Skip to main content
Beantwoord

Kan ik de ingangsdatum van mijn overstap uitstellen?

• March 20, 2026
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Ik wil graag mijn ingangsdatum wijzigen van mijn overstap naar KPN. De huidige ingangsdatum is 3 april maar wil dit graag wijzigen naar de maand daarop bijvoorbeeld 5 mei. Ik zit in het buitenland en kan niet naar klantenservice bellen

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@IBK04 

Het veranderen van de overstapdatum voor nummerbehoud, kun je regelen met een medewerker van de klantenservice van KPN, dit kan helaas niet geregeld worden via de community van KPN.

Vanuit het buitenland kun je de klantenservice van KPN bereiken via de volgende telefoonnummers:

• Vanaf een vaste telefoon (of telefooncel) : 0031 6 1200 1200
  • Vanaf een mobiele telefoon of je eigen KPN aansluiting: +31 6 1200 1200

Als je momenteel in een land bent binnen de EU, en je belt met je eigen KPN mobiel, dan heb je géén gesprekskosten voor het bellen met de klantenservice.
Het telefoongesprek valt dan gewoon binnen je bel-bundel of onbeperkt bellen.
Bel je vanuit een land buiten de EU, dan betaal je meestal 1,- euro per minuut.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag nummerbehoud.

Mocht je gebruik maken van social media, dan kun je ook een privé bericht sturen via:

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@IBK04 

Het veranderen van de overstapdatum voor nummerbehoud, kun je regelen met een medewerker van de klantenservice van KPN, dit kan helaas niet geregeld worden via de community van KPN.

Vanuit het buitenland kun je de klantenservice van KPN bereiken via de volgende telefoonnummers:

• Vanaf een vaste telefoon (of telefooncel) : 0031 6 1200 1200
  • Vanaf een mobiele telefoon of je eigen KPN aansluiting: +31 6 1200 1200

Als je momenteel in een land bent binnen de EU, en je belt met je eigen KPN mobiel, dan heb je géén gesprekskosten voor het bellen met de klantenservice.
Het telefoongesprek valt dan gewoon binnen je bel-bundel of onbeperkt bellen.
Bel je vanuit een land buiten de EU, dan betaal je meestal 1,- euro per minuut.

Spreek dan nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken, en na de tweede vraag nummerbehoud.

Mocht je gebruik maken van social media, dan kun je ook een privé bericht sturen via:

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@IBK04 . Welkom hier.

Ik kan weinig toevoegen aan het antwoord van ​@Michel.uit.Arnhem . Hij heeft het prima verwoord. Heb je al contact gezocht?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 23, 2026

​Hoi @Erwin van KPN ​@Michel.uit.Arnhem,

Dank voor jullie hulp. Het is geregeld.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@IBK04 

Fijn om te horen, dat je nummerbehoud hebt kunnen uitstellen tot Mei 2026.
Ik heb je graag geholpen.