Skip to main content

Ik ben in Japan en heb een buiten Europa bundel.  Kan ik deze doorgebruiken in Australië en Nieuw Zeeland of moet ik elke keer nieuwe kopen? 

Wat een avontuurlijke reis zeg! 🌞

Ik zou het niet durven zeggen. Australië en Nieuw Zeeland zijn allebei Super Voordeel land. Die zijn dus sowieso gelijk.

Japan is Voordeel land. Dat is net effe iets anders.

En de reden waarom ik niet helemaal zeker durf te stellen dat je de Japan bundels ook in die 2 andere landen kunt gebruiken is de inhoud/prijs. De vermelde Voordeel bundels zijn wat dat betreft gelijk aan de Super Voordeel bundels. 

Zie http://kpn.com/buitenland.

Ja super leuk en spannend en ik wil terug over USA🌎

Bedankt voor je antwoord Peter! 

Hallo ​@Annet Willemink ,

Wat gaaf! Japan en Australië staan ook op mijn verlanglijstje. In Nieuw Zeeland ben ik een aantal jaar terug op vakantie geweest en dat was geweldig! 

Wat betreft de bundels: Dat is wat ingewikkeld geregeld. Alleen de bundel van 100 Mb kun je ook in supervoordeellanden gebruiken. De andere twee bundels voor voordeellanden zijn daar niet te gebruiken. Maar je kunt dan wel weer een (voordeligere) bundel aanschaffen die te gebruiken is in Australië en Nieuw Zeeland. Voor de USA dien je tzt een aparte bundel aan te schaffen. 

bron: kennisbank

Welke Buitenlandbundels zijn er en wat zijn de kosten?

Extra Bundels binnen de EU

• 250 MB/min/sms voor € 2,99
  • 1000 MB/min/sms voor € 7,99

Extra Bundels buiten de EU

• (Super)voordeelland 100 MB/min/sms voor € 9,99
  • Voordeeldata 2000 MB (alleen data) voor € 19,99
  • Supervoordeelland 2000 MB/min/sms voor € 29,99
  • Voordeelland 500 MB/min/sms voor € 39,99

Extra Bundels speciaal voor Turkije, Noord-Amerika, Canada, de Nederlandse Antillen en Marokko

Land Bundel Prijs
VS / Canada 10 GB €24,99
VS / Canada 15 GB €34,99
Turkije 10 GB €24.99
Turkije 20 GB €34.99
Marokko 3 GB €24.99
Nederlandse Antillen 4 GB €24.99
Nederlandse Antillen 6 GB €34.99

Op onze website kan je zien in welk land je welke Extra Bundels kunt gebruiken. Zoek het land van jouw bestemming en zie welke Extra Bundels je kunt aanschaffen. Je zet je extra bundel gemakkelijk aan in MijnKPN.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

En verder nog een belangrijke tip: Zet de beschermingslimiet aan! 

Tariefinformatie en beschermingslimiet

Buiten de EU gelden er andere tarieven en de kosten kunnen aardig oplopen. Per land en per provider verschilt wat je betaalt per MB, je kunt de tarieven voor jouw bestemming op onze site opzoeken.

• Wettelijk is er bepaald dat er een limiet van €50,- exclusief BTW geldt, dit is €60,50 inclusief BTW. Bij 80% en 100% verbruik van dit limiet ontvang je een waarschuwing per SMS. Bij 100% verbruik van het limiet wordt het internet automatisch geblokkeerd. Deze blokkade geldt per factuurperiode en de factuurperiode verschilt per klant. Check de maandelijkse factuur om na te gaan wat jouw factuurperiode is. Een verblijf buiten de EU of in een grensgebied kan over 2 factuurperiodes gaan, waardoor er tweemaal €60,50 = €121,- berekend kan worden op 1 factuur. 

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

Wat super leuk te horen,  ik ben op het Japanse eiland Okinawa,  dat is niet heel traditioneel maar wel heel paradijselijk🌴

Top bedankt voor de info, duidelijk zo! 

Ik zit elke keer mijn roaming even aan als ik op internet wil en dan gelijk weer uit. Dat kan dus ook met een limiet,  dat is veel handiger. 

🙏

De kostenlimiet van EUR 0,00 of EUR 60,50 (sms bescherming aan/uit naar 1266) geldt voor BUITEN de bundel niet-EU internet.

Als een niet-EU bundel actief is, loopt het internet door tot de bundel leeg is en blokkeert dan.

Top, dat is goed te weten! 

Bedankt! 👍

Ik zou toch dat buiten bundel gebruik maar helemaal uitzetten.

Zet je bij je provider geen buiten-EU bundel aan dan gebruik je maximaal 24 MB buiten je bundel. Dit is prijzig met € 60,50 (incl. BTW). Bij de meeste providers kun je dit op € 0 / 0 MB zetten. KPN: via sms met de tekst bescherming aan naar 1266 sturen.

PeterG heeft gelijk dat je de kostenlimiet voor buiten de bundel niet-EU internet permanent op nul moet zetten.

De kans is te groot dat je ongemerkt naar een, volgens de KPN, niet Japans mobiel netwerk wisselt en dan in een paar seconden EUR 60,50 verbrandt.

Denk aan netwerken van veerboten, booreilanden, vliegtuigen, Amerikaanse militaire bases, of aankomst in een nieuw land.

Op zicht is dat misschien beter, maar ik wil toch ook mijn 91 jarig moeder in NL bellen, die geen Whatsapp heeft.

Plus handig met  Google vertaler en Google maps. Vooral hier in Japan😉

Bellen zeggen ze vaak kan je beter simkaart van het land kopen, maar ik wil (bijna) elke maand ergens ander zijn, dat wordt zo'n gedoe. 

Ik kan het zo wel overzien met deze tips ! 

Bedankt voor het meedenken 👍

Ok, bedankt voor de tip!

Ik moest het nog ff paar keer lezen......maar als ik nu dus  BESCHERMING AAN naar 1266 stuur sta ik op 0? 

Als ik weer terug ben in Nl kan ik hem dan weer terug zetten met BESCHERMING UIT? 

En kan ik nu wel gewoon mijn buiten Europa bundel voor bellen blijven gebruiken? 

@Annet Willemink 

Je kunt die bescherming rustig aanzetten. Dan kan je daarnaast nog wel jouw buiten-Europa-bundels  gebruiken. 

Top bedankt!

Nu loop ik net nog tegen een ander probleem.  

Ik wil nu gewoon bellen (met moeders) en dan zegt mijn telefoon " kan niet verbinden " 

Ik heb geprobeerd een ander netwerk maar kan daar niet registreren. 

Mijn netwerk wat ik had dus wel weer, maar kan niet bellen,  ook niet naar andere nummers. Opnieuw opstarten al paar keer gedaan. 

Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Of zou het tijdelijk kunnen zijn?

Ik moest het nog ff paar keer lezen......maar als ik nu dus  BESCHERMING AAN naar 1266 stuur sta ik op 0? 

Als ik weer terug ben in Nl kan ik hem dan weer terug zetten met BESCHERMING UIT? 

En kan ik nu wel gewoon mijn buiten Europa bundel voor bellen blijven gebruiken? 

Bescherming gewoon ALTIJD aan laten. 24/7/365.

In Nederland en EU heb je nog een heel klein beetje internet als je maand bundel voor einde van de maand op is.

Buiten de EU gewoon beter altijd een buiten-EU bundel gebruiken. 

Top, bedankt voor alle info!👍

Andere probleem is opgelost gelukkig!

Ik ben in Japan en heb een buiten Europa bundel.  Kan ik deze doorgebruiken in Australië en Nieuw Zeeland of moet ik elke keer nieuwe kopen? 

Deze is opgelost!!

PS het woord opzegtermijn moest gewoon op zijn. Zie herstelde bericht. 

klein beetje internet houdt in 64 Kb/s. Binnen data bundel in EU rond 100 Mb/s.

Wat een gave trip die jij aan het ondernemen bent ​@Annet Willemink Veel reisplezier en zoals je hebt gemerkt kun je met vragen hier nog eens terecht! 

Bedankt! Mijn trip is tot nu toe mega mooi. 

Inderdaad, super fijn dat ik hier met mijn vragen terecht kan, ik heb er zelf niet zoveel verstand van.  

Fijne dagen gewenst een gelukkig 2025💥

Reageer