Skip to main content

Hoi, ik heb een nieuwe mobiel gekocht met een abonnement. Ik heb mijn rekeningnummer juist ingevuld. Alles prima. Vandaag is de koerier bij mijn huis gekomen en hij zegt dat ik niet contactloos kan betalen, zelfs met dezelfde pinpas (maar dan in mijn Apple Pay).

Ik weet mijn pincode niet, want ik heb die nog nooit nodig gehad. Dit was de eerste keer dat ik dit nodig had bij die bank. Hij was een beetje moe en hij wilde snel gaan, want hij was "al laat voor de andere bezorging," dus is hij weggegaan.

Ik heb een bericht naar mijn bank gestuurd en mijn code wordt naar mijn huis gestuurd, maar dit kan een paar dagen duren. De nieuwe bezorging is al maandag, dus heb ik mijn code misschien niet op tijd. Ik heb gelezen dat mensen hier contactloos kunnen betalen, dus ik wil voor eens en altijd weten: kan ik of kan ik niet contactloos betalen (met dezelfde pinpas als in de bestelling)?

Nee. Dat kan niet.


Nee.


Wat zijn dat voor ouderwetse pinapparaten dan, het is 2024...


Wat zijn dat voor ouderwetse pinapparaten dan, het is 2024...

Volgens mij is het meer het controle proces waardoor het zo moet.


Oké, wel wat ouderwets! Als je bij N26 zit, heb je niet eens standaard een bankpas meer. 


@SaltyBart Dan zal je met die bank rekening dus niet zomaar een abonnement kunnen afsluiten vermoed ik?

Omdat het een bepaald proces is waarvan niet wordt afgeweken en de boel gewoon wordt geannuleerd als je een van de stappen mist.


@SaltyBart Dan zal je met die bank rekening dus niet zomaar een abonnement kunnen afsluiten vermoed ik?

Omdat het een bepaald proces is waarvan niet wordt afgeweken en de boel gewoon wordt geannuleerd als je een van de stappen mist.

Welke stappen worden gemist bij afsluiten van een abo? Je heb een NL adres nodig en een IBAN (niet eens een NL IBAN, ook EU IBAN zijn mogelijk oftewel KPN moeilijk erover doet). Nergens wordt een fysieke bankpas vereist.


Welke stappen worden gemist bij afsluiten van een abo? Je heb een NL adres nodig en een IBAN (niet eens een NL IBAN, ook EU IBAN zijn mogelijk oftewel KPN moeilijk erover doet). Nergens wordt een fysieke bankpas vereist.

Ja het leek mij ook al een beetje ouderwets, ik heb overigens gewoon online aantal jaren terug mijn abbo afgesloten bij KPN.. Simkaarten en modem kwamen gewoon met de post, nooit iets hoeven pinnen of laten zien aan de deur. Wel online bij het afsluiten met ideal 1 cent moeten betalen geloof ik.


Reageer