Skip to main content

Hallo. Stel dat ik unlimited SIM-only neem, kan ik dan als ik niet de bundel verbruik een deel meenemen naar de volgende maand? En zoja, hoeveel kan ik maximaal meenemen?

 

Groet, Lein.

Bij een onbeperkt abonnement is er geen bundel. Dus dan er is ook niets "over". Dus nee. Dat kan niet.

Wellicht zou het kunnen met de 50 GB die u in het buitenland kunt gebruiken. Maar providers doen dat al jaren niet meer. Bijna geen enkele. U zult hard moeten zoeken naar een provider waarbij data nog meegenomen kan worden naar de volgende maand.


Bij Telfort KON je tot 2 maanden terug tegoed meenemen naar de nieuwe maand, dus als je nog een contract onder de voorwaarden van Telfort hebt, werkt dat nog steeds.

Algemene opmerking.


Dank je @JanD 
Ik zoek een nieuw sim only abonnement voor in Frankrijk. Ik zag 200G voor 18 euro per maand, maar dan moet ik al een frans telefoonnummer invoeren om de bestelling te kunnen afronden. Een NLnummer lukte helaas niet.
En de abonnementen in NL zijn gemiddeld 4x duurder, en dus kleinere bundels helaas. Nog een andere suggestie wellicht?

Dank voor het meedenken en je snelle reactie.


Hallo @Made Leine als buitenlander kun je ook geen Frans abonnement nemen, net zo min als dat een Fransman, die hier op vakantie is geen (mobiel) abonnement kan nemen, alleen prepaid.

 


Dank je @JanD 
Ik zoek een nieuw sim only abonnement voor in Frankrijk. Ik zag 200G voor 18 euro per maand, maar dan moet ik al een frans telefoonnummer invoeren om de bestelling te kunnen afronden. Een NLnummer lukte helaas niet.
En de abonnementen in NL zijn gemiddeld 4x duurder, en dus kleinere bundels helaas. Nog een andere suggestie wellicht?

Dank voor het meedenken en je snelle reactie.

Mocht dit om een abonnement van de provider (FREE) gaan die kun je in de free shop gewoon afsluiten bij een selfservice kiosk en is maandelijks opzegbaar. 


Hallo @Made Leine, zoals het abonnement al aangeeft gaat het om een Unlimited abonnement. Elke maand krijg je dus weer een unlimited databundel. Je kunt sowieso 10GB per dag op maken. Is de eerste 10GB op? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. 

Nu lees ik dat je het voor in Frankrijk wil gaan gebruiken. Binnen de EU heb je een databundel van 50GB bij het Unlimited abonnement. Hou er ook wel rekening mee dat als je enkel het abonnement in Frankrijk gaat gebruiken er mogelijk andere regels gaan gelden voor jou: Voorwaarden KPN abonnement in het buitenland gebruiken