

En kun je het niet aan de hostname zien?


Op https://db-ip.com/db/lite.php kan je de IP to ASN Lite als CSV downloaden.

Dit CSV bestand bevat 369833 records met IPv4 en IPv6 blokken waarvan er 289 van KPN zijn.


Providers zullen zulk soort lijsten niet beschikbaar stellen. Je zult het zelf uit moeten vogelen denk ik.

Waarom wil je weten bij welke provider een bezoeker zit?

En kun je het niet aan de hostname zien?

Omdat we per carrier - en specifiek mobile - een andere UX willen geven.


Op https://db-ip.com/db/lite.php kan je de IP to ASN Lite als CSV downloaden.

Dit CSV bestand bevat 369833 records met IPv4 en IPv6 blokken waarvan er 289 van KPN zijn.

Dank ik ga er naar kijken!


Providers zullen zulk soort lijsten niet beschikbaar stellen. Je zult het zelf uit moeten vogelen denk ik.

Waarom wil je weten bij welke provider een bezoeker zit?

En kun je het niet aan de hostname zien?

Omdat we per carrier - en specifiek mobile - een andere UX willen geven.

Als ik vragen mag: waarom zou je dat willen? Is er iets wat bijvoorbeeld t-mobiel gebruikers niet mogen zien ofzo?


Providers zullen zulk soort lijsten niet beschikbaar stellen. Je zult het zelf uit moeten vogelen denk ik.

Waarom wil je weten bij welke provider een bezoeker zit?

En kun je het niet aan de hostname zien?

Omdat we per carrier - en specifiek mobile - een andere UX willen geven.

Als ik vragen mag: waarom zou je dat willen? Is er iets wat bijvoorbeeld t-mobiel gebruikers niet mogen zien ofzo?

Nee dat is het niet. Ik kan je een PM sturen waarom wel!

 


Nee dat is het niet. Ik kan je een PM sturen waarom wel!

Waarom niet gewoon publiek?


kan wel publiek hoor. Het gaat om direct carrier billing en de marketing via Google er naar toe. Bij Google kan je opgeven op welke carriers je wilt targetten. Als ik op KPN wil targetten voor mijn marketing dan maakt google gebruik van openbare IP lijsten maar die zijn erg vervuild. Er komt Vodafone en zelfs TIM Italia doorheen waarvan Google denkt dat het IP’s van bijv. KPN zijn. Als ik eigen IP lijsten opvoer dan is er veel minder waste!


... TIM Italia ...

Dat is misschien wel een KPN klant die op vakantie is in Italië 🤔 of kan dat niet?


Helder. Ik ben een enorm tegenstander van "Direct Carrier Billing" en adviseer iedereen om geen producten van derden via de factuur van de provider af te rekenen.

Ik hoop ook dat er regelgeving gaat komen die dergelijke structuren aan banden legt.


De nieuwe DCB is veel meer gereguleerd en een makkelijke manier van betalen voor allerlei online diensten zoals lezen van kranten artikelen, parkeer transacties. Het is juist heel goed gereguleerd en ik zie dan ook geen verschil met een ideal of creditcard betaling. Maar dit lijkt me niet de juiste plaats om te discussieren over DCB.

 


... TIM Italia ...

Dat is misschien wel een KPN klant die op vakantie is in Italië 🤔 of kan dat niet?


Nee, roaming data wordt in NL afgeleverd en gaat hier het net op.


... TIM Italia ...

Dat is misschien wel een KPN klant die op vakantie is in Italië 🤔 of kan dat niet?


Nee, roaming data wordt in NL afgeleverd en gaat hier het net op.

Owja? Dat zou betekenen dat KPN precies direct weet wat (hoeveel) een klant in het buitenland gebruikt. Dat terwijl hier op het forum wel eens beweert word dat KPN dat niet altijd meteen weet, dat er soms wel eens wat vertraging op zit omdat buitenlandse providers het niet altijd meteen doorgeven.


... TIM Italia ...

Dat is misschien wel een KPN klant die op vakantie is in Italië 🤔 of kan dat niet?

Nee, roaming data wordt in NL afgeleverd en gaat hier het net op.

Klopt, mijn jongste dochter woont in België en was in Noorwegen op vakantie.

Toch zag ik op mijn Netflix account activiteit vanuit België en dat bleek zij te zijn.