Skip to main content
Vraag

Kan ik al overstappen? Abonnement bij Odido loopt tot september

• April 15, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Goedemiddag,

Mijn telefoonabonnement verloopt pas in september bij Odido. Maar i.vm. slechte service, bereik, en het recente datalek heb ik hier helemaal geen trek meer in en ben ik van plan mijn telefoonabonnement onder te brengen bij KPN.

Nou mijn vraag: Kan ik het abonnement nu al afsluiten met nummerbehoud? Ik lees namelijk dat KPN dan de opzegging regelt. Ik begrijp dat alle kosten dan vervolgens in 1x betaald moeten worden, maar daar heb ik vrede mee. 

Ik hoor het graag!

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 15, 2026

Odido zal je dan de bedragen voor mei, juni, juli, augustus tot aan de datum in september in één keer doorberekenen. En een extra bedrag aan administratiekosten. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@DannyRD 

Als je nu al wenst over te stappen naar KPN Mobiel met nummerbehoud, ga dan als volgt te werk:

• Kies je abonnement bij (link): Sim only bestellen
  • Kies bij nummerbehoud voor versneld/per direct overstappen naar KPN, dus niet voor standaard nummerbehoud.
  • Je krijgt vervolgens een sms op je huidige 06-nummer, om nummerbehoud te bevestigen, dat die je door JA terug te sms'en, waarna nummerbehoud wordt opgestart.
  • Maak je aanvraag/bestelling op normale wijze af.

Bij versnelde/per direct aangevraagde nummerbehoud, wordt je nummer bij Odido binnen zeven
werkdagen
 over gezet naar je nieuwe KPN mobiele abonnement.
KPN houdt je per mail en sms op de hoogte, en je krijgt vanuit KPN ook te horen op welke dag je 06-nummer wordt overgezet.

Wat nog rest is dan de afkoopsom van Odido, zoals mede community lid ​@PeterG naar refereert.